به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۶ ساعت ۰۷:۲۰
کد مطلب : ۶۱۵۸۰
رئیس دفتر کمک‌های بشر دوستانه سازمان ملل:

12میلیون‌سوری نیازمند کمک‌های‌انسانی

گروه بین‌الملل: رئیس دفتر کمک‌های بشر دوستانه سازمان ملل اعلام کرد: قریب به 2 / 12 میلیون سوری به دلیل افزایش ناآرامی‌ها و وخامت اوضاع در این کشور نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند.
12میلیون‌سوری نیازمند کمک‌های‌انسانی
والری آموس، گفت: این تعداد در ژوئیه سال جاری میلادی 8 / 10 میلیون تن بود اما هم اکنون به 2 / 12 میلیون تن افزایش یافته است. وی افزود: ارسال کمک‌های بشردوستانه از ترکیه و اردن به مناطق بحران زده سوریه بدون تایید دولت دمشق کاری بس دشوار است و به شورای امنیت تاکید می‌کنم تا اختیارات مربوط به ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق مرز را که نهم ژانویه 2015 منقضی می‌شود، تمدید کند.

این مقام مسئول سازمان ملل به وخامت اوضاع در سوریه اشاره کرد و گفت: از سال 2011 و همزمان با آغاز بحران در سوریه اقتصاد این کشور 40 درصد شاهد رکود بوده، 4 / 3 جمعیت ساکن در سوریه در فقر به سر می‌برند. میزان شرکت در مدارس 50 درصد کاهش یافته و 6 / 7 میلیون تن از ساکنان سوری در داخل کشور و 2 / 3 تن دیگر در خارج از این کشور به ویژه در کشورهای همسایه بی‌خانمان هستند که نشان دهنده بیشترین میزان بی‌خانمانی در یک درگیری محسوب می‌شود.

اظهارنظرهای والری آموس در پی گزارش بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل مطرح شد که در آن گزارش به شورای امنیت تاکید شده بود تا قطعنامه 14 ژوئیه را درباره ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه تحقق بخشد. این کمک‌ها از طریق چهار گذرگاه در سه کشور شامل ترکیه، اردن و عراق به سوریه منتقل می‌شود.