به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۷۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۸۱۷۱۳

تیتر بحث‌برانگیز صداوسیما و واکنش​ها/عکس

گروه ورزشی: تیتر مطلب گویای همه چیز است؛ مدام شعار می‌دهیم ورزش نباید سیاسی باشد، اما در عمل تک‌تک‌مان نگاهی افراطی از بدترین نوعش را داریم.
پس از این مقدمه آمده است: این یکی از تیترهاست؛ تیتر بازی ایران و آمریکا به روایت جدیدترین سایت ورزش تلویزیون. سایتی که احتمالا راه انداختند تا به شکلی رقیبی بسازند برای «ورزش 3» که با انحصار تلویزیون به برندی تبدیل شد و وقتی به درآمدزایی هنگفت رسید، مدیران تلویزیون فهمیدند حتی ریالی در آن سهمی ندارند. این بار اما برای سایتی که مدام تبلیغش را می‌کنند تمام تضمین‌های لازم را دارند و می‌خواهند سایتی با سیاست‌های ورزشی خاص خودشان داشته باشند.




بازی والیبال ایران و آمریکا، یک رقابت کاملا ورزشی که پر بود از نمادهای دوستی دو ملت. اینجا اصلا پای دولت آمریکا، جنگ، تحریم و تهدید در میان نبود. سرمربی و بازیکنان آمریکایی در گفت‌وگو با رسانه‌های سرشناس دنیا از مهمان‌نوازی مردم ایران گفتند، از زیبایی و امنیت تهران خاطره‌ها تعریف کردند و از هیجان و عشق مردم ایران به والیبال، برای مردمشان حرف‌ها گفتند. آنها باختند و شکست ورزشی‌شان را کاملا بدون جنجال پذیرفتند. آنها که سعی کردند مثل بچه‌های خوب ما نمایندگان شایسته‌ای از مردم کشورشان باشند. مردمی که بارها مسئولان عالیرتبه کشورمان اعلام داشتند حسابشان از سیاست‌های کلی سیاستمداران احزاب حاکم این کشور جداست.

این اما واکنش سایت رسمی صداوسیماست به یک نتیجه والیبالی و پیوند زدنش به اخبار سیاسی؛ با این مضمون: «آمریکا در والیبال هم هیچ غلطی نتوانست بکند». ایران بازی را با اقتدار و با امتیاز کامل برده و حالا می‌توان برای رقیب قدرتمند کُری خواند، حتی می‌توان عقده‌گشایی کرد، می‌توان پیروزی را به میدان سیاست برد و به اتفاقات روز گره زد که هیچ ایرادی هم ندارد اما خود را جای طرف مقابل بگذارید، اگر برای دو شکست ایران در لس‌آنجلس چنین تیترهایی انتخاب می‌شد، چه حسی به ما ایرانی‌ها دست می‌داد؟ آیا در بازی رفت ما هم چنین شرایطی داشتیم؟ اینکه سایتی متعلق به تلویزیون ملی کشورمان این چنین ورزش را سیاسی کند، آثار سوئی دارد که در زمان از راه رسیدن شکست‌ها حاصلش به چشم می‌آید.

 کاربران زیادی با کامنت‌های خود زیر این خبر، نسبت به موضوع طرح شده واکنش نشان دادند؛ برخی موافق و برخی هم به شدت مخالف. در زیر، برخی از این کامنت‌ها را می‌خوانید:

