به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۷ ساعت ۲۱:۱۴
کد مطلب : ۵۵۱۸۱
هفته نهم لیگ برتر؛ فرار صدرنشين از شكست

نخستین برد پرسپولیس با درخشان رقم خورد

گروه ورزشي: تیم فوتبال پرسپولیس که تا هفته هشتم رقابت های لیگ برتر نتوانسته بود رضایت هوادارانش را جلب کند، پس از برکناری علی دایی و انتخاب کادر فنی جدید، نخستین پیروزی خود با حمید درخشان را کسب کرد.
نخستین برد پرسپولیس با درخشان رقم خورد
نهمین هفته از چهاردهمین دوره رقابت های لیگ برتر از ساعت 18:30 دقیقه امروز پنجشنبه با دیدار تیم های راه آهن و پرسپولیس در ورزشگاه تختی تهران آغاز شد که در پایان شاگران حمید درخشان برابر حریف خود به پیروزی 2 بر یک دست پیدا کردند. در این دیدار که دومین حضور حمید درخشان روی نیمکت سرخپوشان به عنوان جانشین علی دایی است، محمد عباس زاده(18) و محمد نوری(27) برای پرسپولیس گلزنی کردند. در این نیمه پرسپولیس نمایش بهتری نسبت به دیدارهای گذشته داشت و صاحب موقعیت های خوبی برای گلزنی شد. راه آهن هم چندان دست و پا بسته نبود اما نتوانست از موقعیت هایش استفاده کند.

در نیمه دوم شاگردان حمید استیلی بهتر از پرسپولیس کار را شروع کردند و نبض بازی را تا میانه های این نیمه در اختیار داشتند اما نتوانستند موقعیت های خطرناکی را روی دروازه حریف سرخپوش خود ایجاد کنند. با این حال راه آهنی ها دست بردار نبودند و در نهایت موفق شدند در دقیقه 86 توسط مهدی شیری به گل دست پیدا کنند اما این گل هم مانع از شکست شاگردان حمید استیلی مقابل یاران سابق نشد و پرسپولیس با گرفتن سه امتیاز این دیدار قد راست کرد و به میانه های جدول رسید. پرسپولیس با این پیروزی 12 امتیازی شد و به رده هشتم جدول رده بندی صعود کرد. راه آهن هم با 8 امتیاز در رده یازدهم قرار گرفته است.

صدرنشین از شکست برابر استقلال صنعتی گریخت

تیم فوتبال تراکتورسازی در دیدار با استقلال صنعتی خوزستان از یک شکست خارج از خانه فرار کرد اما صدرنشینی خود را به خطر انداخت. در ادامه رقابت های روز نخست از نهمین هفته چهاردهمین دوره رقابت های لیگ برتر شامگاه امروز پنجشنبه تیم های فوتبال استقلال صنعتی و تراکتورسازی در اهواز به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید.

در این دیدار استقلال صنعتی نمایش قابل قبولی داشت و با اینکه گل اول را در دقیقه 39 توسط لوسیانو ادینهو از تراکتورسازی دریافت کرد، اما در ادامه توسط میثم مجیدی(43 پنالتی) و روح الله سیف اللهی(51) به دو گل رسید تا در آستانه یک پیروزی شیرین خانگی قرار بگیرد اما در دقیقه 81 محسن دلیر کار را به تساوی کشاند تا صدرنشین لیگ برتر از یک شکست فرار کند.
تراکتورسازی با این تساوی 20 امتیازی شد و همچنان در صدر جدول باقی ماند اما در صورتیکه استقلال بتواند در دیدار روز جمعه برابر فولاد به پیروزی برسد، صدر جدول را مجددا از تبریزی ها پس خواهد گرفت. استقلال با 18 امتیاز در رده دوم قرار دارد.

تساوی سپاهان برابر صبای قم
فرکی دو امتیاز دیگر را از دست داد

دیدار تیم های فوتبال سپاهان اصفهان و صبای قم با تساوی به پایان رسید تا زردپوشان اصفهانی دو امتیاز دیگر را از دست بدهند. تیم فوتبال سپاهان در ورزشگاه فولادشهر اصفهان میزبان صبای قم بود که این دیدار در پایان با تساوی یک بر یک به پایان رسید. مارکو اورلیو آیول در دقیقه 14 برای صبای قم گلزنی کرد اما لوسیانو پریرا در دقیقه 82 بازی را به تساوی کشاند.