به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۳:۳۴
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ساعت ۰۰:۰۳
کد مطلب : ۱۵۲۴۳

آقای احمدی‌نژاد مردم را چه فرض کرده اید؟

گروه سیاسی- رسانة‌ها: عبدالرضا کنی در سايت خرداد نوشت: دانشگاه ایرانیان بخوانید دانشگاه محمود احمدی نژاد پس از افشای این نکته در رسانه ها که 16 میلیارد تومان ناقابل از طرف دولت ایشان به این دانشگاه تحت مدیریت وی کمک شده بود؛ طی اطلاعیه ای 6 بندی مرحمت فرموده و این مبلغ نا قابل را با سلام و صلوات به حساب ریاست جمهوری عودت دادند.
آقای احمدی‌نژاد مردم را چه فرض کرده اید؟
خبری کوتاه و مختصر اما با عقبه ای پر و پیمان و البته تعجب برانگیز که نشان از حقیقتی تلخ دارد. در این مقال طی چند سر فصل کوتاه و مختصر به این فرآیند مي‌نگریم و عمق فاجعه را بررسی مي‌کنیم.

1- روابط عمومی دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان در بیانیه‌ای که صادر کرده اعطای این کمک را امری طبیعی دانسته و با اشاره به کمک های دولت به برخی نهادهای عمومی و دانشگاه تهران چنین آورده است که این روند نه تنها معمول و متعارف است که قانونی بوده و مصوبه دولت را پشتوانه خودش داشته است. حال باید گفت نکته دقیقا همینجاست چرا که شاید به شکل ظاهری این نقل و انتقال مصوبه دولت را داشته اما همین مصوبه و اعطای 16 میلیارد تومان به حساب دانشگاه که رئیس دولت موسس آن است و یاران وی هیئت موسس آن محل ایراد است. آیا این کمک در راستای منافع ملی بوده؟ آیا هر فردی که بخواهد دانشگاه تاسیس کند و به نهاد ریاست جمهوری مراجعه کند چنین مبلغ هنگفتی به حساب وی واریز مي‌ شود؟ آیا تاسیس دانشگاه آنهم با تحریم های ظالمانه ایجاد شده و کسری بودجه دولت در اولویت مسائل کشور قرار دارد؟

آیا در هنگامی که مردم عادی برای دریافت یک وام چند میلیونی باید از هفت خوان رستم بگذرند چگونه یک دولت به خود اجازه مي‌دهد مبلغی چنین گزاف را نه حتی با عنوان وام که به عنوان کمک به یک دانشگاه تخصیص دهد؟ آیا هزاران هزار تولید کننده چرخه تولید کشور که در دوران دولت نهم و دهم با آسیب های جدی روبرو شدند و کارخانه آنان با نیمی از ظرفیت کار کرده و یا به تعطیلی کشیده شدند مي‌توانستند در دولت دهم با مراجعه به نهاد ریاست جمهوری چنین وام هایی دریافت دارند؟ و هزاران آیای دیگر که از حوصله این مقال فزون تر است...

2- قیاس مع الفارغ یکی از گزاره هایی است که در خصوص این بیانیه بوضوح قابل مشاهده است. این نهاد برای توجیه این کمک در اقدامی جالب گفته است که بیش از 450 میلیارد ریال نهاد ریاست جمهوری در دولت دهم به خوابگاه‌های دانشگاه تهران کمک کرده است. حال شما پیدا کنید پرتقال فروش را ؟! آخر با کدام چسب نا چسبی دانشگاه تهران با دهه ها سابقه و میلیون ها فارغ التحصیل و دانشجو که وزنه و اعتبار علمی کشور به حساب مي‌آید با دانشگاهی مقایسه شده که هنوز حکم اعضای هیئت موسس آن به تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی نرسیده است؟ از طرف دیگر تامین مسکن مطلوب وظیفه بدیهی دولت برای دانشجویانی است که تحت مدیریت وزارت علوم قرار دارند و هیچ ارتباط منطقی میان این دو وجود ندارد که بیانیه نویس محترم این کمک را دال بر مشروعیت کمک 16 میلیاردی به دانشگاه احمدی نژاد خوانده است.

