به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۴۷۴۹۶
ترکاشوند: عاقلانه این بود که لهستان صعود کند

آيا باخت ایران برابر لهستان عمدی بود؟

گروه ورزشي: ملی‌پوش سابق تیم ملی والیبال گفت: اگر باخت ایران برابر لهستان عمدی باشد از نظر من هیچ اشکالی ندارد و عاقلانه هم این بود که لهستان همراه ایران به دور بعد صعود کند.
آيا باخت ایران برابر لهستان عمدی بود؟
محمد ترکاشوند درباره عملکرد تیم ملی والیبال برابر لهستان اظهار کرد: به نظر می‌رسد به دلیل این که تیم ملی پیش از سفر به لهستان صعود خود به دور نهایی لیگ جهانی والیبال را قطعی کرده بود، انگیزه خیلی بالایی برابر لهستان نداشت و شاید مصدومیت شهرام محمودی نیز در روحیه بازیکنان تاثیر گذاشت. او ادامه داد: در بازی اول در خاک لهستان تیم ایران ست اول بازی را با اختلاف خیلی خوبی به سود خود به پایان رساند، اما پس از آن بازیکنان ارضا شدند و دیگر نتیجه‌ برایشان تفاوتی نداشت. بازیکنان در مقطعی از بازی عملکرد خوبی را به نمایش گذاشتند، اما در مقاطعی نیز اشتباهاتی داشتند.

ترکاشوند درباره عمدی بودن باخت برابر لهستان گفت: در مجموع تیمی که صعود کرده باشد از انگیزه‌اش کم می‌شود و طبیعی است که تمام توان خود را در میدان نگذارد. شاید هم تفکر مربی تیم ملی این بوده است که صعود لهستان در دور بعد به نفع ایران است، چرا که برزیل تیمی است که بازیکنانش به هماهنگی خیلی خوبی رسیده‌اند و تجربه خیلی خوبی در والیبال دارند، به همین دلیل خیلی‌ها فکر می‌کنند این باخت برابر لهستان عمدی بوده است. ترکاشوند در ادامه افزود: اگر این کار از طرف کادر فنی صورت گرفته باشد، به نظرم کار حرفه‌ای است و ایرادی هم ندارد، چرا که به نظر من عاقلانه‌ این بود که تیم لهستان صعود کند.

ملی‌پوش سابق تیم ملی والیبال درباره عملکرد کلی بازیکنان در دور گروهی لیگ جهانی، اظهار کرد: در کل عملکرد بازیکنان و کادر فنی قابل قبول بود و تمامی بازیکنان بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشتند. مردم ، وزارت ورزش و رییس فدراسیون از عملکرد این تیم رضایت کامل را دارند. او درباره دور نهایی لیگ جهانی نیز تصریح کرد: امیدوارم این موفقیت‌ها و اتفاقات خوب در دور بعدی نیز برای ایران رخ بدهد و بازیکنان دچار کم انگیزگی نشوند. بازیکنان نباید به حضور در بین شش تیم اکتفا کنند، چرا که والیبال ایران توانایی و شایستگی قرار گرفتن بین چهار تیم برتر این رقابت‌ها و حتی ایستادن روی سکو را نیز دارند. ملی‌پوشان باید از این فرصت استفاده لازم را ببرند، چرا که شاید چنین موقعیتی دیگر برای آنها رخ ندهد و بعدها افسوس آن را بخورند.

ترکاشوند درباره عملکرد کواچ در تیم ملی گفت: در دو بازی اول تیم ناهماهنگ و با استرس بود. تعویض و تایم‌اوت‌های نادرست از طرف مربی انجام می‌شد. اما این موضوع ایرادی ندارد و همان طور که دیدیم کواچ رفته‌رفته از بازیکنان شناخت لازم را به دست آورد و توانست با استفاده از توانایی بازیکنان خوب ایران و حتی بازیکنان ذخیره نتایج قابل قبولی را در این مسابقات به دست بیاورد. تیم ملی از لحاظ روانی و فنی خیلی زود به شرایط ایده‌آل رسید و همین آمادگی تکنیکی و تاکتیکی باعث موفقیت ما شد.
مرجع : ايسنا

مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۳:۴۸
بايد محكم بازي مي كردند. اينطور بازي در شان ايران نبود. (239681)
تورج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۶:۲۰
مامیگیم زدیم شماهم بگین آره خوبیت نداره (239717)
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۷:۲۷
قطعا عمدی بود!!!!!!!

