به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۷ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب : ۳۸۳۶۰

معرفي مادران موفقي که فرزندان نخبه دارند

گروه جامعه: معاون سیاسی - امنیتی استانداری تهران گفت: قرار است اردیبهشت ماه سال جاری مادران موفقی که فرزندان تحصیل کرده و نخبه دارند را طی مراسمی معرفی کنیم و در حال حاضر در حال شناسایی آنان هستیم. علاوه بر آن زنان کارآفرینی که از نظر اقتصادی تاثیرات خوبی در جامعه گذاشه‌اند را شناسایی و معرفی می کنیم.
معرفي مادران موفقي که فرزندان نخبه دارند
شهاب الدین چاووشی در شورای مشورتی زنان افزود: با توجه به آنکه سال جاری به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گذاری شده است پیشنهاد می‌کنم تا پروژه‌ای را در زمینه نقش زنان در تحقق شعار سال جاری تعریف کنیم و به همین منظور امیدواریم که بتوان راه‌کارهای اجرایی را تا دو سه ماه آینده جمع آوری کرد. وی با اشاره به تشکیل شورای مشورتی زنان گفت: این شورا باید نقش راهبردی و مشاوره‌ای داشته باشد و ما با نگاه فمینیستی و نگاه جنسیتی تنگ نظرانه مخالف هستیم، چرا که مهم اعتدال است.

معاون سیاسی - امنیتی استانداری تهران با اشاره به نقش سازمان‌های مردم نهاد در حوزه زنان، اظهار کرد: این سمن‌ها می توانند در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه‌های اجتماعی کارهای زیادی را انجام دهند.

برای انجام امور مربوط به زنان بارها پشت در اتاق مدیران مرد منتظر مانده‌ایم
در بخش دیگری از این نشست آذر نظری مدیرکل سابق امور بانوان استانداری تهران نیز اظهار کرد: زنان نقش بسیار مهمی در مدیریت جهادی دارند و بدون چشمداشت و بدون قرارگرفتن در پست‌های بالای مدیریتی تلاش می کنند. وی با بیان اینکه سیاست‌های حوزه زنان تدوین شده است و ما در حوزه اجرایی با مشکلاتی مواجه هستیم، تاکید کرد:‌ لازم است کمیته‌هایی تشکیل شود و نتایج حاصل از آنها در پایان هر ماه در جلسه‌ای به استاندار ارائه و تصمیم گیری‌های لازم انجام شود تا از این طریق مدیران مرد در تمام دستگاه‌ها درگیر اجرای برنامه‌های مربوط به حوزه زنان شوند؛ چرا که بحث مهم در حوزه اجرایی شدن برنامه‌های این حوزه درگیر شدن مردان در این حوزه است و برای انجام امور مربوط به زنان بارها پشت در اتاق مدیران مرد منتظر مانده‌ایم که درحال حاضر دستور استاندار می‌تواند برای برنامه‌های این بخش کارساز باشد.

مشاور سابق امور بانوان استانداری تهران با بیان اینکه 3 هدف مهم را باید در حوزه زنان دنبال می‌کنیم، اظهارکرد: آموزش، فرهنگ سازی و اشتغال زایی در سه حوزه تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده باید مورد توجه قرار گیرد. در حوزه تشکیل خانواده ازدواج آسان و پایدار، در حوزه تحکیم خانواده آموزش برای استحکام خانواده‌ها و در حوزه تعالی خانواده آموزش به منظور متعالی کردن وضعیت خانواده‌ها مهم است. نظری افزود:‌ در حوزه آموزش کارهای بسیار زیادی انجام داده‌ایم که نتایج بسیار مثبتی در پی داشت و این آموزش‌ها باید تداوم بیاید و نباید جامعه مخاطب خود را رها کنیم.
مرجع : ايسنا