به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۴۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : ۵۸۲۱۴
من نگفتم که امر به معروف فراتر از لسانی باشد

امام جمعه اصفهان، اسیدپاشی‌ها را محكوم كرد

گروه سیاسی: امام جمعه اصفهان اسیدپاشی‌های اخیر در این شهر را محکوم و تصریح کرد: اینگونه کارها در قانون و شرع هیچ مجوزی ندارد.
امام جمعه اصفهان، اسیدپاشی‌ها را محكوم كرد
حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر در واکنش به اسیدپاشی‌های اخیر اصفهان، اظهار کرد: این کار محکوم است، پیگرد قانونی، مجازات شرعی و دیه دارد و اگر کسی مرتکب چنین کاری شده، باید پیگیر بود چون اینگونه کارها در قانون و شرع هیچ مجوزی ندارد. وی ادامه داد: من این موضوع را شنیده‌ام و باید آن را پیگیری کنم تا از جزئیات آن باخبر شوم و تحقیق بیشتری انجام دهم تا بتوانم بهتر اظهارنظر کنم، اما با این وجود چنین کاری به هر بهانه‌ای محکوم است، حتی اگر یک زن به بدترین وضع به خیابان بیاید مجازاتش چنین چیزی نیست. کسی حق ندارد از این کارها بکند. اگر کسی چنین کارهایی را کند مجازات شرعی دارد و حکم قرآن و قصاص دارد.

امام جمعه اصفهان درباره صحبتی که پیش از این از قول او گفته شده بود که امر به معروف و نهی از منکر باید از تذکر لسانی فراتر برود، تاکید کرد: من نگفتم که تذکر فراتر از لسانی باشد، گفتم آنچه وظیفه یک مسلمان است تذکری ناصحانه، مشفقانه و مودبانه است. اگر قرار باشد برخوردی صورت بگیرد باید به صورت قانونی باشد و دستگاه قضایی و نیروی انتظامی چنین مساله‌ای را پیگیری کنند تا کسی خودسرانه وارد این گود نشود. این اقدامات خودسرانه به هیچ وجه صحیح نیست. رهبر در پایان اظهار کرد: باز هم می‌گویم یک مسلمان اگر بخواهد امر به معروف و نهی از منکر کند باید ناصحانه و مشفقانه و به صورت مودبانه این کار را انجام دهد. نیروی انتظامی و قوه قضاییه اگر می‌خواهند برخوردی انجام دهند باید در چارچوب قانون برخورد کنند.
مرجع : ایسنا