به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۴:۱۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۱۳ ساعت ۱۷:۵۳
کد مطلب : ۱۳۴۵۹۶

فرق است بین بودن و شدن!

مهدی دادویی‌نژاد
یكی از فعالان و تحلیلگران اصولگرا مدعی این موضوع شده که تیم محمود احمدی‌نژاد تبدیل به فرقه شده و هر روز رادیکال‌تر می‌شود، در این موضع با ایشان هم فکریم که احمدی‌نژاد فرد نیست و یک فرقه است، اما نقطه تعارض با امثال ایشان نوع فعل انتخابی از سوی ایشان و اصولگرایان است، تیم احمدی‌نژاد مبدل به یک فرقه نشده، بلکه از ابتدا یک فرقه بوده، فعل شدن نیازمند یک روند در عمل و نظر هست، اما آیا   احمدی‌نژاد از ابتدای دوره ریاست‌جمهوری خود این چنین نبوده؟ آیا این رفتار رادیکالی از سوی تیم احمدی‌نژاد مختص امروز و یا به زعم ایشان دور دوم ریاست جمهوری ایشان است و از بدو امر او این‌چنین نبود و بعد‌ها با قرار گرفتن در حلقه انحرافیون، رادیکال و فرقه شدند؟ روزهایی که قبل از ریاست جمهوری او و در قامت شهردار تهران، از نوع منش و رفتار‌های خاص او سخن به میان می‌آمد برادران اصولگرا حساس نشدند؟

روزهایی که او در قامت رییس‌جمهور ایران مدعی هاله نور شد اصولگرایان کیفور از سرخوشی، احساس خطر نکردند که این حرف از کدام منبع دینی و فقهی ساطع شده و این چه جریانیست که به دنبال القائات خاص در سطح جامعه است؟ روزهایی که او در انتخابات، تمام قواعد  اخلاقی را یک به یک زیر پا له می‌کرد نمی‌شد فهمید احمدی نژاد آن دم مسیحایی جان بخش نیست؟ روزگاری او را به عرش اعلا می‌بردند یادشان نبود که از امام زمان (عج)  نه تنها برای احمدی نژاد، بلکه هر فرد دیگری نباید خرج و هزینه کرد؟ خواب‌های پی در پی و سفارشات واصله از ناحیه امام زمان (عج) را یادتان رفته؟

احمدی‌‌نژاد از ابتدا هم ظرفیت‌های لازم را برای عهده داری مسئولیت خطیر ریاست جمهوری دارا نبود، او از ابتدا سخنان باطل و انحرافی بر زبان می‌آورد، در بدو امر اما جناب احمدی نژاد نمی‌توانست رادیکالیته و فرقه خود را رسما فریاد بزند، اما می‌شد آن‌چنان او را سفارش شده منجی عالم بشریت هم جلوه نداد، شاید هر کس هم جای احمدی‌نژاد بود با این حجم تبلیغات و ستایش شدگی به این روزگار دچار می‌شد، اصولگرایان اغراق‌های بی مانندی در موردش انجام دادند که در نظام جمهوری اسلامی همانندی ندارد، کسی در تمام ادوار وجود ندارد که او را توصیه شده از سمت امام زمان (عج) بدانند، حال منصفانه به قضیه بنگرید آنانی که می‌گویند احمدی‌نژاد این‌چنین نبود و این‌چنین شد، این شدن مورد ادعای شمایان آیا نتیجه نظر و عمل جان فشانانه امثال خودتان نبود؟

اصولگرایان هم چنان می‌خواهند از زیر بار مسئولیت حمایت از رفتار و کردار احمدی‌نژاد شانه خالی کنند، همان‌ها که خواب می‌دیدند از سحر شدگی او گفتند تا بگویند نیاز به باطل السحر دارد این قلب تپنده، این سفارش شده، از وقتی که او را در احتضار سیاسی یافته‌اند از فرقه شدن او می‌گویند، از انحراف او می‌گویند، آن‌ها نمی‌خواهند به مردم پاسخگو باشند که چه شد فردی که از عصمت امام معصوم برایش خرج کردند این‌چنین بی محابا بر همه چیز تاخت و ویرانه‌ای بر جای گذاشت و حال به دنبال انواع انتحارهای سیاسی برای مضمحل کردن جامعه است؟ و ما طرفداران سینه چاکش چقدر دخیل در این ماجراییم؟ و چرا مجددا از همان شیوه برای رای اوردن کاندیدای مورد نظرمان استفاده می‌کنیم؟ فرق است بین بودن و شدن!  او در رفتار فرقه‌ای و رادیکالی خود از ابتدا راسخ بود و باید کسانی که این «بودگی» را نادیده گرفتند جوابگو و مسئولانه به دنبال راه حلی برای این معضل باشند و با مدعای اینچنین شدن او صورت مساله را پاک نکنند.