- تیتر خوبی بود..............معلومه که آمریکا غلطی نمیتونه بکنه....................................
- (در جواب کامنت بالا) نیروهای آمریکایی به پنج کیلومتری مرز ایران که برسند اولین کسانی که فلنگ رو می‌بندند امثال تو هستند که فقط شعار می‌دهند و دندان نشان می‌دهند.
- در رابطه با آمریکا چون سیاستمداران آمریکایی به ما ظلم کرده‌اند و ما قدرت مقابله با دولت آمریکا را نداریم تنها می‌توانیم به پیروزی بر تیم‌های ورزشی کشور ظلم‌کننده دل‌خوش باشیم و نتیجه این می‌شود که بدون اینکه با مردم آمریکا مشکلی داشته باشیم ناراحتی‌هایمان را بر سر تیم‌های ورزشی آمریکا آوار می‌کنیم. در این قضیه ما بیشتر از آنکه قربانی می‌کنیم، قربانی هستیم.
- اون از اینکه سرودشون رو پخش نکردن،اینم از این.هر دم از این باغ بری می‌رسد...
- متاسفم برای این سایت وقتی امریکایی ها ما رو بردن تو زمین خودشون زیاد خوشحالی نکردن جلوی ما و تو کنفرانس با احترام در مورد تیم ما صحبت کردن
- یعنی نمیدونی همین آمریکا به خاطر تحریم ها اجازه بازیهای تدارکاتی بزرگ از تیم ملی فوتبال گرفت حتی صدای کی روش هم در اومد، ولی شماها همه سلولهای بدنتون غربیه
- بی‌جنبه‌ایم خوب، تیم آمریکا واقعیت باشخصیت بود. با وقار و متین و مودب.
- خیلی خیلی متاسفم که شیرینی برد را برایمان تبدیل به تاسف میکنید اونا فرهنگشونو نشون دادند اون هم به طرز عالی ولی این ما بودیم که با برد هر تیم تیتر میزنیم به زانو در آمد و از این چرت و پرتا...
- اونا به احترام مردم ما آب نخوردن اونوقت ما اینطوری جوابشون رو میدیم واقعا فرهنگ ما کجا رفته؟ پروردگار یکتا ما را به راه راست هدایت کنه
- متاسفیممممممممممممممممممممممممم تاقبل از افطار لب به آب نزدن به احترام مردم روزه دار اونوقت ما ازاونا چی ساختیم چی بگم من الان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
- تیتر دلواپس‌پسند زده
- حالا اگر در مقابل روسیه ببازیم تیتر سایت چه خواهد بود
مرجع : خبرآنلاین

علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۳:۴۷
«مردمی که بارها مسئولان عالیرتبه کشورمان اعلام داشتند حسابشان از سیاست‌های کلی سیاستمداران احزاب حاکم این کشور جداست.» اگر مسولین آمریکا که دایما با رای مستقیم مردمشان انتخاب می شوند حسابشان از مردمشان جداست لابد حساب مردم سودان وکره شمالی و کوبا و ای....با سیاستمدارانشان یکیست . (310555)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۵:۲۰
fبه استناد سایت خبری معلوم الحال فارس نیوز بازیکنان امریکایی به احترام مرئم ایران و ماه رمضان در سالن قبل از افطار اب نمینوشند انوقت مسئولان بی مسئولیت صدا و سیما اینگونه گند میزنند (310599)
اصلا بگو دلواپس، تندرو هرچه عشقته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۵:۵۶
می دونم از اینکه کدخدایتان باخته خیلی ناراحت هستید اما انصافا خودتان قضاوت کنید چرا وقتی توی جامعه از افغانی ها یا عرب ها بد گفته می شه اونجا دوستی دو ملت مطرح نمی شه؟؟؟؟ خدا از توهم دربیارتتان (310604)
گوگول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۲۱:۵۰
یعنی متاسفم برات !!!!!!!!!آبروی ایران را شماها بردید !!! کاش کمی شرف می داشتید!!! (310694)
یکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۲۳:۳۱
جوابت مشخصه. ایرانیان از دیر باز مردمانی مترقی و کمال گرا بودند و اینو همه مورخین بهش اذعان دارند. دوست دارند با ملل مترقی جهان ارتباط با احترام متقابل داشته باشند و نه لزوماً با قبایل بومبا بومبا در آفریقا. (310722)
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۲ ۰۴:۲۸
اشتباه شما افراطي ها همين است كه تمام أخلاقيات را فداى اين بازي هاي سياسي كرده أيد وهزينه تمام اين بد أخلاقي هاي شما را بايد ملت ايران بپردازد اخر نبايد در اين كشور يك مرجع رسيدگي كننده در باره اين همه خرابكاري هاي صدا وسيما كه با پول بيت المال أداره مي شود، وجود داشته باشد؟ (310778)
دو..ست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۷:۵۹
تیم والیبال ایران رفت آمریکا بسیار خوب پذیرایی کردند. تیم آمریکا اومد ایران در پاسخ خوب پذیرایی شدند و مربی شان هم گفت که از خوبی مردم ایران در آمریکا نکته ها خواهد گفت. این وسط مثل اینکه یک عده نمی خواهند دست از لجاجت و عناد و بردارند. لجوج عزیز اونوقت که تیم ایران دو یازی اش را در آمریکا باخت و اگر اونها همچنین تیتیری میزدند خوب بود؟ یا نه فقط ما حق این حق خدادادی را داریم به مردم و پرچم سایر کشور ها توهین کنیم؟ (310629)
۰۰۰۰۰۰۰۰
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۳:۴۷
صدا و سیما ابزار تندروها شده نمونه ش تو گوشه گوشه ی برنامه های تلویزیون مشخصه (310556)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۷:۰۱
فقط تاسف تاسف تاسف (310616)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۷:۰۲
500 هزار نفر دلواپس(اختلاسگران رانت خوار) کل مملکت را به گند کشیدند (310619)
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۳:۴۸
هر دم ازین باغ بری میرسد (310557)
یک ایرانی با شرف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۳:۴۹
این آدمی که همچین تیتری زده شک نداشته باشید داعش وطنی است کسانی که همه چیز را به هم ربط می دهند این آدم ها منفورترین هستند. (310558)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۳:۵۰
ادب مرد به ز دولت اوست. (310560)
خشن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۳:۵۲
اگه اینطور بخوای ببینی در دیدار رفت تیم ما هم هیچ ... نتوانست بکند. بس کنید این شعار و مسخره بازی رو.خجالتم خوب چیزیه. (310562)
قاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۳:۵۴
واقعا كار غیر اخلاقی بود احترام به همه انسانها ربطی به حكومت و سیاستشون نداره (310563)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۳:۵۵
متاسفانه عده ای معدود که رسانه رو تو دست دارن فقط برای چاپلوسی به نمایندگی از مردم ایران اینا رو چاپ می کنن. در حالی که مردم ایران اصلا چنین نظری ندارند. (310565)
خرم سلطان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۳:۵۹
اینا زنان کشور خودشون با فراخوان خونین تهدید میکنن تیم آمریکا خیلی شانس آورده که با این مطلب جمعش کرده (310567)
چشم بینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۳:۵۹
هیچ حرفی ندارم بزنم .
چون الان دهن باز کنیم از بی فرهنگی این رفتار بگیم میشیم طرفدارغرب و آمریکا (310568)
bi-basirat
Canada
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۵:۳۵
برادر جان باید بگیم. تهمت ها که تمامی ندارند. بگذارید حقیقت را بگیم تا گوش ناشنوایان از حق پر بشه. بلکه صدای ملت را قبل از آنکه دیر بشه بشنوند. (310601)
علی محمد امرایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۴:۰۳
عَلَمِ بد اخلاقیها را بدوش گرفته و با آن دورِ افتخار می زنیم!!!!!!! (310570)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۴:۰۳
در پاسخ به تیتر سایت صدا وسیما
از کوزه همان تراود که در اوست !!
حالا از باخته بودیم ( که در مرحله رفت باخیتم!!)
آیا همان ان مطلب برای ما صادق نبود !!! (310572)
فرهاد
Poland
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۴:۱۶
درود بر زیبا کلام ک موقع جام جهانی گفت ارزو دارم ایران نتیجه نگیرد
کاسبان تحریم و حامیان افراط و بشار اسد هیچ غلطی نتوانستن بکنند (310578)
آرش
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۴:۱۸
سعدي رحمت الله عليه ميفرمايد :پسته بي مغز چون لب وا كند رسوا شود.واقعا جاي تاسف دارد. (310579)
محمد
Estonia
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۴:۲۴
به هیچ عنوان نباید مسائل سیاسی را وارد ورزش کرد.ورزش میدان صلح، اشتی، مدارا و جوانمردی است نه میدان کینه توزی و انتقام جویی. مسابقه ورزشی یک سرش برد و سر دیگرش باخت است و استفاده از الفاظی مانند تحقیر شدن، غلط کردن و غیره صحیح نیست.تیم والیبال ما هم یک ماه پیش با امریکا مسابقه داشت و هر دو بازی را باخت. پس امریکایی ها هم باید تیتر می زدند ایران تحقیر شد یا ایران هیچ غلطی نتوانست بکند؟ (310580)
طاهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۴:۲۸
علف روی ریشه اش سبزمیشه وقتی سرودملی که هیچ ارتباطی به دولتها ندارد سانسورمیشه نتیجه را هم اینجوری تیترمیزنند (310582)
----------
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۴:۲۹
وقتی مدیر بخش سیاسی صداوسیما معاون جلیلی باشد همین میشه دیگه (310583)
موسوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۴:۳۱
صداوسیمای میلی (310584)
ایدین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۴:۳۲
وقتی احمدی نژاد به سازمان ملل میرفت هواپیمارا پر از دوستان و فک و فامیل میشد تازه حساب دستمون میومد که امریکا ستیزی یعنی چه ...این تیتر نویسها هم از اونها هستند جاش بیاد خانوادگی راهی امریکا میشن منتهی الان وقت نمایش دادن و پر کردن اوقات کاری خویش هستند اوقات کاری که باید مردم را با تلویزیون سرگرم کنند ولی از نظر سنجی ها که برمیاد بیننده ای نمونده که تلویزیون داخلی خودمان را نگاه کنند البته به برکت همین تیتر نویسان عزیز و محترم..فعلا روسیه تو بورس نیست اب ونان بعضیها در امریکا خلاصه میشه (310586)
ارسلان
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۴:۴۲
انصافا مقایسه کنید:

