به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۹ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۳۸۴۷۸

تصویب عرضه تخم‌مرغ در سبد دوم کالا

گروه اقتصادي:​ در حالی که وزارت تجارت از احتمال حذف تخم‌مرغ از مرحله دوم توزیع سبد کالای دولت خبر داده، مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار به عنوان مباشر تامین و توزیع تخم‌مرغ سبد کالا اعلام کرد: این محصول در ستاد تنظیم بازار برای سبد کالایی دوم تصویب شده است.
تصویب عرضه تخم‌مرغ در سبد دوم کالا
 در سبد کالای توزیع شده در مرحله اول 10 کیلوگرم برنج، چهار کیلوگرم مرغ، دو بطری روغن مایع، دو بسته پنیر و یک شانه تخم‌مرغ 24 تایی بود که به گفته مسئولان وزارت تجارت قرار شده پنیر و تخم‌مرغ از سبد کالا حذف و چای، ماکارونی، قند و شکر جایگزین آن شود. اما هدایت اصغری، مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار گفت: در جلسات کارگروه تخصصی و جلسات ستاد تنظیم بازار، تخم‌مرغ به عنوان کالای اساسی در سبد کالای مرحله دوم نیز به تصویب رسیده که عرضه شود.

وی افزود: آمادگی کامل برای توزیع تخم‌مرغ سبد کالای دولت در مرحله دوم وجود دارد و مطالبات مرغداران در حال پرداخت است. اصغری اظهار کرد: همه مطالبات مرغداران بابت تحویل تخم‌مرغ به دولت برای توزیع سبد کالای مرحله اول حدود 40 میلیارد تومان بود که تاکنون 15 میلیارد تومان آن پرداخت شده و مابقی آن نیز براساس وعده مسئولان دولت تا پایان فروردین پرداخت می‌شود.