گروه اقتصادی: یک کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه حاشیه سود 40 درصدی خودرو در بازار آزاد نصیب دلالان میشود، گفت: باید اجازه دهند خودروسازان خوردروی تولیدی خود را با سه درصد کمتر از قیمت بازار بفروشند.
گروه اقتصادی: در روزهای اوج افزایش قیمت خودرو که بیشتر به بهانه نرخ ارز صورت گرفته بود، تب ثبت نام خریداران خودرو به اوج رسید، خریدارانی که امروز دستشان برای دریافت خودرو به جایی بند نیست.
گروه اقتصادی: گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد به دلیل مشکلات ایجاد شده در روند تولید محصولات خانواده رنو، خریداران تندر۹۰، پارس تندر، ساندرو و ساندرو استپوی میتوانند به جای این خودروها، پراید و تیبا تحویل بگیرند یا اینکه برای دریافت خودروی خود صبر کنند.
گروه اقتصادی: مشاور انجمن خودروسازان ایران گفت: تعیین قیمتهای نادرست و غیرواقعی از سوی شورای رقابت باعث شده که تولید قطعه و خودرو با زیان همراه باشد و در صورت ادامه این روند با ورشکستگی قطعهسازان، تولید خودرو نیز متوقف خواهد شد.
گروه اقتصادی: با وجود تلاش دولت برای رفع مشکلات صنعت قطعه سازی، کارشناسان می گویند کمبود مواد اولیه و افزایش قیمت ها سبب شده قطعه سازان نتوانند برنامه های خود را در موعد مقرر به انجام برسانند و کسری قطعات خودروها در خط تولید همچنان ادامه دارد.
گروه اقتصادی: درآمدهای مالیاتی دولت در ۵ ماهه نخست سالجاری با رشدی ۸/ ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۹/ ۴۲ هزار میلیارد تومان رسیده است. بخشی از این درآمدهای مالیاتی مربوط به درآمدهای حاصل از مالیات بر واردات خودرو، مالیات بر نقلوانتقال خودرو و مالیات بر شمارهگذاری خودرو بوده است.
گروه اقتصادی: سخنگوی انجمن قطعه سازان خودرو با اعلام اینکه متأسفانه قطعه سازان ایرانی به دلیل عدم تأمین قطعات سی کی دی امکان تولید سایر قطعات رنو را در کشور ندارند، گفت: تولید ساندرو در کشور متوقف خواهد شد.
گروه اقتصادی: رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران، پیش فروش ادامه دار خودروسازان را راهی برای حضور واسطه ها در این بازار دانست و گفت: دلالان نیز از این آب گل آلود ماهی گرفته و بازار را آشفته تر می کنند.
گروه اقتصادی: عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: در شرایط جدید که فشارها و تحریمهای خارجی به صنعت خودرو و قطعه وارد میشود باید فشارهای داخلی از این صنایع برداشته شده و قوانین و مقررات در این حوزه تسهیل شوند.
گروه اقتصادی: رئیس انجمن صنایع همگن قطعهسازی میگوید که مهمترین مشکل صنایع خودرو و قطعهسازی، تحریمهای داخلی بهویژه قیمتگذاری دستوری و غیرواقعی خودرو با وجود رشد چند برابری نرخ ارز و مواد اولیه داخلی است.
گروه اقتصادی: بحث مرجع قیمتگذاری خودروهای پرتیراژ یا به اصطلاح در بازه قیمتی زیر ۴۵ میلیون تومانی همزمان با افزایش نرخ ارز تبدیل به چالشی برای بازار خودرو شده است؛ بهطوریکه این روزها زمزمه تغییر مرجع قیمتگذاری بیش از پیش قوت گرفته است.
گروه اقتصادی: دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان گزارش داد: تامین قطعات مورد نیاز بیش از 100 هزار خودروی پیش فروش شده از سوی خودروسازان نیازمند 6 هزار میلیارد تومان نقدینگی است.
گروه اقتصادی: عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: دو خودروساز بزرگ میتوانند با تولید و تامین مشترک قطعات اصلی خودرو، به میزان قابل توجهی در هزینههای خود صرفهجویی کنند.
متولد شدن صنعت خودروسازی در کشورمان براساس احساس نیاز و در نظر گرفتن پیش زمینههای دیدگاههای مهندسی در ایران شکل نگرفت، بلکه سادهترین راه ممکن را مسئولان وقت انتخاب و براساس همان آساننگری بنیان کارخانههای خودروسازی در کشور گذاشته شد. صنعتی که تا زمان حال نیز به جای ارایه طرحی نوین و تولید محصولات ...
گروه اقتصادی- رسانه ها: روزنامه شهروند نوشت: پراید ٢٢میلیون تومانی درست به اندازه سقوط قیمت دلار خبرسازی کرد. با ریزش قیمت دلار آگهیهای مشکوک حراج پراید در فضای مجازی گل کرد. آگهیهایی که دیروز پا را فراتر گذاشته و قیمتهای ١٩ و ١٨میلیون تومانی برای پرایدهای صفرکیلومتر ...