به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۶۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۵ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب : ۵۶۹۹۱

یک نظرسنجی درباره شبکه‌هاي ماهواره‌ای

گروه هنري: نتايج یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد که شبکه‌ی ماهواره‌اي“من‌‌وتو” با فاصله قابل ملاحظه‌ای نسبت به سایر شبکه‌ها‌، “پرمخاطب‌ترین” شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای فارسی‌زبان محسوب می‌شود.
یک نظرسنجی درباره شبکه‌هاي ماهواره‌ای
اين شبكه در خبري مدعي شده است كه در این نظرسنجی که در بهار ۲۰۱۴ انجام شده و حاصل گفتگوی متخصصان بازاریابی شرکت «کلاسترز» با جامعه منتخب ایرانی در مورد عادت رسانه‌ای‌شان است، «من‌وتو» زیرمجموعه شرکت تلویزیونی مرجان، با نزدیک به «۲۳میلیون مخاطب» پربيننده‌ترین تلویزیون ماهواره‌ای فارسي به شمار می‌رود.

بر پایه این نظرسنجی، «من‌وتو»، با جذب گسترده مخاطب در داخل و خارج از ایران «بیش از ۲۰ درصد در جذب مخاطب از رقبای خود پیشی گرفته» و حتی از برخی شبکه‌های دولتی ايران هم‌چون «شبکه‌ خبر» و «شبکه‌ چهار»، حدود «ده درصد» بیشتر بیننده دارد! نظرسنجی فوق می‌گوید که بیشتر بینندگان اين شبكه متاهل و در محدوده سنی ۲۰ تا ۴۴سال قرار دارند و بیش از ۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند که برنامه‌های اين شبكه دارای بالا‌ترین کیفیت تولید است.

از نکات قابل توجه این نظرسنجی میزان بالای دارندگان تجهیزات ماهواره‌ای با وجود ممنوعیت استفاده‌ی آن در ایران است به طوری‌که «۹ نفر از هر ۱۰ بیننده «من‌و‌تو» اعلام کرده‌اند که دارای ماهواره و دیش هستند و به‌طور میانگین روزانه سه ساعت تلویزیون نگاه می‌کنند». صفحه‌ی فیسبوکی این شبکه تلویزیونی نیز با حدود ۲میلیون و ۳۲۰ هزار دنبال‌کننده، پرمخاطب‌ترین صفحه‌ی فیسبوکی فارسی‌زبان به شمار می‌رود.

گفتنی است، آذرماه سال گذشته، علی جنتی، «وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی» گفت که «ضریب استفاده از ماهواره، ۷۱ درصد مردم تهران را شامل می‌شود». شهریورماه سال گذشته نیز نتایج حاصل از نظرسنجی سال ۱۳۹۰ مرکز تحقیقات صداوسیما درباره شمار بینندگان شبکه‌های ماهواره‌ای در ۳۱مرکز استان کشور در قالب کتابی با عنوان «تحقیقی درباره انحصار دولتی صداوسیما در ایران و توجه مردم به شبکه‌های ماهواره‌ای» منتشر شد که بر پایه‌ی یافته‌های این نظرسنجی، شبکه‌های تلویزیونی «فارسی‌وان» به دلیل جذابیت، تنوع و سرگرمی، «من‌و‌تو» به خاطر تنوع، جذابیت و علنی بودن، و همچنین «بی‌بی‌سی فارسی» به دلیل پوشش اخبار، پرمخاطب‌ترین شبکه‌های تلویزیونی در میان شرکت‌کنندگان بودند.

یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۵ ۰۸:۵۷
جهت اطلاع ضرغامی تی وی (254427)
عجب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۵ ۰۹:۰۷
یعنی "من و تو" و "فارسی وان" هیچ جلذبه ی جنسی نداره؟؟؟!!! (254428)
ماهور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۵ ۱۵:۵۷
بستگی داره شما دنبال چی باشی و هدفت چی باشه !

