به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۴۸
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۰۷ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : ۱۱۷۱۷۷
آقاي استاندار؛ جور دیگران را چرا می‌کشید؟

چرا باید از ظاهر استان زرخیز فقر ببارد؟

گروه جامعه- رسانه‌ها: روزنامه كارون نوشت: دکتر شريعتي استاندار جوان و مردمي خوزستان در مدت زمان سپري شده نشان داد فردي پيگير و پر انرژي و علاقمند به توسعه همه جانبه استان است. شب و روز خود را درگير مسائل و مشكلات كرده است. مرتب در حال برگزاري جلسات استاني و ستادي و شهرستاني و بازديدهاي ميداني و حضوري است. مردم خوزستان بايد قدردان زحمات ايشان باشند اما به ايشان توصيه می‌گردد بايد بيشتر به امور مديريتي كلان و چيدمان صحيح نيروهاي ستادي استانداري، فرمانداران و ديگر مديريت‌های كلان استان و شهرستان‌ها متمركز باشد. بيشتر شوراهاي كلان استان را با بكارگيري دبيران قوي تشكيل دهيد و از مديران برنامه و خروجي كارهايشان را بخواهيد. فرماندارن را ملزم نماييد گزارش هفتگي و ماهيانه تصويري و رسانه اي از شهرستان‌های محل خدمت خود ارائه نمايند. قرار نيست شما بار كاري معاونين ستادي و مديران كل و فرمانداران را به دوش بكشيد.

اگر بخواهيد به اين مشي ادامه دهيد بايد آن مزاح مقتدايي را اصلاح نمود و به پيمانكاران گفت به جاي كت و شلوار براي شما دهها جفت كفش ايمني خريداري نمايند. چرا بسياري از مديران كل و فرماندارن و شهرداران زحمت بازديدهاي ميداني را به خود نمي دهند؟ چرا با مردم تعامل دوسويه ندارند؟ چرا درب اتاق‌هاي خود را به روي مردم و شهروندان بسته اند و به زور پذيراي حضور ارباب رجوع هستند؟ آيا اين مديران در سطح شهرها و روستاها تردد ندارند و وضعيت اسفبار خيلي از بخش‌های خدماتي را نمي بينند. نحوه برخورد آنان با مردم واقعا صحيح و اخلاقي نيست؛ پس اجراي طرح تكريم ارباب رجوع كجاست؟ جناب استاندار؛ آيا براي موضوعاتي مانند سيستم فاضلاب يك منطقه بايد حضرتعالي آستين بالا بزنيد و دو روز متوالي در محل حاضر شويد و دستگاه مربوطه را تحت فشار قرار دهيد؟

آيا فرماندار اين شهرستان يا مدير كل دستگاه مربوطه يا مدير شهرستان خود احساس دين و وظيفه نمي كنند؟ شايد هم تا كنون از اين مناطق بازديدي نداشته اند و فقط به گزارش زير دستان خود اكتفا كرده اند آيا روابط عمومي اين دستگاهها از مشكلات و مصايب مردم مناطق گزارشي در اختيار مديران خود قرار نمي دهند؟ در بازديد از بعضي مناطق شهردار كلانشهر اهواز و شهردار مناطق ديده می‌شدند اي كاش از ايشان می‌پرسيديد كه چند ساعت از روزهاي هفته خود را صرف بازديد‌های ميداني و رفع و رجوع مشكلات مردم می‌كنيد؟ اگر بازديد‌های ميداني مستمر برقرار بود و گوش شنوايي براي شنيدن دردهاي مردم سطح شهرها وجود وجود داشت آيا امروز وضعيت ظاهری و نکبت‌بار شهری، وضعیت آب و فاضلاب شهر اهواز اين‌گونه بود؟ مگر اهواز منبع درآمد اول اقتصاد ایران نیست؟ آیا فقط مردم استان زرخیز باید دود چاه های نفت و گاز که حالا حتی در داخل شهرها هم حفاری شده‌اند را بخورند، اما عقب‌افتادگی و فقر و فلاکت از سر و روی شهرشان و استانشان ببارد؟

اگر با كارآفرينان بخش خصوصي تعامل برقرار بود و مديران مربوطه به فكر تامين منابع مالي در گردش آنان بودند و فكري به حال جرايم ديركرد ماليات‌های ارزش افزوده و تكليفي آنان و يا بدهي تامين اجتماعي آنان می‌شد آيا امروز وضعيت آنان اين بود كه صدها كارگاه صنعتي و خدماتي استان غير فعال باشند؟ اگر به دستوري كه استاندار قبل داده بود عمل می‌شد كه خريد‌های اجناس و خدمات مشاور و بكارگيري پيمانكاران بومي باشد وضعيت اقتصادي استان اينگونه بود؟ ترس ما اين است كه شما هم بر اثر كار و فشار مضاعف به نقطه اي برسيد كه به اصطلاح عاميانه ببريد و دلسرد شويد چرا كه بسياري از جماعت مديران استان هر كجا لازم باشد به دور خود غشايي فولادي می‌تنند و در آن فرو می‌روند تا سيستم مديريت ارشد استان يا روش آن تغيير كند و براي خود هزاران حاشيه امن می‌سازند.

اين حواشي گاهي با فرافكني كار به ديگر دستگاه‌ها و گاهي حمايت نمايندگان و رسانه‌های دوست و همكار و گاهي با ارائه آمار و ارقام‌های نه چندان صحيح همراه است. فصل خطاب عملكرد دستگاه‌هاي اجرايي و خدمآتي بايد رضايت‌مندي مردم باشد ولاغير كه اگر حاصل نشود انگار كه هيچ كاري انجام نشده است. قرار نيست مديران از خود و دستگاه خود تعريف و تمجيد نمايند، اما سربزنگاه، دلیل و عامل ضعفها، سومدیریت‌ها و تمامي تقصیرها را نبودن اعتبار معرفی كنند و خود را قهرمانان ملي و استاني و افرادي از خود گذشته معرفي كنند كه تمام هست و نيست خود را فداي مردم و استان و كشور كرده اند! (كه البته هر كار و زحمتي هم كه كشيده يا می‌كشند قطعا معادل آن مواجب دريافت داشته اند و منتي بر سر مردم ندارند.) اين مردم هستند كه از سيستم مديريت آنان طلب دارند و بايد جواب مطالبات آنان داده شود كه چرا خوزستان امروز در بسياري از شاخصه‌ها از ديگر استان‌های كشور عقب افتاده است. جناب شريعتي عزيز؛ ضمن عرض خسته نباشيد مجدد و دستمريزاد به حضرتعالي دوباره تاكيد می‌گردد قرار نيست شما بار مديران كم كار و سهل انگار را به دوش بكشيد.