به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۰۲ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۴۹۳۱۳
ادعاي روسيه دروغ از آب درآمد

اعتراف روس‌تبارها: موشک «بوک» داريم

گروه بين‌الملل: در حاليكه مقامات روسي طي روزهاي اخير دادن موشكهاي ضدهوايي بوك به روس تباران اوكراين را تكذيب كرده بودند، یکی از سرکردگان تروريستي جدایی طلبان در شرق اوکراین اعتراف کرد که این گروه موشک های «بوک» در اختیار دارد.
اعتراف روس‌تبارها: موشک «بوک» داريم
هواپیمای بویینگ 777 خطوط هوایی مالزی که هفته گذشته بر فراز اوکراین سقوط کرد، هدف موشک «بوک» قرار گرفته است. «الکساندر خوداکوفسکی» از سرکردگان نظامی جدایی طلبان هوادار روسیه در گفتگو با خبرگزاری رویترز گفت: نیروهای دولتی پنجشنبه گذشته حملات هوایی خود را به منطقه افزایش دادند و همین امر سبب شد تا جدایی طلبان سامانه دفاع موشکی خود را فعال کنند.

وی افزود: در صورتی که ثابت شود هواپیمای بویینگ خطوط هوایی مالزی هدف اصابت موشک «بوک» قرار گرفته است، اوکراین به دلیل افزایش حملات هوایی اش مسبب آن خواهد بود. این سرکرده نظامی جدایی طلبان هوادار روسیه در اوکراین با بیان اینکه این سامانه دفاعی از «لوهانسک» به جمهوری خود خوانده «دونتسک» منتقل شده بوده، این احتمال را رد نکرد که پس از سانحه پرواز «ام اچ 17»، این سامانه دفاعی برای از بین بردن شواهد به محل استقرار نخست خود بازگردانده شده باشد.

17 ژوییه - 26 تیر ماه - پرواز «ام اچ 17» هواپیمایی مالزی با 298 سرنشین از فرودگاه آمستردام در کشور هلند راهی کوالالامپور پایتخت مالزی بود که در محدوده تحت کنترل جدایی طلبان اوکراین سقوط کرد. همه سرنشینان این هواپیما که بیشتر آنان هلندی بودند، جان باختند.