به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۷:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۸ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۵۹۳۹۴
اطلاعات در یک نگاه

دانشگاه برای پویایی به فضای آرام نیاز دارد

گروه سیاسی: دانشگاه برای اندیشه ورزی و پویایی به فضای آرام نیاز دارد و تقدیر سازمان ملل از ایران تیترهایی که روزنامه اطلاعات روز پنج شنبه به آنها پرداخت.
دانشگاه برای پویایی به فضای آرام نیاز دارد
این روزنامه تیتر یک را به سخنان حسن روحانی رییس جمهوری مبنی بر اینکه دانشگاه برای اندیشه ورزی و پویایی به فضای آرام نیاز دارد، اختصاص داد. رییس جمهوری با بیان این که دانشگاه‌های ما نیاز به یک فضای آرام برای پویاتر کردن اندیشه علم و تحقیق دارند، گفت: ما نمی‌خواهیم که دانشگاه از سیاست فاصله داشته باشد و از مسایل سیاسی بی‌خبر باشد اما در عین حال نمی‌خواهیم دانشگاه به باشگاه سیاسی مبدل شود دانشگاه مرکز دانش و علم است و نباید شعارهایش را از سیاسیون بگیرد و گوشش بدهکار شعارهای آنان باشد.

روزنامه اطلاعات به موضوع تقدیر سازمان ملل از ایران، پرداخت و نوشت: لوح سپاس سازمان ملل متحد به پاس همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با این سازمان بین المللی به دولت ایران اعطا شد. یان الیـاسـون معاون دبیر کـل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت شصت و نهمین سالگرد تاسیس سازمان ملل متحد در تهران لوح تقدیر دولت جمهوری اسلامی ایران را به عباس عراقچی معاون وزیرامور خارجه کشورمان به نمایندگی از دولت ایران تقدیم کرد.

ورود کاروان بزرگ زرهی پیشمرگه‌های عراق به کوبانی، تیتر دیگر این روزنامه است. نیروهای پیشمرگه کردستان عراق به همراه خودروهای زرهی و مقادیر زیادی سلاح به منظور دفاع از شهر کوبانی در مقابل داعش، از مرز ترکیه گذشتند و وارد کوبانی در سوریه شدند. نفربرهای زرهی به همراه سلاح‌های سنگین از پایگاه‌هایی در شمال غرب منطقه کردستان عراق به سوی مرز ترکیه و از آنجا به کوبانی به حرکت درآمده بودند. یک مقام کرد عراق گفت: 80 خودرو حامل شمار زیادی پیشمرگه با تیربار و سلاح‌های سنگین وارد کوبانی شده‌اند. به گفته وی 72 پیشمرگه نیز از طریق هوایی وارد کوبانی شدند. آژانس اطلاعاتی ترکیه گفته است تدارکات لازم را برای عبور این نیروها از مرز به عمل آورده است. گفتنی است دولت ترکیه پس از اعتراضات گسترده کردها در مناطق مختلف جهان و در پی فشار افکار عمومی سرانجام هفته گذشته با عبور نیروهای پیشمرگه از ترکیه برای مبارزه با داعش در کوبانی موافقت کرد.

روزنامه اطلاعات با بازتاب موضوع هلاکت فرد شماره 2 داعش درالانبار عراق، نوشت: ارتش عراق علاوه بر آزادسازی تاسیسات شیمیایی المثنی در استان صلاح الدین، صلاح الزوبعی مرد شماره 2 داعش را به هلاکت رساند. به گزارش العالم، ارتش عراق با همکاری نیروهای داوطلب مردمی تاسیسات شیمیایی المثنی در استان صلاح الدین را از داعش پس گرفت. در منطقه عملیاتی فلوجه هم صلاح الزوبعی مرد شماره 2 داعش و شماری از همراهانش در کمین ارتش عراق کشته شدند. این جنایتکار پس از ابوبکر بغدادی مهم ترین عضو داعش به شمار می‌آمد و در پی کشته شدن وی داعشی‌ها به شدت دچار سردرگمی شده‌اند.