کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گذشت عمر و به دل عشوه مي‌خریم هنوز!

شعاري كه فرجامش، يك چماق سیاسی شد!

14 آبان 1392 ساعت 14:46

گروه سياسي: امام (ره) پس از واقعه آتش‌سوزی که حجاج ما را در عربستان به خاک و خون کشید، فرمودند که "اگر از صدام بگذريم، اگر مسأله قدس را فراموش کنيم، اگر از جنايت‌هاي امريکا بگذريم از آل سعود نخواهيم گذشت." واتفاقاً در زمان حیات امام راحل، از آل سعود گذشتیم و با آنها رابطه صلح و دوستی برقرار کردیم.


محمد احمدیان


در زمان نبینا، محمد المصطفی (ص)، حضرت بر آن مي‌شوند که پیمان صلحی با قریش ببندند که به پیمان صلح حدیبیه مشهور است، اتفاق جالبی که آنجا رخ مي‌دهد، این است که پیامبر اکرم چند بار از مواضع خود (به دلیل حفظ منافع اسلام و مسلمین) عدول مي‌فرمایند بدین صورت که" پيامبر به امير مومنان فرمود بنويس: بسم ا... الرحمن الرحيم و ايشان نوشت.

سهيل (که از قریش بود) گفت: من با اين جمله آشنايي ندارم و رحمن و رحيم را نمي‌شناسم؛ بنويس: باسمك اللهم يعني به نام تو اي خداوند. پيامبر موافقت كرد و سپس فرمود: بنويس؛ هذا ما صالح عليه محمد رسول الله...: يعني اين پيماني است كه محمد پيامبر خدا با سهيل نماينده قريش مي‌بندد. سهيل گفت: ما رسالت و نبوت تو را به رسميت نمي شناسيم اگر معترف به رسالت و نبوت تو بوديم كه با تو جنگ نمي كرديم. پيامبر نيز موافقت كرد." در جایی دیگر از تاریخ مردی آب بر امام ما، حسین (ع) و خاندان پاکش بست، هم امام او را بخشید و هم خدا!

اگر قرار بر مرور تاریخ و کندوکاو دشمنان باشد، روا نیست که این نکته را از قلم بیندازیم و حتی شرط انصاف نیست که از یاد ببریم، کسانیکه باعث ریخته شدن خون سرخ جوانان وطن، تجاوز و خُسران ایران شدند، کشور هایی که گاهن ما دوست، برادر، هم کیش، هم آیین هم زبان میدانیم، از قلم بیفتند و اگر بنا را بر سیاست چشم در برابر چشم بگذاریم (که قالباً برای توجیه مخالفت ما و سر دادن شعار مرگ بر آمریکا، این رویکرد مورد استفاده قرار مي‌گیرد و غالباً دوستان مخالف با طرح صلح با آمریکا مطرح مي‌فرمایند که آمریکایی‌ها باعث ضرر زدن به کشور ما و خواهان عقب ماندگی ایران هستند) خطاب به این دوستان باید یاد آور شوم که:

1. افغانستان دشمن است، زیرا افیون و مواد مخدر تولیدی این کشور، خانواده‌هاي ایرانی را ازهم مي‌پاشد، علاوه بر آن، نفوذ طالبان تا نزدیکی‌هاي مشهد و شهادت مرزبانان ما در این منطقه مذموم بوده و معلول دولت افغانستان است. از سویی افغانستان، علی رقم هشدار‌هاي چندین باره مسؤلین ایرانی، اقدام به شروع سد سازی بر روی رود هیرمند نموده که عملاً با اتمام کار این سد، شرق کشور با مشکل بی آبی شدید مواجه مي‌شود.

2. کشور آذربایجان دشمن است! این کشور دوست و برادر، بر خلاف منافع ملی ایران، به صورت مستقیم و علنی به همکاری با رژیم صهیونیستی اسرائیل پرداخته و با دادن رانت‌هاي اطلاعاتی، ضربه سنگینی به کشور ما وارد مي‌کند، علاوه بر آن با تخریب نماد‌هاي ایرانی در آثار تاریخی کشور خود (جمهوری آذربایجان) به دزدی فرهنگی روی آورده و تاریخ ما را خدشه دار مي‌کند.