در مرحله بعدی ایران با یکی از دو تیم برزیل یا لهستان باید همگروه بشه،
قطعا هر عقل سلیمی لهستان رو انتخاب میکنه

گیم اول بازی اول هم کدی بود که همه بفهمند لهستان عددی نیست!!!!!!!!!! (239727)
دكتر نيك
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۳:۵۳
صعود برزيل ، كار تيم را در مرحله نهائي سخت تر مى كند ، چنانكه تيم ايتاليا هم با تمام قوا مقابل برزيل بازي مى كند و در بازى امروز دو تيم اگر ايتاليا دو ست از برزيل بگيرد، لهستان صعود خواهد كرد، (239682)
امير
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۴:۱۴
صد در صد عمدى بود تا کار برزيل رو سخت کنن. (239686)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۷:۴۶
حالا دیگه صد در صدم ک نه (239736)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۴:۳۴
هرکس قدری با والیبال آشنائی داشته باشد متوجه این باخت عمدی خواهد شد واین موضوع از اول هم مشخص بود . (239692)
مرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۴:۳۶
مردان تیم ما هرگز این کار را انجام نمی دهند. (239693)
azim
United States
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۴:۵۳
تیم ملی بصورت خیلی حرفه ای به لهستان باخت در صورتی که برزیل به ایتالیا ببازه لهستان صعود میکنه که در این صورت کار ایران در مرحله نهایی راحتتره به شرطی که تیم ما قدرت واقعی شو به نمایش بزاره به امید موفقیت بچه ها که دل میلیونها ایرانی رو شاد میکنن (239699)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۵:۲۹
به نظر من عمدی نبود ولی همه دلایلی که دوستان ذکر کردند باعث شد ایران قاطعانه بازی نکند واز طرفی لهستان به این برد احتیاج داشت هرچند اگر ایران به امتیاز نیاز داشت به این سادگی بازی را واگذار نمی کرد (239703)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۵:۵۵
این دیگه خود تابلو بود . گاوبندی کرده بودند در حد برزیل (239710)
ت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۶:۱۴
مساله ديگري كه شايد از چشم خيلي ها دور مانده اينه كه معروف خيلي كم به امير غفور پاس ميداد واين به خاطر رفاقت معروف با محمودي است.(البته اين حرف به معني ضعيف دونستن محمودي نيست.) (239716)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۶:۵۶
تیمی که صعود کنه و جزء شش تیم برتر بشه تابلو بود که داره عمدی بازی رو واگذار میکنه . به چه قیمتی ؟ دستهای پشت پرده و زد و بندها تا کی ؟ (239720)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۷:۰۸
متاسفم از این گفتار و عمل تبانی شایسته ایرانی نیست اگر تبانی بوده خدا در مرحله بعد جزاشو میده!! (239723)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۷:۱۱
حتی اگه عمدا باخته باشن ، مطرح کردنش توسط بازیکن سابق تیم ملی درست نیست. (239724)
دارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۰:۲۹
حسن آقا یک بچه 7 ساله هم می فهمید که این 2 باخت ، عمدی بود . (239818)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۷:۱۳
به نظر من باید از تیم دوم استفاده میشد یا حداقل تاکتیک های جدید رو تمرین می کردن، مثل یه بازی تدارکاتی خوب. اما به نظر نمیومد تیم برنامه ای داشته باشه. (239725)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۷:۱۹
به نظر من که باخت هوشمندانه ای بود ایران در دور نهایی قدرت واقعیشو به لهستان نشون میده همونطوری که توی تهران شکستش داد (239726)
ل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۷:۵۳
قهرمان پوشالی نمیخوایم نمیخوایم! (239741)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۷:۵۵
کجاش عمدی بود؟ ندید چجور سرویس می زدن؟ خداییش یه بازیکنشون بود اصلا خراب نمی کرد سرویس رو. (239742)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۸:۳۰
به نظرم اینا همش بهانس.ایران در تهران به خاطر جوی تماشاگرها شرایط بدی برای سروریس زن های لهستان فراهم کرده بودن که دیشب به خاطر نبود این استرس دیدید چه سرویس های خوبی میزدند .به نظرم ظریف و میرزاجانپور در دریافت افتضاح بودن و این باعث باخت ایران بود.متاسفم از این همه نوسانات (239757)
دارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۹:۴۹
این همان راهی است که متاسفانه بعضی مربیان طرفدار فوتبال کثیف ، در پیش گرفتند و فوتبال ایران را از مسیر پیشرفت منحرف کردند . و حالا نوبت والیبال است . پس از دهه ها انتظار داشتیم با بازیهای خوب والیبال ، به ورزش کشورمان امیدوار می شدیم که در 2 بازی اخیر رنگ باخت . خنده های بازیکنان ایران پس از از دست دادن هر امتیاز در این 2 بازی آخر ، واقعا ... مانند تیری بود که بر قلب آدم می نشست . ایرانی بازی شرافتمندانه می خواهد . بار کج به منزل نمی رسد . (239790)
مژی
United States
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۳:۱۹
امیدوارم این شکست دلیل ضعفشون نباشه و عمدی بوده باشه وگرنه .... (239899)