3- نکته بسیار قابل تاسف نوع نگاه دولتی هایی است که هشت سال مقدرات کشور را در دست داشته اند و براحتی آب خوردن دست به اقدامی مي‌زنند که هیچ توجیه منطقی و عقلانی و عرفی ندارد و سپس آن را قانونی مي‌خوانند. سئوالی که اکنون با این فعل و انفعال در اذهان عمومی نقش مي‌بندد آنست که آیا کشور با همین روش و با همین سبک و سیاق اداره مي‌شده است؟ یعنی این افراد هر جور که صلاح مي‌دانسته اند به صرف بودجه دست مي‌برده‌اند و آنگاه با این توضیح و البته توجیه که مصوبه قانونی دولت است موضوع را رفع و رجوع مي‌کرده‌اند؟ انحراف های 60 یا 70 درصدی که در گزارش تفریغ بودجه بدان اشاره مي‌شد و یا نکاتی که سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات بارها بر روی آن دست گذاشته‌اند نیز آیا مشمول چنین فرآیندهایی بوده است؟

4- این نهاد اعلام کرده که این روند بطور کامل قانونی است و برای دوری از هر گونه شائبه آن را به حساب نهاد ریاست جمهوری واریز کرده است. حال سئوال پیش مي‌آید که اگر روندی قانونی طی شده و هیچ ایراد و اشکالی ندارد چرا باید از شائبه افکنی ترسید و پول را به خزانه باز گرداند بالاخره اگرروند قانونی طی شده مسئولین این دانشگاه ذینفع هستند و نباید در حق آنان اجحاف بشود و بصرف اطلاع مردم از ماوقع این پول به شکل فوری باز گردانده شود. البته نکته جالب توجه آنست که در طول این مدت این مبلغ هنگفت اگر در هر جایی سرمایه گذاری مي‌شد عایداتی داشته و لازم است این دوستان که اصل پول را بگردانده اند توضیح بدهند که با سود قانونی و بانکی حاصل از این پول چه کرده اند و آیا استفاده از این مبلغ شائبه برانگیز نیست؟

هر چه هست این نحو مدیریت که هشت سال بر کشور حاکم بوده جای تعامل و تفکر دارد. یک مبلغ هنگفت از حساب دولت خارج مي‌شود مدتی را در نزد افرادی مي‌ماند و بالاخره با انتشار اخبار آن در سطح عموم به خزانه بازگردانده مي‌شود و مضاف بر آن دانشگاه مربوطه یک بیانیه طلبکارانه نیز مي‌دهد گویی خدمتی بس سترگ را به منصه ظهور رسانده است.
اینجاست که باید گفت تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!

