به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۱:۰۰
 
۹۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۵ ساعت ۱۸:۴۷
کد مطلب : ۵۳۷۵۰

زیباکلام به حسین شریعتمداری نامه نوشت

گروه سیاسی: صادق زیباکلام با انتشار نامه‌ای خطاب يه حسين شريعتمداري نوشت: جناب شریعتمداری عزیز این خیلی روش منصفانه‌ای نیست که حضرتعالی دست‌کم هفته‌ای یکبار این حقیر را مورد تفقد قرار داده و هرچه به ذهن مبارکشان می‌رسد نثارم می‌نمایند اما بنده که در مقام پاسخ به آن خسرو خوبان برمی‌آیم سر و کارم به عدلیه می‌افتد.
زیباکلام به حسین شریعتمداری نامه نوشت
زیباکلام با انتشار نامه‌ای خطاب به مدیرمسئول روزنامه کیهان بخاطر مطلبی درباره تحریم‌های هسته‌ای، نوشت:
بسمه تعالی
سرور مکرم جناب آقای حاج حسین شریعتمداری
مدیر مسئول روزنامه وزین کیهان دام عزه
با سلام و تحیات، در یادداشت مورخه دهم شهریور ماه آن جریده شریفه، پرسش‌هایی از این حقیر کرده بودید که لازم دیدم موارد ذیل را به استحضار برسانم.

1- آنچه که بنام "تحریم‌های جدید" از آن یاد کرده‌اید به هیچ روی جدید نیستند. "جدید" تحریم‌هایی بودند که کنگره سال گذشته می‌خواست علیه‌مان اعمال نماید. آقای اوباما با کنگره مخالفت نمود و حتی گفت که اگر کنگره آنها را به تصویب برساند او از اختیارات قانونی‌اش استفاده خواهد کرد و آنها را وتو خواهد نمود. و باز محض اطلاع جنابعالی یکی از موارد آنها قطع کامل صادرات نفت ایران تا پایان سال 2014 (دی‌ماه امسال) می‌بود. حتما استحضار دارند که نزدیک به 80 درصد واردکنندگان نفت ایران چهار کشور ژاپن، کره جنوبی، چین و هند هستند. هر چهار کشور مجوز خرید نفت از ایران را از واشنگتن دریافت می‌کنند و بالطبع اگر تحریم‌های کنگره به تصویب می‌رسید عملا صادرات نفت ما متوقف می‌شد. (البته جناب بابک زنجانی و دوستان کمک می‌کردند تا تحریم‌ها را دور می‌زدیم).

2- آنچه جنابعالی (و البته خیلی‌های دیگر از جمله و مع‌الاسف مسئولین وزارت خارجه و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای‌مان) "تحریم‌های جدید" می‌خوانید در حقیقت اجرای مصوبات قبلی کنگره آمریکا بوده که بر طبق آن هر شخصیت حقیقی و حقوقی که کمک به دور زدن تحریم‌های ایران بنماید از جانب دولت آمریکا می‌بایستی مجازات شوند. ظرف دو سال گذشته بسیاری از غیر ایرانی‌ها از جمله بانک‌ها، اشخاص و شرکت‌های غربی مشمول این مجازات شده‌اند. فهرست جدید هم در حقیقت ادامه اجرای همان قانون بوده.

3- جناب شریعتمداری عزیز، بواسطه نوشتن مطالب بالا در سرمقاله روزنامه شرق نهم شهریورماه، روزنامه وزین کیهان در مقاله دهم شهریورماه، نسبت‌های متعددی به حقیر دادند: "توجیه‌گر جنایات زشت آمریکا"، "رفو کننده و حمل بر صحت کننده مظالم آمریکا"، "بزک‌کننده سیمای زشت سیاست‌های آمریکا"، "برعهده داشتن ماموریت ترویج خوش‌خیالی نسبت به کاخ سفید" و قس علیهذا. اتهام دیگرتان "نداشتن هیچ غیرتی درباره برنامه هسته‌ای" بود. جناب شریعتمداری عزیز، "غیرت هسته‌ای" را نمی‌دانم چگونه تبیین می‌فرمایید. اما ماه‌ها قبل، از حضرتعالی پرسیدم که بیش از یک دهه هزینه‌های مستقیم و چندین برابر آن هزینه‌های غیرمستقیم (ضرر و زیان‌های عدیده تحریم‌ها) برای پیشبرد برنامه‌های هسته‌ای‌مان از منظر هزینه - فایده اقتصادی کدامین کمک را به رشد و توسعه اقتصادی کشور نموده است؟ در خصوص کاتولوگ اتهامات طرفداری از آمریکا که علی‌الدوام به بنده نسبت می‌دهید از جمله در یادداشت اخیر، مایل بودم پرسشی را که مدت‌هاست از طرفداران وجوب دشمنی با آمریکا داشته‌ام یکبار دیگر تکرار نمایم: بنده یک دو جین ضرر و زیان‌های آمریکاستیزی بر منافع ملی‌مان ظرف سه دهه گذشته را برمی‌شمرم و آن عزیزان در مقابل فقط یک منفعت را که آمریکاستیزی برای منافع ملی کشور داشته را نشان دهند.

4- در ضمن جناب شریعتمداری عزیز این خیلی روش منصفانه‌ای نیست که حضرتعالی دست‌کم هفته‌ای یکبار این حقیر را مورد تفقد قرار داده و هرچه به ذهن مبارکشان می‌رسد نثارم می‌نمایند (که صد البته حقم هست) اما بنده که در مقام پاسخ به آن خسرو خوبان برمی‌آیم (آن هم در حد طرح پرسش) سر و کارم به عدلیه می‌افتد و متهم به "تشویش اذهان عمومی"، "تبلیغ علیه نظام" و "توهین به قوه قضاییه" می‌شوم. البته باز هم خداوند سبحان را شکرگزارم که به "اقدام علیه امنیت ملی" متهمم نکرده‌اند. ایام بکام باد
صادق زیباکلام - پانزدهم شهریورماه یکهزار و سیصد و نود و سه»
مرجع : خبرآنلاین