3. پاکستان دشمن است، دولت پاکستان به دلیل عدم مقابله جدی با اشرار، که از سالیان دور و دراز گذشته این راهبرد را در پیش گرفته است، باعث شهادت بسیاری از سربازان و نظامیان عزیز کشورمان شده و مثال بارز آن شهادت اخیر بالغ بر 17 نفر از مرزبانان عزیز ما در سراوان به دست گروهک جیش العدل که به پاکستان متواری شده است.

4. کشور‌هاي عربی حوضه خلیج فارس و خاورمیانه منجمله مصر، بحرین، کویت، لبنان، قطر ( علی الخصوص امارات و عربستان) دشمن هستند، زیراکه در خفا و آشکارا به بیان دشمنی خود با جمهوری اسلامی ایران و کارشکنی‌هاي عدیده مي‌پردازند، و حتی با پرداخت هزینه‌هاي سنگین به لابی گری در آمریکا (که لابی قدرتمند این کشورها دست کمی از لابی صهیونیست‌ها همچون اِیپک ندارد) بر علیه منافع ملی ایران و تضعیف روند مذاکرات ایران-آمریکا مي‌پردازند.

5. ترکیه دشمن است، زیرا تاریخ نشان داده که از دیر باز و از زمان امپراتوری عثمانی و صفویه، به دنبال تضعیف ایران بوده است. مصداق این اعمال خصمانه را مي‌توان اینگونه بر شمرد: جنگ‌هاي چالداران، جنگ کنونی سوریه، کمک به تحریم ایران، فروش کالاهای تحریمی به چندین برابر قیمت، رقابت ناجوانمردانه اقتصادی در عراق و منطقه خودمختار کردستان عراق و موارد دیگر.

6. عراق به حق كه دشمن ماست، تجاوز به خاک کشور ما، تحمیل خسارت‌هاي سنگین مالی و فرهنگی، به شهادت رساندن صدها هزار هموطن و استفاده از سلاح‌هاي کشتار جمعی بر علیه ایران در گذشته و سیاست‌هاي دولت کنونی عراق که در صدد پر کردن جای ایران در بازار نفت است و مي‌کوشد تا در صورت تشدید تحریم‌ها و حذف ایران از بازار جهانی، به پر کردن خلأ بوجود آمده ناشی از غیبت ایران برآید.

7. انگلستان دشمن است! به هزار و یک دلیل که در حوصله این متن نمی‌گنجد!

8. روسیه که به حق و به جد و به اصل و به فرع دشمن مسلم این خاک و بوم است، کار شکنی‌ها و خیانت‌هاي روسیه بر هیچ ایرانی پوشیده نیست، مانند جنگ‌هاي ایران و روسیه، کلاهبرداری عظیم از ملت ایران در نیروگاه بوشهر، خیانت و عدم وفای به عهد چندین و چند باره، به عنوان مثال در جریان تحویل موشکهای اس 300 و رای بر علیه ایران در شورای امنیت و هزاران مورد ناگفته دیگر...

9. چین دشمن است! فروش چندین ساله مواد اولیه، محصولات و خدمات بی کیفیت به ایران و سؤاستفاده حداکثری از موقعیت ایران در چندین سال اخیر برای فشار به ایران و بلوکه کردن بیش از 22 میلیارد دلار دارایی‌هاي ایران.

10. هند دشمن است! به دلیل ضربه سنگینی که به کشاورزی کشور ما وارد آورد و اینکه به جای پرداخت بدهی ها، بی شرمانه پیشنهاد مبادله کالا به کلا (نفت در برابر غذا) و پرداخت بدهی‌هاي کشور خود به روپیه (و نه دلار) را نمود و هزار افسوس که ایران و ایرانی نیز از سر ناچاری و فلاکتِ ناشی از مدیریت جهان شمول دکتر احمدی نژاد به این خواسته تن داد! این است عزت و غرور ملی.
11. کشور‌هاي اروپایی همچون فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و غیره هم دشمن هستند! زیراکه هم شریک جنگ عراق بر علیه ایران بودند و هم در تحریم‌ها عرصه را بر ما تنگ کردند.