نبات
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۰۰:۲۱
مردم را جیگر فرض کرده اند (119677)
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۰۰:۲۲
پس معلومه 16 میلیارد نبوده بیشتر بوده وقتی فهمیدن همه میگن 16 میلیارده گفتن بابا اینا چقدر احمق هستند به 16 میلیارد دلار میگن 16 میلیارد تومن پس بذار پول خوردشو پسشون بدیم در ضمن 3 هزار میلیارد هم تومن نبوده دلار بوده محض اطلاع هموطنان عزیز و ساده خودم. (119679)
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۰۰:۳۴
جل الخالق!!!!!!!!!!! (119683)
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۰۱:۰۹
نمایندگان مجلس به عوض نظارت بر دولت ضعیف احمدی نژاد و کنترل اعمال اشتباه او به شورای نگهبان نامه می نوشتند که رییس مصلحت کشور را رد کند! در انتخابات آینده ملت تمام نمایندگان اینچنینی را که بسیاری از آنها در انتخاباتی غیر رقابتی و آرای درصد پایینی از مردم برنده شدند را برای همیشه مرخص خواهند کرد، از همین حالا فکری به حال آینده خود کنند (119693)
امیر اصلاح طلب
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۰۱:۱۰
شما چقدر ساده اید!
احمدي‌نژاد و تیمش فقط دنبال یه چیزن: جنجال رسانه ای! مهمترین اولویت احمدي‌نژاد بودن در صدر اخبار و منفجر کردن بمبهای رسانه ایست. الان با همین جنجالی که بپا شد، دانشگاهشون رو حسابی مشهور کردن و همه نظرها رو به سمت این دانشگاه جلب کردن. بزودی با استقبال بخشی از مردم و سیل ثبت نام در این دانشگاه و نیز با ادامه دادن انواع و اقسام جنجالهای رسانه ای،احمدي‌نژاد اهداف چندجانبه خودش رو در صحنه سیاسی کشور دنبال میکنه. راستی یه نکته مهم تو بیانیشون بود: میخوان به مردم مناطق محروم بورس تحصیلی بدن... واویلا! تازه شروع احمدی نژاده... خداوندا ریشه پوپولیسم رو در این کشور بخوشکون. (119696)
یک نفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۰۱:۱۹
این احمدی نژاد ها هستند که بارها باعث عفب گرد و پس دادن خیلی چیزا شدن (119702)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۰۱:۲۲
ما همون سال 84 "حدیث مفصل" اینان را خوانده بودیم!! (119703)
مهدی
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۰۲:۱۷
نکند آن که درس دین میداد از خدا پاک بیخبر باشد.
نکند پرده چون فرو افتد داستان ، داستان زر باشد. (119724)
آرمین
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۰۲:۳۲
خدایا چه بر سر مملکت ما آمده است؟
آیا با این شیوه می خواستیم جهان را مدیریت کنیم؟
پس قوه قضاییه کجاست؟
چرا کسی اعتراضی نمی کند؟
چرا کسی شکایت نمی کند؟
ای وای بر ما (119726)
حميدرضا
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۰۳:۱۴
بابا ولش كنين يوهو ديدين گفت ها ،،!!!!!هشت سال ميگه بگم بگم ،،هي بهش ميگن بخور ولي نگو ،!!!چه ميدونين شايد واقعا اگه بگه اوضاع خيلي خرتو خر بشه،!!!شايد واقعا اگه بگه خيليها پاشون گيره ،!! شايد براي همينه هر كاري ميكنه كسي چيزي نميگه،!!شايد شاهد دزدي خيليها بوده ،،!!!البته همه اينا شايده ،،ولي چيزيكه حتميه بدبختيه ملت ايران با داشتن چنين مسئولان مؤمن دلسوز و نجيبه ،،تازه خدارو شكر انواع نهادهاي نظارتي ،نگهبان،! مصلحتي،!بازرسي ،!امر به معروفي و ....... داريم اگرنه بيچاره بوديم،!!!!!  (119732)
حی حاضر
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۰۳:۱۸
گاگول فرض کرده (119733)
فرزاد
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۰۳:۴۸
چی کشیدیم ما تو این 8 سال ... (119735)
آذرمیدخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۰۸:۰۶
خدا تورو نبخشه که هرچی خواستی به سر این ملت مظلوم آوردی و باز هم دائیه حمایت از مردم مظلوم را داشتی . (119743)
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۰۸:۵۴
16/3000=0.005
عددي نيست! هست؟اصلا از طرف مردم برداشت شده حرفي هست!؟واقعا كه فتنه به پا كرديد!؟عجب زمانه ئي شده براي 16 تومن چه قشقرقي بپا كرده اند.! (119758)
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۰۹:۰۹
اعتماد به نفسش خيييييييلييييييي بالاست . (119764)
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۰۹:۳۵
این اقا با همین منطق و روش 8 سال بر ایران تاخت و کسی دم بر نیاورد
حال که از قدرت کنار رفته اعتراض ها شروع شده
برای اثبات قانونمداری حکومت بیایند جلوی ایشان رتا بکیرند تابرما ثابت شود ؟ (119770)
لاله
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۰۹:۳۸
تازه این یه چشمشه.اگه صداش درنیومده بود چی؟؟؟؟؟؟ بازم پولو برمیگردوندن؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (119772)
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۰۹:۴۴
مردم را اهل مهر و مهر ورزي فرض كرده اند (119775)
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۱۰:۰۱
احمدی نژاد و اصولگرایان مردم را............حساب کرده بودند ولی تودهنی محکمی خوردند (119780)
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۱۰:۱۲
اگر ایشان مردم را ... فرض کرده بودند خوب بود ولی در نظر ایشان اصلا مردمی وجود ندارد. (119796)
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۱۰:۱۹
از دست آورد های احمدی نژاد:
(1)تنها رییس جمهوری که رفت 40 متری اسراییل به اونا عنکبوت گفت برگشت.
(2) تنها رییس جمهوری که هلیکوپترش خراب شد ولی زنده موند. (119801)
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۱۰:۲۰
فقط خودش و خداش می دونه که 45 روز آخر دولت چه کارها کرد؟ (119802)
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۱۰:۲۱
توی آخرت ایشان را خواهم دید. (119803)
علی
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۱۰:۲۴
اگر یک نفر دزدی کرد و بعد از لو رفتن، مال دزدی را بازگرداند، دیگر دزد محسوب نمی شود؟! (119808)
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۱۱:۰۰
بیت المالو نباید کسی دیگه بخوره اگه خودمون خوردیم حلاله و در ضمن مگه 22 میلیارد تومن نبود بقیش کو و چرا الان برگشتش تایید نمیشه (119814)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۱۱:۰۲
ای کاش بحث شرعی این 16 میلیارد را هم مطرح می کردید دولتی که ادعای پاکدستی می کند چگونه با این پول دانشگاه تاسیس می کند و می خواهد که حقوق کارمندان و استادان را پرداخت کند . آیا پرداخت حقوق به کارکنان این دانشگاه که از بودجه بیت المال تامین شده و برای منافع شخصی تاسیس شده اشکال شرعی ندارد اگر 20 سال پیش بود شاید می شد توجیه کرد که به دانشگاه نیاز مبرم است ولیکن در حال حاضر که بدلیل کاهش دانشجو دانشگاه ها بدون کنکور قرار است دانشجو بگیرند آیا بازهم تاسیس دانشگاه توجیه دارد . اگر واقعا دانشگاه شخصی است که باید از خودشان پرداخت کنند نه از دولت و اگر دانشگاه دولتی است که باید تاسیس و راه اندازی آن به عهده وزارت علوم باشد و شاید هم این مدل جدید باشد که باید گفت دانشگاه غیرانتفاعی دولتی !! با بودجه دولتی تاسیس و نفع شخصی آقایان در آن است (119815)
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۱۱:۴۹
سود همین یک ماه یا کاری که میشد تو این یک ماه کرد کافی به نظر میرسه برای شروع کار یه دانشگاه نامعتبر این چنینی (119836)
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۱۱:۵۲
نقل است يكي از اقوام ما درپنج سال آخرعمر خود اصلا حرف نزد پرسيدند: چرا حرف نمي زني پاسخ داد: حرفم تمام شده است!
درقبال اين دلايل اعلام شده چه بايد گفت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (119838)
بیسواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۱۲:۲۴
اختلاس به چی میگن؟؟؟؟ یکی منو داهنمایی کنه لطفاً (119855)
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۱۲:۵۹
مردم را وزیر بهداشت..ببخشین منظورم همان هلو هستش..فرض کردند! (119875)
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۱۳:۲۰
هیچ دانشکاه غیر انتفاعی چنین کمکی دریافت مکرده است.
دوستان اگر به کس دیگری هم این کمک را کرده اند، نام ببرند (119893)
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۱۳:۲۴
یه سوال از اقای احمدی نژاد داشتم، من دکتری فیزیک دارم از بهترین دانشگاه ایران ولی صلاحیت عمومی ام به دلایل کاملا واهی رد شده است آیا بنده می توانم به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه ایشان مشغول به کار شوم!!!؟ (119898)
فرهاد فرهمند مهر
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۱۴:۲۰
تازه، به حساب دولت واریز هم نشده! از جانب دیوان محاسبات کل حسابشان مسدود شده! (119942)
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۱۴:۲۱
درچين كمونيست كوچكترين خطاها خصوصا مالي قابل بخشش نيست
اين است كه براي يك ميليارد و... جمعيت خودشان حكومت ودنيارا از نظر اقتصادي تحت سيطره خود درآورده اند!
ماكه ادعاي مسلماني داريم در نماز مگوئيم خدايا مرا به راه راست هدايت كن اما خودمان كج مي رويم! (119946)