تیم آمریکا به ما و مردمون اونطور احترام می گذاره
صدا و سیما هم به آمریکا بی احترامی می کنه

اخلاق و انصاف از رسوم مسلمانی است (310589)
k1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۵:۰۵
خدایا اینا کی تموم میشن؟!!! (310593)
صبا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۵:۱۱
چرا ما ایرانی ها جدیدا این قدر ناسزا می گیم.توی تلویزیون ،توی سایت ها و روزنامه ها،توی شبکه های اجتماعی.حرف زشت و ناسزا زدن یا نوشتن طرف مقابل رو کوچک نمی کنه فقط ارزش خودمون رو پایین می یاریم (310596)
رامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۵:۱۱
یادمان باشد در بازی رفت ما هم هیچ غلطی نتوانستیم بکنیم! (310597)
شهید بهشتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۵:۴۳
امریکا !!
از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر! (310602)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۲۰:۰۹
تو فعلا مراقب باش خودت و همه ی داعشی های وطنی از عصبانیت نمیرید حالا امریکا پیشکش!!!! (310673)
یک آزاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۵:۵۷
یعنی متاسفم واقعا متاسفم... برا این آدما!!!!!
البته عادیه!! چندین سال ذهناشون رو شست شو دادن...ابتدایی..راهنمایی..دبیرستان..و حتی دانشگاه!!
امریکاستیزی و امریکای خونخوار و... ازین چ.....