که البته از کامنتتون هدفتون مشخص شد (254489)
ممد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۵ ۱۸:۳۸
با تشکر از مسئولان محترم (254515)
۱۳۹۳/۰۷/۱۵ ۰۹:۰۷
مبارك است انشاا.../ بايد به صدا و سيمان تبريك گفت!!! (254429)
روح ا...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۵ ۰۹:۲۴
برنامه های مستند و علمی بسیار پر محتوا و جالبی می سازد و برنامه های سرگرم کننده اش هم عالی هستند. (254431)
منصف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۵ ۰۹:۴۱
آقای ضرغامی رئیس رسانه میلی ! کلاهت را کمی بالاتر بگذار (254435)
امیر حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۵ ۰۹:۴۸
چه اشکالی داره یه نظرسنجی در داخل هم انجام بشه ؟؟؟؟؟ (254436)
کارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۵ ۱۰:۰۰
ما همیشه از واقیت می ترسیم و بجای پیدا کردن راحل همیشه می خواهیم اصل مسئله را پاک کنیم بله اگه صدا و سیما درست حرکت کنه و با برنامه های پر بار و سرگرم کننده مردم رو جذب کنه مردم که بیکار نیستن برن دنبال ماهواره و کلی هم براش هزینه کنن؟ (254437)
فرداد
۱۳۹۳/۰۷/۱۵ ۱۰:۱۸
من مطمئنم از 23 میلیون بیشتر مخاطب داره پسر عموی من یک ادم کاملا مذهبی هستش ولی عاشق مستند های منو تو هستش واقعا مستند هاشون حرف نداره و همینطور برای هر قشر یک برنامه وجود داره که از اون لذت ببره . باید تاسف خورد به دستگاه عریض و طویل صدا وسیما با صرف میلیاردها هزینه حتی نمیتواند به گرد پای منو تو برسد ! البته بچه های منوتو هم اکثرشان در ایران بزرگ شده اند و سالها در ایران کار کرده اند و ما انها را هم ایرانی میدانیم (254439)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۵ ۱۱:۰۹
واقعا که شبکه مزخرفیه (254446)
عجب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۵ ۱۱:۳۳
اين تحقيق را مكتوب كرده و خدمت جناب ضرغامي بدهند تا ايشان درك كنند كه دراين چندسال مديريت ايشان چه برسر رسانه ملي اورده اند و مردم تاچه حد از افكار جناهي ايشان فراري هستند واين را بفهمند كه افكاريك جناح خاص را دررسانه ملي جار زدن هيچ تاثيري برجامعه باز امروز ايران ندارد زيراكه مردم خود انتخاب گرند وعقل سليم و پرسشگر دارند،ولي افسوس كوگوش شنوا (254450)
فقط راستگویی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۵ ۱۱:۳۷
شبکه من وتو یک شبکه ای است که راجع به تمام سوالات ذهن بشر برنامه دارد .مثل تی وی ضرغامی نیست که در بست در اختیار یک عده دروغ گو باشد که بجز دروغ چیزی از ان تاحالا ندیدیم . (254451)
ehsan
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۵ ۱۲:۰۸
به نظرم شبکه های پرشین تون-ام بی سی اکشن-رای سپورت 1-2 هم از کانال های پویا-نمایش و ورزش صداسیما بیشتر بیننده دارند.کلا بیننده های کانال های ماهواره ای حداقل 2-3 برابر بیننده های کانال های صداوسیما هستن. (254455)
ناشناس
United States
۱۳۹۳/۰۷/۱۵ ۱۳:۰۶
جهت اطلاع:صفحه ابی(خواننده) 2.4 میلیون مخاطب داره، که از من و تو بیشتره!! (254462)
ماهور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۵ ۱۶:۰۰
صفحه یاس خواننده رپ و صفحه بی بی سی فارسی هم بالای دو میلیون لایک دارند (254490)
اسد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۵ ۱۳:۴۷
مردم به دنبال حقیقت وشنیدن صحبت های گوناگون وانتخاب بهترین هستند واین راازهرراهی باشد بدست میاورند هرچندکه رانت خواران خوششان نیاید واین دستورخداست که همه رابشنودی بهترین راانتخاب کنید (254472)
ر ب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۵ ۱۵:۵۳
اولا در خانواده های ایرانی متاسفانه استفاده از تلویزیون بخش بزرگی از اوقات فراغت را گرفته و به شدت باعث تغییر عادت های خوب مثل مطالعه و خواب منظم شده و بدتر از آن بی دقتی در استفاده از ماهواره طوری که کودکان و بزرگسالان با هم پای ان می نشینن غافل از ان که ممکن است بعضی فیلم ها اقتضای سن کودکان نباشد. کاش به جای مبارزه و با تانک روی دیش رفتن ها جامعه شناسان و روان شناسان و این دست متخصصین کار را در دست داشتند و ملت را اموزش می دادن (254488)
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۵ ۱۷:۱۲
پارازيت نفرستيد.تو شهر ما قزوين يه سال و چند ماهه پارازيت خيلي شديد و دائمي شده. بعد وزير ارتباطات ميگه به من گفتن كم شده. بله از نظر شما كه همه چيز گل و بلبله چرا از مردم نمي پرسيد. چه جوريه كه دولت مخالف پارازيته اما نميتونه جلوشو بگيره؟ مگه آقاي روحاني نميگه چون قوه قضائيه مستقله من دخالت نميتونم بكنم؟ پس چرا جلوي دخالت قواي ديگرو تو امور اجرايي نميگيره؟ گشت ارشاد. پارازيت. حمله به خانه مردم براي ديش كه چند روز پيش سرهنگ بازنشسته سكته قلبي كرد و مرد.قاچاق رانت خواران. اينا مربوط به اجرا نيست؟ (254497)
روشنک
United States
۱۳۹۳/۰۷/۱۵ ۲۰:۳۰
من و تو بی بی سی پارسی شبکه های محبوبی با برنا مه های دیدنی و جذاب و آموزنده هستند . صفحات فیس بوکشون هم در بین پر لایک ترین صفحات پارسی زبانه . ضمنا دوستان بهار نیوز هم خوبه یک صفحه فیس بوک برای سایت داشته باشند . (254527)
ایرانی20
Anonymous Proxy
۱۳۹۳/۰۷/۱۵ ۲۳:۵۹
وقتی اخبار20:30ضرغامی رامی بینی گوینده چنان باحرارت وهیجانی اخبار می گوید که ادم فکر می کند همین فردا صبح درامریکا و انگلیس و فرانسه جنگ داخلی شروع میشود ومردمش دچار قحطی وغارت وفقرو بی خانمانی و فلاکت میشوند وتمام انها در خواست پناهندگی به ایران را دارند!!مسلما با چنین دروغهایی مردم به بی بی سی و من وتو روی می اورند.وضرغامی میماند و 7درصد طرفدارانش. (254547)