به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ساعت ۲۳:۵۸
کد مطلب : ۵۲۸۵۰
تلاش اوکراین براي عضویت در ناتو

ناتو: روسیه به اوکراین تجاوز کرده است

گروه بين‌الملل: دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز جمعه اعلام کرد که نیروهای روسیه با نقض آشکار حق حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین، وارد عملیات نظامی مستقیمی در خاک این کشور شده اند.
ناتو: روسیه به اوکراین تجاوز کرده است
به گزارش خبرگزاری رویترز از بروکسل، آندرس فوگ راسموسن گفت که ناتو به تصمیم پارلمان اوکراین برای قرار دادن این کشور در مسیر پیوستن به این ائتلاف نظامی غربی به رهبری آمریکا، احترام کامل می گذارد. ˈآرسنی یاتسنیوکˈ نخست وزیر اوکراین پیشتر اعلام کرد که دولت متبوعش از پارلمان می خواهد کشور را در مسیر عضویت ناتو قرار دهد.

براساس این گزارش، راسموسن پس از نشست فوق العاده سفیران ناتو با همتای اوکراینی شان به درخواست کی یف، به خبرنگاران گفت: به رغم انکار مسکو، اکنون واضح است که سربازان و تجهیزات روسیه به طور غیرقانونی وارد مناطق شرقی و جنوب شرقی اوکراین شده اند. وی افزود: این اقدام، بخشی از یک الگوی خطرناک برای بی ثبات کردن اوکراین به عنوان یک کشور مستقل است.

راسموسن اظهار داشت: نیروهای روس در عملیات نظامی مستقیم در خاک اوکراین شرکت دارند و مسکو هزاران نیروی آماده برای نبرد را در نزدیکی مرزهای اوکراین مستقر کرده است. وی افزود: این اقدام، نقض آشکار حق حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین است و کلیه تلاش های دیپلماتیک برای دستیابی به یک راهکار مسالمت آمیز را زیر پا می گذارد. کی یف و غرب روز پنجشنبه سربازان روس را به دخالت در درگیری های شرق اوکراین متهم کردند.