شمارو خدا از عقلی که خدا داده بهتون استفاده کنید گرفداران دلواچسان وامثالهم................................................. (310605)
فراز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۷:۰۲
آقایون و خانومها سخت نگیرید به این بنده خدا. ازین راه نون میخوره خانواده داره (310618)
غضنفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۷:۰۸
ادب و نزاکت اصلا ربطی به سیایت ندارد این گونه تیتر ها بیشتر شخصیت فرد را نشان میدهد (310621)
محمود
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۷:۲۱
خداوند انسانهارو از روی نیت پاک و عطوفت قلبشان به ارامش واسایش میرسونه بازیکنان امریکا دیروز در سالن به احترام ماه رمضان تا قبل از اذان مغرب دست به شیشهای اب نزدن ایا ما رفتیم امریکا و به اونا باختیم همین کار رو با ما کردن اگه در رنجش هستیم نون قلب مونو میخوریم بهترین قلب شناس خدای یکتاست (310623)
خشن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۷:۴۲
یاد جمله ی معروف و منتسب ب سید جمال الدین اسدآبادی میاندازه آدم رو اینکه ب غرب غیر اسلامی رفت و مسلمون دید اما ب بلاد اسلام اومد و مسلمان ندید
ما فقط اسممون مسلمونه اونهم شناسنامه ای... (310624)
مورچه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۷:۵۱
سلام بنده کارشناس روابط عمومی الکترونیک هستم که تمام دروس بنده در باره رسانه بوده است
واقعیت این است که رسانه ملی ما متاسفانه یکی از ضعیفترین و بی مسعولیت ترین رسانه های موجود در دنیاست زمانی که مذاکرات بصورت زنده در دنیا پخش میشد ما داشتیم لینا نمکی نگاه میکردیم و افراط بسیار زیاد که واقعا نمونه یک رسانه جهان سوم را هر روز از چندین کانال میبینیم
و این هم که اخرین حرکت این رسانه میباشد
مسولان هنوز هم میخواهید با ماهواره مقابله کنید؟ شرمنده ام که بگویم واقعا با این طرز فکر و فضای بسته رسانه (310626)
قاسمعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۸:۰۱
«در غرب اسلام بود؛ مسلمان نبود و در شرق اسلام بود؛مسلمان نبود» (310631)
حسین -ج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۲۳:۵۳
در غرب اسلام را دیدم ولی مسلمان ندیدم ولی در کشور های اسلامی مسلمان زیاد دیدم ولی خبری از اسلام نبود (310730)
خشن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۸:۱۵
تیم فوتبال کشور برادر فلسطین با ما تدارکاتی بازی نمیکنه و مربی شون با وقیح ترین شکل ایران رو یک بشکه بدنه طلا اما مملو از فضولات ک باید از طلاش استفاده کرد باقیش دور ریخت تشبیه میکنه اونوقت بازیکنان کشور دشمن بزرگ اون‌طوری ب عقایدمون احترام میزارن براستی ب کجا میریم؟ (310636)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۲۲:۲۵
تازه گفتن درجنگ یمن برضدشیعیان ازعربستان حمایت قاطع می کنیم.یه بارهم خالدمشعل درقطرازاصطلاح خلیج عربی استفاده کرده بودو... (310700)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۹:۵۱
واقعا متاسفم برای این افراطی هایکه از هر فرصتی برای ضربه زدن به ابروی ایران و ایرانی استفاده میکنن اخه یکی نیست به این داعشی های وطنی بگه اگه امریکایی ها که ما رو تو کشور خودشون بردن همچین چیزی مینوشتن چه حالی بهشون دست میداد
(310665)
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۲ ۰۴:۳۹
اين افراطي ها وصدا سيماا ان را بهانه اي قرار مي دادند براي حمله به اقاي روحاني و اقاي ظريف (310780)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۲۱:۲۶
نرود میخ آهنین در سنگ. با این جماعت نمی توان گفتگو کرد. اگر بخاطر مردم نجیب و ملت صبور خودمان نبود. آروز می کردم بین ایران و آمریکا جنگ می شد. با اطمینان می گویم همه این حضرات در هزار سوراخ و پستو پنهان می شدند . (310688)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۲۲:۵۶
سلام. پوریاولی تحتی کجاییدکه پهلوانی رخت بست (310711)
حسین - ج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۲۳:۵۱
تلوزیون اول هر خبر بر محمد و آل او صلوات می فرستد اما با بی احترامی کردن به میهمانان منش و رفتار این پیامبر آسمانی که فرمود : ((میهمان را گرامی بدارید اگر چه کافر باشد )) زیر پا گذاشت تلوزیون در مسابقه اول سرود ملی آمریکا را پخش نکرد و و چون مورد نقد ناظر فدراسیون جهانی والیبال قرار گرفت در روز دوم به خاطر اینکه سرودتیم مهمان را پخش نکند حتی سرود ملی کشورمان را هم پخش نکرد نمی دانماگر این کار کینه و عقده نیست پس چیست (310728)
صبا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۲ ۰۰:۰۷
توروخدا ببینید مملکت ما دست کیه (310739)
بیطذف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۲ ۰۰:۱۸
در مورد بازی ایران و آمریکا در آمریکا صدا وسیمای میلی چی می فرمایند آیا اونجا هم هم که آمریکا بازی را برد آمریکا نتونست غلطی کند؟ واقعا تاسف آوره واسه صدا و سیمای میلی!!!!!!!!!!1 (310743)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۲ ۰۳:۱۶
به قول مهندس میرحسین موسوی...
ادب مرد به زدولت اوست (310774)