کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مي‌خواهند بگويند چیزی تغییر نکرده است!

استمرار فضای‌ پادگانی در دانشگاه‌هاي‌ كشور

19 شهريور 1392 ساعت 8:49

گروه سياسي: در ماه‌های اخیر و خصوصا پس از استقرار دولت جدید، مدیران باز‌مانده از دولت پیشین تلاش وافر مي‌کنند تا با انجام مجموعه اقداماتی خاص نشان دهند که چیزی تغییر نکرده است و قرار بر ايجاد اصلاح روند دولت احمدي‌نژاد و ايجاد تغییري هم نيست و خيلي هم اميدوارند همچنان در عرصه خدمتگذاري!! ابقا شوند!


هادی کیانی *


در این میان دانشگاهیان به عنوان گروهی که بیشترین ضربه‌ها و خسارات را از اقدامات غیر کارشناسی دولت پیشین دریافت کرده اند، امیدوار بوده و هستند که استقرار دولت جدید بتواند فضای راکد دانشگاهها را به سمت بهبود حداقلی سوق دهد اما ملاحظه برخی رفتارها نشان مي‌دهد که تعدادی از مدیران دانشگاهها نه تنها خیال همراهی با فضای جدید و مطالبات قانونی دانشگاهیان را ندارند که در اقداماتی حساب شده تلاش مي‌کنند تا این فضای پادگانی را استمرار بخشند.

گو اینکه در طی هفته گذشته شاهد نصب دوربین‌هاي امنیتی پیشرفته در مجتمع خوابگاهی نخل دانشگاه شهید چمران اهواز بوده­ ایم که پیگیرهای نشان مي‌دهد، قرار است طی روزهای آینده تعداد این دوربین‌ها افزایش یابد. با توجه به تعطیلی مجتمع خوابگاهی خواهران و همچنین خوابگاههای پراکنده در سطح شهر اهواز، برآوردهای اولیه نشان مي‌دهد که احتمالا قریب 50 دوربین امنیتی در این خوابگاه‌ها نصب شده باشد!

این در حالی است که در چند سال اخیر و با افزایش نیروهای امنیتی و کیوسک‌هاي بازرسی حراست دانشگاه در فواصل کوتاه، فضای دانشگاه در رکود کامل بوده و نصب کامل این دوربین‌هاي پیشرفته، فضای دانشگاه را تبدیل به یک پادگان نظامی تمام عیار با افسران آموزش دیده خواهد کرد!

با توجه به شروع سال تحصیلی جدید طی روزهای آینده و احتمال اعتصاب و اعتراض گسترده دانشجویان نسبت به این توهین آشکار و تجاوز صورت گرفته به حریم خصوصی دانشجویان و از طرف دیگر حضور گروههای فشار فربه از امکانات مالی دولت پیشین، بیم آن مي‌رود که هر گونه درگیری احتمالی زمینه را برای وقوع فاجعه‌اي نو در فضای دانشگاهی کشور فراهم آورد.

ضروري است در جهت جلوگیری از هرگونه حادثه، سرپرست وزارت علوم در اقدامی پیشگیرانه ضمن تذکر جدی به مدیریت دانشگاه، دستوری شفاف برای جمع آوری این دوربین‌ها در راستای تقلیل فضای امنیتی دانشگاه صادر کنند. گفتنی‌‌ست در چند سال اخیر به سبب حجم بالای برخوردها، تعداد دقیق دانشجویان زندانی، محروم از تحصیل و ستاره‌دار دانشگاه از شمار خارج شده است و انتظار مي‌رود دولت جدید نگاهی ویژه به این دانشگاه داشته باشد نه اینکه با سکوت در برابر اقدامات غیر علمی مدیران آن، مقدمات ناامیدی زودهنگام دانشگاهیان از دولت "تدبیر و امید" را فراهم آورد.

 *فعال دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز


کد مطلب: 15800

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/article/15800/استمرار-فضای-پادگانی-دانشگاه-هاي-كشور

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir