به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۵۹
 
۳۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۱ ساعت ۰۰:۵۰
کد مطلب : ۲۲۲۳۳

«روحانی» واقعا حق دارد از اين‌ها بترسد!

گروه سياسي- رسانة‌ها: انتشار تصویر صفحات طرحی دو فوریتی که به امضای بسیاری از اعضای جریان افراطی در مجلس رسیده بود و در آستانه مذاکرات حساس ایران و 5+1 در ژنو رسما اعلام وصول شد، شگفتی بسیاری را برانگیخت.
«روحانی» واقعا حق دارد از اين‌ها بترسد!
به گزارش سايت "آینده"، این که نماینده‌ای که از قضا عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم باشد، بعد از ده سال تکرار تقریبا هر روزه نام معاهده ان پی تی در رسانه‌هاي گروهی و سخنان مسئولان، بر صفحه نخست طرح دوفوریتی آن را «ام پی تی» بنگارد، یک سوی ماجراست و اینکه 109 نماینده دیگر بدون پی بردن به این غلط فاحش زیر این طرح را امضا کنند، سوی دیگر ماجرا.

البته این جریان بعد سومی هم دارد که پس از دریافت و اعلام وصول و تکثیر این طرح نیز هیچ کس متذکر این غلط فاحش و مبتنی بر بی اطلاعی مدعیان مدیریت جهان از مسایل پیش پا افتاده نشوند که البته این بعد محل تامل است. ممکن است برخی از نمایندگان جریان افراطی بگویند طرح را ناخوانده و به صرف اعتماد به طراح یا طراحان آن، امضا کرده اند که عذری بدتر از گناه است و سایر تصمیمات آنان را هم زیر سوال مي‌برد.

جالب اینجاست که این گروه یک نفر یا چند نفر نیستند که نتوان رفتار آنان را بر تصمیمات مهم مجلس بی تاثیر دانست، بلکه تعدادشان به قدری فراوان است که اتفاقا بسیاری از مشکلات و گره‌هاي کور دولت در سه ماه گذشته، حاصل مخالفت این گروه بوده است. از عدم کسب رای اعتماد سه باره توسط وزیر ورزش و جوانان تا عدم موافقت با متمم بودجه دولت و تهدید و فشار بر وزرا و مسئولین دولت اعتدال برای عدم اصلاح و حفظ مدیران احمدی نژادی در بدنه دولت و جلوگیری از انتصاب استانداران تا موارد پرشمار دیگر.

البته شاید بتوان گفت جماعتی که با وجود تحصیلات و مدارک دکترا و کارشناسی ارشد متعدد، مسایلی به این حد ابتدایی را نمي‌دانند، محل نگرانی نیستند، اما اتفاقا دولت باید از طیفی که خود نمي‌دانند، اما به سادگی بازیچه دست دیگران مي‌شود بترسد و باید به رییس جمهور محترم حق داد که نگران مخالفتهای این طیف افراطی باشد.

مسعودی مورخ بزرگ اهل سنت در تاریخ مروج الذهب مي‌نویسد:در زمان امام علی(ع)، مردی از اهل کوفه سوار بر جمل (شتر نر) خویش به شام آمد. مردی از اهل شام که در آن شتر طمع کرده بود، به دادگاه شکایت برد که این ناقه (شتر ماده) من بوده و این مرد کوفی در جنگ صفین از من گرفته است.

قاضی از او شاهد خواست و او هم پنجاه نفر از مردان شام را آورد و در پیشگاه قاضی شهادت دادند که این ناقه (شتر ماده) از آن مرد شامی بوده است! مرد کوفی شکایت نزد معاویه برد و گفت این شتر من اصلاً ناقه (شتر ماده) نیست، بلکه جمل(شتر نر) است. معاویه که با این حادثه شگفت روبه روشد گفت: لب فروبند! حال که حکمش صادر شده قیمتش را به تو مي‌دهم. اما وقتی به کوفه نزد علی بن ابیطالب برگشتی به او بگو من با ارتشی صد هزار نفری آماده جنگ با او هستم که بین شتر نر و ماده فرق نمي‌گذارند، بلکه در مسیر جنگ صفین نماز جمعه را در روز چهارشنبه برای آنها خوانده ام و آنها سکوت کردند. (مروج الذهب ج2ص172 به نقل از الغدیر ج10ص196)

اکنون باید به رییس جمهور که مدام بر لزوم درک پیام رای مردم در 24 خرداد توسط مخالفین تاکید دارد، گفت: نگرانی‌هاي شما درباره حرکت‌های افراطیون نه تنها بجاست، بلکه با این شرایط بایست بیش از این هم نگران باشید!