به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۲۵
 
۳۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۳ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب : ۵۴۶۱۴
توحش همچنان ادامه دارد

داعش گروگان انگلیسی را هم سر برید

گروه بين‌الملل: گروه تروریستی دولت اسلامي موسوم به داعش با انتشار ویدئویی اعلام كرد که سر دیوید هینس، امدادگر بریتانیایی را بریده و نخست وزیر بریتانیا،‌ قتل هینس را 'شرارت محض' توصیف و آنرا محکوم کرده است.
داعش گروگان انگلیسی را هم سر برید
دیوید کامرون، وعده داد که از تمام توانش برای دستگیری قاتلان این شهروند بریتانیا استفاده کند تا عدالت در مورد آنها اجرا شود. باراک اوباما، نیز با صدور بیانیه ای 'قتل وحشیانه' دیوید هینس را محکوم کرده و با خانواده وی ابراز همدردی کرده است. اوباما گفت که آمریکا شانه به شانه بریتانیا ایستاده است و بر مقابله با پیکارجویان گروه داعش در چارچوب یک ائتلاف بین المللی تاکید کرد. هم زمان،‌ وزارت امور خارجه‌ آمریکا اعلام کرده است که ژنرال جان آلن،‌ فرمانده سابق نیروهای بین المللی در افغانستان به سمت نماینده ویژه رییس جمهوری آمریکا در ائتلاف جهانی علیه گروه دولت اسلامی منصوب شده است.

داعش پیشتر دو خبرنگار آمریکایی به نام های جیمز فولی و استیون ساتلوف را نیز به خاطر حملات هوایی آمریکا به اهدافش در شمال عراق سر بریده بود. در پی انتشار آن ویدیوها رییس جمهوری آمریکا اعلام کرد در نظر دارد به اهداف گروه داعش در سوریه نیز حمله هوایی کند.

داعش در این ویدیو فرد دیگری را نشان داده است که می گوید شهروند بریتانیاست و هشدار داده است که او را نیز خواهد کشت. وزارت امور خارجه بریتانیا می گوید در حال بررسی این ویدیو برای تایید نهایی صحت آن است. این در حالیست که مایک هینس برادر دیوید هینس با صدور بیانیه ای هویت او را تایید کرده است. سخنگوی دولت بریتانیا می گوید در پی انتشار این ویدیو، دیوید کامرون با احضار وزرا و مقام های امنیتی ارشد، یک نشست اضطراری 'کمیته کبرا' برگزار می کند. اد میلیبند رهبر حزب کارگر، نیز طی بیانیه ای قتل‌‌ هینس را مشمئز کننده و وحشیانه توصیف کرده است.

در این ویدیو مردی که لباس نارنجی بر تن دارد بر زمین زانو زده و مردی که لباس سیاه پوشیده، صورتش را پوشانده و چاقویی در دست دارد در کنار وی ایستاده است. قربانی پس از آن که خودش را دیوید هینس معرفی می کند می گوید:‌ 'می خواهم اعلام کنم که من تو دیوید کامرون را به طور کامل مسوول قتل خودم می دانم.' او می افزاید بریتانیا وارد ائتلاف ضد گروه داعش شد همان طور که نخست وزیر سابق تونی بلر در زمان ریاست جمهوری جورج بوش با آمریکا برای حمله به عراق همکاری کرده بود.

او می گوید:‌ 'متاسفانه این مردم بریتانیا هستند که در نهایت هزینه تصمیمات خودخواهانه پارلمان ما را می پردازند.' مرد قاتل که به نظر می رسد لهجه بریتانیایی دارد نیز می گوید:‌ 'این مرد بریتانیایی باید هزینه قول تو دیوید کامرون برای مسلح کردن نیروهای پیشمرگه (کرد) علیه داعش را بپردازد.' دولت بریتانیا به نیروهای کرد عراق در نبردشان با نیروهای داعش کمک تسلیحاتی کرده است.

درخواست خانواده هینس
خانواده هینس روز شنبه از گروه داعش خواسته بودند که با آنها تماس بگیرد. دیوید هینس، ۴۴ ساله، در ماه مارس سال ۲۰۱۳ میلادی در استان ادلب سوریه واقع در شمال غرب این کشور به گروگان گرفته شد. هینس در سوریه برای یک سازمان امدادرسانی فرانسوی کار می کرد. او دو فرزند دارد و پیش از این در لیبی و سودان جنوبی هم فعالیت های امدادی داشت.

خانواده هینس روز شنبه در یک بیانیه گفته‌ بودند که داعش به پیام‌های پیشین آنها پاسخی نداده است. گروه تروریستی داعش در هفته‌های اخیر، ویدئوهایی را از بریده شدن سر دو خبرنگار آمریکایی منتشر کرده است که در آخرین آنها، هشدار داده می‌شود که یک امدادگر بریتانیایی نفر بعدی است، مگر آنکه آمریکا به حمله‌های هوایی به پایگاه‌های این گروه در عراق پایان دهد. این امدادگر سال گذشته و زمانی که به همراه یک خیریه در حال انتقال کمک‌های بشردوستانه در سوریه بود، ربوده شد.