12. کشور‌هاي کانادا، استرالیا و مالزی که رفتار خصمانه با اتباع ایرانی داشته و سیاست‌هاي خارجی خود را در راستای مخالفت با ایران تنظیم مي‌کنند.

هر چند به شدت مخالف دشمنی با هر کشوری هستم اما این 12 مورد را نوشتم تا بگویيم که اگر بنا بر دشمنی باشد، این کشور‌ها نیز واجد شرایطند، و اینکه چرا به دشمنی با آمریکا چسبیده ایم و به همین دلیل تن به هر خفتی مي‌دهیم؟

آیا تا بحال شده از خود بپرسیم که ما را چه مي‌شود که تمام کشور‌هاي دنیا سر جنگ با ایران دارند؟ تا بحال به خود نهیب زده اید که شاید مشکل از آن 200 کشوری که با ما مشکل دارند نیست، شاید مشکل خود ما و کشور ما باشد! بکوشیم که به اصلاح خود بپردازیم و بر خلاف ریاست جمهوری سابق، داعیه مدیریت جهان را از سر بیرون کنیم و فکری به حال این خاک و بوم مغموم نماییم.

برای من جای سوأل است که مناقشه با آمریکا، تا کنون چه قدم مثبتی برای ما به ارمغان آورده است؟ یا اینکه باعث چه خیری در این مملکت شده؟ سی و اندی سال صدای لعن و نفرین ما آسمان را خراشید و چه حاصل؟ اکنون که رویکرد دولت و سیاست نظام عوض شده و رهبری هم تاکید بر این داشته اند که " اینها فرزندان انقلاب و مأموران جمهوری اسلامی هستند که با تلاش فراوان در حال انجام دادن مأموریت سخت خود مي‌باشند و «هیچ کس نباید آنها را تضعیف کند، مورد توهین قرار دهد یا سازشکار بداند»."

چه اصراری بر ادامه روند تقابل با دولت و خواست ملت در برخی از جریان‌هاي سیاسی که داعیه ولایت پذیری شان گوش فلک را کر کرده است ولی همیشه جلوتر از رهبری حرکت مي‌کنند، وجود دارد؟ کجا بودند این عزیزان پوسترچی که دکتر احمدی نژاد را یادآور صداقت آمریکایی بشوند – عجیب است که پس از انتخاب دکتر روحانی اینان سر از خاک بدر کرده و شمشیر دشمنیشان را از رو بسته اند، و از دولت انتظار دارند طی همین مدت کوتاه، مملکت را به گونه ای سامان بخشد که دولت فخیمه پیشین در 8 سال نتوانست آن را به سرانجام برساند!

و جالبتر اینجاست که حتی 80 روز هم تاب و تحمل دولت جدید را نداشته و با بمباران شدید رسانه ای و شانتاژ خبری از رسانه ملی (که از درجه ملی بودن ساقط شده و آلت دست یک جریان سیاسی خاص است)، تریبون های نماز جمعه، سایت‌هاي خبری و روزنامه‌هاي زردشان، چماق سیاسی ساخته‌اند برای کوبیدن و زدن تیشه به ریشه این دولت منتخب اکثریت مردم.

امروز در كوچه و هر كجاي ايران و برآمده از گوشت و پوست و سلولهاي هر ايراني، اين نغمه به گوش مي‌رسد كه دشمن اصلی، رانت خوار‌هاي داخلی هستند که از وضع موجود سالیان دراز است سود مي‌برند و برای ادامه این روند از هیچ عملی دریغ نمی کنند و همدست مستقیم دشمنان ایرانند.

و حیف است با واژه صلح و دوستی بیگانه باشیم، سی و اندی سال تخم نفرت پاشیدیم و از کِشته خود رنج مردم درو کردیم، آیا وقت آن نرسیده که قدمی برداریم به سوی تبیین نگرش صلح و دوستی؟!
گذشت عمر و به دل عشوه مي‌خریم هنوز، که هست در پی شام سیاه صبح سپید! باشد که دست در دست هم دهیم، فلک را سقف بگشاییم و طرحی نو در اندازیم.


کد مطلب: 20125

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/article/20125/شعاري-فرجامش-يك-چماق-سیاسی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir