به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۱۱ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : ۵۰۰۲۳

کانون خانواده در 9سال‌مديريتتان لطمه ندید؟

گروه سياسي: محمد باقر قالیباف شهردار تهران در خطبه‌های پیش از نماز جمعه تهران از طرح تفکیک جنستی شهرداری تهران دفاع تمام قد کرد و آنرا اقدامی لازم برای تحکیم بنیاد‌ خانواده برشمرد. بخشنامه‌ای که واکنش‌هایی را سوی تحلیگران و رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی در پی داشت. 
شهردار تهران در دفاع از بخش نامه تفکیک جنسیتی عنوان کرد: یک زن در ساعات اداری حدودا 7 تا 8 ساعت با مردان نامحرم معاشرت دارد که گاه این ساعات ارتباط با نامحرم بیشتر از ارتباط با خانواده می‌شود که این موضوع به کانون خانواده لطمه می‌زند و آن را تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد؛ غیرت ما کجاست؟ ما غیرت دینی داریم.

اما این بخشنامه شهردار تهران دارای نکاتی قابل تاملی است.
1- نکته اول البته مربوط به زمان ابلاغ این بخشنامه است. اینکه شهردار تهران 9 سال پس از ریاست بر شهرداری تهران، اتخاذ چنین تصمیمی را غیرت دینی اعلام می کند اندکی حیرت آور است زیرا اگر تفکیک جنسیتی، با غیرت دینی ارتباط داشت چرا تاکنون چنین اقدامی انجام نگرفته بود. از طرف دیگر این سخنان نوعی بی احترامی به تمامی سازمانهای دولتی و غیر دولتی به شمار می رود که در آن ها طرح تفکیک جنسیتی وجود ندارد.

2- نکته دوم مربوط به نامه قائم مقام وزیرکار به شهردار تهران است که در آن، لغو بخشنامه اخیر شهرداری تهران برای جداسازی فضای فیزیکی فعالیت کارمندان زن و مرد را خواستار شده و اعلام کرده است که این بخشنامه خلاف کنوانسیون‌های بین‌المللی کار از جمله کنوانسیون عدم‌ تبعیض در اشتغال و حرفه است و در ادامه نامه ذکر شده است که صدور بخشنامه‌ها با توصیفی که در شهرداری اشاره شد می‌تواند موجب خدشه‌دار شدن این جایگاه شود و بازتاب این اقدام در نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان بین‌المللی کار نتایج مناسبی در پی نخواهد داشت.

3- نکته سوم در مورد تلاش شهردار تهران برای هم طراز قرار دادن تفکیک جنسیتی و غیرت دینی است که به معنای دیگر، همطراز قرار دادن عدم تفکیک جنسیتی با نداشتن غیرت دینی است که چنین قیاسی بسیار تعجب بر انگیز است لذا با تمام احترام برای شهردار تهران، ادبیات و نوع دفاع شهردار تهران از این بخشنامه جای تردید دارد زیرا وی چنان از لطمه دیدن کانون خانواده صحبت می کند که انگار باید به کارمندان شهرداری برخی باید و نباید های زندگی را تذکر داد در حالی که خود آن ها عمدتا سرپرستی یک خانواده چندین نفره را دارند و قطعا می دانند چه موضوعی یا اقدامی کانون خانواده آنها را به خطر می اندازد.

4- البته نکته چهارم بیشتر به چرایی این تصمیم شهردار تهران باز می گردد اینکه آیا واقعا اقدام شهردار تهران یک کار ارزشی محسوب می‌شود یا پشت پرده این بخشنامه می تواند یک هدف سیاسی وجود داشته باشد؟ به نظر، انتقاد برخی طیف ها از عملکرد شهرداری تهران در اتخاذ چنین رویه ای بی تاثیر نبوده است. از طرف دیگر نزدیک شدن به انتخاب رییس شورای شهر تهران در سال جدید و متعاقب آن، امکان تغییر شهردار تهران نیز بی ارتباط با اقدامات اخیر نمی تواند باشد. در کنار آن، شهردار تهران شاید در پی نزدیکی با برخی طیف های سیاسی است که مسئله حجاب و تفکیک جنسیتی را یکی از مهمترین مسایل کشور می دانند.

اما نکته آخر اینکه شهردار تهران اصولا به یک چهره اجرایی مشهور است تا چهره سیاسی، لذا این بخشنامه ممکن است مورد پذیرش سیاستمداران کار کشته حتی اصولگرا نیز واقع نشود چراکه نمی توان بعد از 9 سال تکیه زدن بر مسند شهرداری تهران، حال عدم تفکیک جنسیتی کارکنان را ضعف در پایبندی به خانواده ... توصیف کرد.
مرجع : آفتاب نيوز

کاوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۱ ۱۳:۰۳
کم کم داریم داعش را رو سفید میکنیم . آخرش میرسیم به تفکیک خانواده برادر و خواهر باید جدا غذا بخورن جدا تلویزیون نگاه کنن و... !!!!!!آقای قالیباف غیرت فقط موی زن یا صحبتش با یک مرد غریبه نیست دست بردارین از این بازیهایتان (243089)
يكي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۱ ۱۳:۱۲
مهمترين مسئله تحقير شخصيت بانوان ايران زمين است، تحقير مادران و خواهران و همسرانمان، در حالي كه خود مي‌دانيم كمترين آسيب اجتماعي را زنان در محيط‌هاي اجتماعي ايجاد مي‌كنند، داشتن چنين زناني باعث افتخار ايران زمين است كه با ايجاد چنين شرايط سخت و طاقت فرسايي(محروميت‌ها براي فعاليت زنان در جامعه) همچنان پا به پاي ما در عرصه جامعه فعاليت دارند، خوب است گاهي به اين فكر كنيم كه اين تبعيض اجتماعي و محروميت‌ها اگر براي ما بود چه؟ (243090)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۱ ۱۳:۲۶
همه این بدبختی و فلاکت و از هم گسیختگی خانواده ها از ضعف مدیریتی این آقا و امثال ایشون ناشی شده حالا دایه مهربونتر از مادر شدن برای مردم نسخه میپیچن. ایشون اگر خیلی راست میگه تو کار مدیریتی شون همت کنند و همون کار رو درست انجام بدن کاری به مسائل فرهنگی و ... نداشته باشن. این دسته مسائل متولی خاص خودش رو داره. (243092)
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۱ ۱۳:۴۸
سلام ٰ
ببینید اقای شهردار بدنبال چه پست و مقامی بعدازخاتمه شهرداربودن استٰ لطفا همان را به ایشان بدهیدٰ و شرط بگذارید که دست از بازی با دین و عفت و غیرت و این
قبیل کاسبی ها بردارد.
ابوالقاسم (243093)
از ترسم ...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۱ ۱۷:۱۹
بی اختیار یاد داعش می افتم !!! (243116)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۱ ۲۲:۴۰
خب حالا چه اشکالی دارد که زنان و مردان بدون مواجه شدن با استرسها و دلشوره های جنسی و شهوانی در فضای تک جنسیتی مشغول کار شوند قطعا اینجوری تمرکز و پختگی کار نیز بیشتر میشود. حالا میخواد نمونه خارجی آن نیز موجود باشد یا اینکه ایده ای داخلی و ابتکاری باشد. (243137)