به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۷:۳۳
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۲۱۷۹۰
مقاله وارده

آزمون‌بزرگ نمايندگان‌خوزستان در مجلس و...!

گروه جامعه: برخي خواب‌هاي شوم براي باقيمانده آب كارون و تقاضاي مصرانه مردم خوزستان به وكلايشان براي مقابله جدي با زياده‌خواهان كه ساده‌ترين راه به رسيدن آب قرباني كردن مردم خوزستان و كشاورزي آن را سرلوحه اين خواب بدشگون و ناميمون قرار داده‌اند.
آزمون‌بزرگ نمايندگان‌خوزستان در مجلس و...!
حسين خداكرمي

«آب را بر سرزني، سرنشكند. خاك را برسرزني، سرنشكند. آب را با خاك اگر قاتي كني، مالش دهي تا گل شود. قالب‌زني خشتي شود، كوره نهي آجر شود. بر سرزني سر بشكند.» تمثيلي است بر اثبات اين حقيقت كه هر كاري را طريقتي است و در هر امري تنها از راه درست آن بايد رفت تا به مقصود رسيد.

مدتي است كه عوامل با نفوذ در دولت و وكلاي اصفهان به دنبال انتقال باقيمانده آب كارون به كشتزارهاي ديار خود هستند اما مردم خوزستان و چهارمحال بختياري به هيچ قيمتي حاضر نيستند قطره‌اي از كارون را به سرقت ببرند. زنجيره انساني  در اهواز درچند نوبت مويد اين ادعاست تا جايي كه خانم ابتكار، معاون رياست‌جمهوري در يكي از اين اعتراض‌هاي مسالمت‌آميز به اهواز آمده و با مردم اهواز گفت‌وگو و تائيد كردند كه انتقال كارون به اصفهان يعني نابودي خوزستان و كشاورزي آن؛ اما زياده‌خواهان بي‌تدبير و راحت‌طلب گويي با مردم ستمديده اين ديار خصومت و عناد ديرينه دارند. روزنامه‌ها در تاريخ 18 آبان  نوشتند: «رئيس مجمع نمايندگان استان اصفهان گفت: به دنبال ايجاد تونل بهشت‌آباد هستيم؛ زيرا اين تونل مي‌تواند علاوه بر استان اصفهان مناطق مركزي كشور را نجات دهد و كشاورزي بسيار وسيعي در دشت اصفهان را رونق بخشد.»

زياده خواهي چنين افرادي كه براي رونق كشاورزي خود مردم استاني را از هستي ساقط مي‌كنند واقعا بي‌بديل است. به مصداق مثلي لري كه مي‌گويد: بيل‌ات را بده تا آبت را قطع كنم! در گفتار نمايندگان اصفهان و مسوول آب اتاق بازرگاني اصفهان يعني جناب بصيري دارد تعبير مي‌شود؛ اما جناب آقاي منصوري اين خواب بدشگونتان مردم دلاور خوزستان آشفته‌اش مي‌كنند هر چند با آقاي نوبخت هم در اين خصوص برنامه‌ريزي كرده باشيد.

آقاي منصوري مي‌دانيم بنابر فرمايشتان شما اهل گفت‌وگو و معامله هستيد و برخي مي‌خواهند تنش ايجاد كنند و تصور مي‌كنند از اين طريق راه به جايي خواهند برد! مگر شما كه هستيد كه چنين با قلدري مردم خوزستان را به سخره گرفته و ادامه مي‌دهيد: به هر صورت به دنبال ايجاد تونل بهشت‌آباد هستيم... زيرا تونل بهشت‌آباد علاوه بر اصفهان مناطق مركزي كشور را نجات مي‌دهد و كشاورزي در دشت اصفهان را رونق مي‌بخشد. جناب منصوري اگر مشاعرتان نقص فني پيدا نكرده در آن صورت مردم خوزستان با كاروني بي‌آب بايد چه كار كنند؟ اگر خونتان رنگين‌تر از خون مردم فلاكت‌زده خوزستان است بفرماييد تا بيلمان را تقديم حضورتان كرده آب ما را قطع كنيد.

اصفهان با برنامه‌ريزي علمي در حل مشكل زاينده‌رود مي‌تواند جبران كمبود آب كشاورزي خود را مديريت كند؛ اما دستبرد به آب كارون كه ديگر رمقي برايش باقي نمانده به معناي فدا كردن سرزمين حاصلخيز خوزستان و فقر و بدبختي مردم اين سامان است. تكليف عوامل مربوط به قدرت و نمايندگان ادواري با مردم خوزستان است و بس و از كيسه خليفه بخشيدن را مردم به هيچ نماينده و دولتمردي هرگز اجازه نخواهند داد؛ اما نمايندگان محترم خوزستان: اينجا روي سخنم با شماست كه با راي مردم در بهارستان بايد از حق و حقوق موكلان خودبراساس تعهدي كه پذيرفتيد و سوگندي كه ياد كرديد، دفاع كنيد.

امروز در برابر آزموني قرار گرفته‌ايد كه همگامي و همياري صادقانه شما با مردمي كه براي جرعه آبي كه ديگر خاصيت خود را از دست داده و زياده‌خواهان براي سرقتش جلسه مي‌گذارند و توطئه مي‌چينند وظيفه‌اي بس خطير به عهده داريد. شما با پشتيباني مردم خوزستان دين خود را به زادگاهتان ادا خواهيد كرد. چنانچه اراده افراد با نفوذ در دولت اين عمل شوم بخواهد عملي شود با استعفاي دسته‌جمعي نام خود را براي هميشه به نيكي در تاريخ ثبت خواهيد كرد؛ اما مماشات و خالي كردن پشت مردم و غارت باقيمانده آب كارون از ديد و قضاوت خوزستان مخفي نخواهد ماند. چشمان منتظر مردم اقدام شما را رصد خواهند كرد. به ويژه آنان كه به پشتيباني مردم قول استعفا داده‌اند در پيشگاه وجدان مردم از جايگاه والايي برخوردار خواهند بود. در اين آزمون عزت و ذلت را مردم بر سينه نمايندگان خود الصاق مي‌كنند.

۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۳:۴۷
بنظر ميرسد شما هم دنبال اختلاف ايجادكردن هستيد آب در استان چهار محال است خوزستان و اصفهان تفاوتي ندارد نبايد به خوزستان خسارت وارد شود اما نبايد اصفهان يزد و مناطق ديگر نيز نابود شود ايران مهم است لطفاً بر طبل اختلاف نكوبيد (173423)
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۹:۵۸
عزیز دلم اگه خوزستان آب زیاد داشت آره حرف شما درست.اما کارون اینقد سد زدن و آب بردن ازش که دیگه آبی نمونده دیگه همون یه ذره هم لجن شده.شهرهایی مثل اهواز آبادان شوشتر مسجدسلیمان و... اصلا آب آشامیدنی ندارن.حالا یه ذره آب هم میخوان ببرن. (173617)
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۲۱:۳۵
هموطن گرامی این ابی که میفرمایید در استان چهار محال است هزاران سال است که به خواست خدا و بصورت طبیعی به سمت استان خوزستان جاریست چرا فکر میکنید ابی که بدون هزینه میتواند هکتارها زمین مرغوب کشاورزی را سیراب کند باید با صرف هزینه های میلیاردی (هفت هزار میلیارد تومان)به فلات مرکزی ایران منتقل شود در حالیکه هموطنان شما در خوزستان و چهار محال با معضلات فراوان برای تآمین اب شرب و کشاورزی دست و پنجه و پنجه نرم میکنند،ما هم موافقیم که اصفهان ویزد باید اباد و عزتمند باشند اما شما اطلاع دارید که هر گونه تغییر در میزان اب ورودی به رودخانه کارون باعث نابودی و مرگ این شاهرگ حیات مردم خوزستان میشود.ایا شما میدانید که طرح انتقال اب بهشت اباد با هدف توسعه کشاورزی و صنعت طراحی شده در شرایطیکه هر گونه انتقال اب بین حوضه ای به غیر از مصارف شرب کاری خلاف قانون بحساب می اید؟ هموطن عزیز ایا تا بحال از خود پرسیده اید که چرا استاندار و موکلان مردم اصفهان از رسانه ای شدن طرح انتقال اب بهشت اباد و اخبار مرتبط با ان وحشت دارند !؟ایا قبول ندارید که این رویه استاندار اصفهان و مدافعان طرحهای انتقال اب از سرچشمه های کارون سبب ایجاد حس تبعیض و بدبینی در بین مردم استانهای ذی نفع (چهارمحال و خوزستان) میشود و بذر کینه واختلاف میکارد؟ هموطن محترم بهار بعنوان یک خبرگزاری به وظیفه ذاتی خود عمل میکند در واقع کسانی بر طبل اختلاف میکوبند که با خود برتر بینی و نادیده گرفتن حقوق سایر هموطنانشان منافع ملی را فدای منافع منطقه ای میکنند و بر اجرای طرحهایی اصرار میورزند که فاقد توجیهات فنی،زیست محیطی و اجتماعیست و تنش زا میباشند. (173701)
توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۳:۵۰
جالب بود (173427)
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۵:۳۷
دوره ریاست جمهوری آیت الله هاشمی رفسنجانی افرادی پر نفوذ باعث انتفال بخش عمده ای از آب رودخانه زرینه رود، عمده تامین کننده آب دریاچه ارومیه، به استان آذربایجان شرقی شدند که باعث تامین آب شرب و صنایع همون استان شد و الان یکی از قطبهای صنعتی کشور بحساب میاد. در حال حاضر که دریاچه داره آخرین نفسهاشو میکشه همین افراد پرنفوذ باعث جلوگیری از انتقال آب رودخانه ارس به دریاچه میشند و میگند که مردم با صرفه جویی میتونن میلیاردها مترمکعب آب روانه دریاچه کنن!!! مگه کل مصرف مردم چقدره ؟!، بهتره حواستون باشه که آب رفته دیگه به جوی بر نمیگرده، ای مردم خوب و غیرتمند خوزستان. (173466)
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۶:۱۸
اصفهانی ها همیشه با زیرکی داشته های مملکت را به استان خود می برند.جرات داشتند از مازندران آب را انتقال می دادند. (173492)
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۶:۳۷
یک قطره آب به سمت اصفهان نخواهد رفت یعنی ما خوزستانیها نخواهیم گذاشت اگر آخرین رمق را پای آن بگذاریم (173506)
m.f.b
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۶:۵۳
نفتمان را بردید گازمان را بردید .ابمان را هم ببرید که دیگر یقین پیدا کنیم که مارا انسان به حساب نمی اورید و هرچه هست را برای خودتان می خواهید البته کم کاری و بی عرضه بودن خود ماست.زمان جنگ شما بودید که بمب و موشک می خوردید و خسارت می دادید. (173513)
محراب تقوائی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۸:۱۷
زیاده خواهی یعنی چه در زاینده رود هیچ آبی نیست. زیاده خواهی! (173556)
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۸:۲۰
تفکرات منطقه پرستی را باید در نطفه خفه کرد، حال از نوع اصفهانی اش یا آذربایجانی اش
فرقی ندارد این رفتارها نوعی نژادپرستی مدرن است (173560)