به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۱۳ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۱۴۴۱۸۷

زیباکلام: حمایت دولت از فرهاد رهبر،سیاسی است

گروه سیاسی: سایت فرارو نوشت: داستان اخراج اساتید پاره وقت از دانشگاه آزاد اسلامی ادامه دارد. این بار وزارت علوم از اقدام دانشگاه آزاد حمایت کرده است. مسئولان وزارت علوم می‌گویند اقدام دانشگاه آزاد در راستای سیاست‌های این وزارتخانه است. در واکنش صادق زیباکلام وزارت علوم را متهم به سیاسی کاری در این باره کرد.
پس از حمایت تمام قد وزارت علوم از اقدامات دانشگاه آزاد، صادق زیباکلام گفت: «من متاسفم برای آقای دکتر غلامی و مدیران وزارت علوم چرا که آن‌ها به دنبال کسب رضایت جریانات تندرو اصولگرا هستند و طرح این مطالب هم در همین راستاست. نکته مهم این است که ظرف سی و چند سال گذشته که دانشگاه آزاد اسلامی به وجود آمده خیلی از اساتید ضمن اینکه استاد تمام وقت دانشگاه سراسری بوده اند عضو پاره وقت دانشگاه آزاد هم بوده اند.»
او افزود: «اگر این کار خلاف قانون بوده است، با علم و آگاهی دانشگاه آزاد و دانشگاه دولتی و وزارت علوم انجام گرفته است. هر سال که برای من حکم پاره وقتی پیمانی از سوی دانشگاه آزاد صادر شده، من حکم کارگزینی دانشگاه تهران را ارائه می‌کردم. در واقع از روی حکم کارگزینی دانشگاه تهران که نشان دهنده استاد تمامی و رقم حقوق من بود در دانشگاه آزاد برایم حکم صادر و بر مبنای آن حقوق پاره وقتی برایم تعیین می‌شد.»
این استاد دانشگاه ادامه داد: «حالا سوالی که مطرح می‌شود این است که وقتی این کار با علم و آگاهی دانشگاه آزاد صورت گرفته و این دانشگاه اساسا از روی حکم تمام وقتی دانشگاه تهران من پایه و حقوق و مزایا را تعیین کرده، چگونه است که این کار حالا غیرقانونی شده است.»
زیباکلام با اشاره به اینکه این روند ۱۰ سال ادامه داشت، گفت: «من سال ۸۶ به دعوت دانشگاه آزاد عضو پاره وقت شدم، آن زمان دکتر جاسبی رییس دانشگاه بود، پس از آن آقای فرهاد دانشجو پشت میز ریاست نشست، سپس آقای میرزاده و نهایتا حالا آقای دکتر رهبر رییس دانشگاه آزاد هستند. هر کدام از آن‌ها گرایش‌های سیاسی خودشان را داشتند، اما تا امروز هیچ کس به من نگفت برای شما حکم پاره وقتی نمی‌زنیم چرا که شما عضو تمام وقت دانشگاه تهران هستید. این روند در دانشگاه‌های دیگر هم وجود دارد.»
او افزود: «این که الان می‌خواهند موضوع را به اینصورت مطرح کنند که گویا ما کار غیرقانونی انجام داده‌ایم، این نان قرض دادن وزارت علوم دولت آقای روحانی به دانشگاه آزاد است. من به آقای دکتر شریعتی و دکتر غلامی می‌گویم از سرنوشت آقایان افتخار جهرمی، داور اردکانی و حسین صفایی درس بگیرید. این افراد در این چند دهه کم به اصولگرایان خدمت نکرده اند، ولی خیلی راحت آن‌ها را اخراج کردند.»
زیباکلام با بیان این که "متاسفانه حمایت وزارت علوم از دانشگاه آزاد سیاسی کاری است"، گفت: «اگر آقای دکتر غلامی فکر می‌کنند مجیز گویی مسئولین دانشگاه آزاد آن‌ها را محبوب اصولگرایان خواهد کرد، سخت در اشتباه است. چرا که اصولگرایان می‌دانند که آقای غلامی و سایر مقامات وزارت علوم قلبا به آن چیزی که می‌گویند اعتقادی ندارند و فقط می‌خواهند در این روز‌ها که دانشگاه آزاد تحت فشار است، خدمتی به اصولگرایان کرده باشند.»
این استاد دانشگاه معتقد است: «اصولگرایان و کسانی که صادق زیباکلام را از دانشگاه آزاد اخراج کردند اتفاقا برای زیباکلام خیلی بیشتر از آقای دکتر غلامی احترام قائلند. چرا که می‌دانند ظاهر و باطن صادق زیباکلام یکی است، اگر چیزی را حق و ناحق تشخیص دهد می‌گوید.»
او در ادامه با اشاره به حضورش در دانشگاه آزاد گفت: «من تنها نبودم که به صورت پاره وقت در واحد علوم تحقیقات کار می‌کردم، صد‌ها نفر مثل من بوده‌اند که با دانشگاه آزاد و بسیاری از نهاد‌ها و بنیاد‌های دولتی همکاری کرده‌اند. خیلی از اساتید هستند که قرارداد تحقیقاتی با وزارت خانه‌های مختلف امضا کرده‌اند و ضمن این که استاد تمام وقت دانشگاه هستند با این نهاد‌های هم همکاری می‌کنند.»
عضو هیات علمی دانشگاه تهران اضافه کرد: «کم نبوده اند اساتیدی که ضمن این که استاد دانشگاه بوده اند و حقوق تمام وقت دریافت می‌کردند؛ وزیر، معاون وزیر، مشاور وزیر، استاندار و... بوده و هستند. اگر کار ما غیر قانونی بوده است پس خیل عظیمی از اساتید دانشگاه که پست‌ها و سمت‌های دولتی دارند و یا با سازمان‌های دولتی همکاری می‌کنند، تکلیفشان چیست؟»
زیباکلام تصریح کرد: «از طرف دیگر دانشگاه آزاد کجا اعلام کرده است که با اساتیدی همکاری می‌کند که در هیچ کجا تمام وقت کار نکنند. اساسا حکم پاره وقتی من در دانشگاه آزاد از روی حکم تمام وقتی من در دانشگاه تهران زده می‌شود یعنی من هیچ مدرکی به این دانشگاه ارائه نکرده ام. یعنی تمام این مدت این کار غیرقانونی بوده است؟ چرا در این ۱۰ سال این موضوع به ما اعلام نشد؟»