به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۲۴
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۰ ساعت ۲۳:۱۵
کد مطلب : ۲۳۰۷۷

مشكل بهارنيوز و تشكر و گلايه‌‌هايي‌دوستانه!

گروه سياسي: در باره مشكل ايجاد شده براي سايت بهارنيوز كه همچنان و خصوصا از ناحيه برخي ارائه‌كنندگان عمدتا ناپاسخگوي اينترنتي و متاسفانه تمام كاربران اينترنتي كشور كه از خدمات اين چند شركت‌ براي اتصال به اينترنت استفاده مي‌كنند، با مشكل دسترسي مواجهند. در هرحال ضمن تلاش براي حل مشكلات باقيمانده، چند نكته را قابل توضيح دانستيم كه مطالعه مي‌كنيد:





توضيح ضروري: كاربران محترمي كه با دامنه baharnews.ir  نمي‌توانند وارد سايت شوند، از دامنه (baharnews.net) استفاده نمايند.

1- قبل از هرچيز، از همه سايت‌هاي و خبرگزاري‌هايي كه به مشكل پيش آمده براي بهارنيوز حساسيت نشان داده و خبر را منعكس كردند، سپاسگزاريم. خصوصا خبرگزاري‌هاي ايرنا و ايسنا كه با مدير سايت در باره مشكل ايجاد شده مصاحبه نموده و آنرا پوشش خبري دادند و همچنين مدير محترم سايت انصاف‌نيوز كه تلفني، تماس و پيگير موضوع شد و همچنين رياست محترم دادسراي فرهنگ و رسانه كه شخصا موضوع را پيگيري و با مدير سايت تماس گرفت نيز متشكريم و حساسيت‌هايشان را ارج مي‌نهيم.

2-برخي دوستان، كه زيادي به ما لطف دارند! اصولا اين اتفاق را از اساس! دور از واقعيت دانسته و در سايت‌ها و وبلگ‌هايشان مدعي شدند كه اين يك صحنه‌سازي براي بالا بردن مخاطب است! در پاسخ به اين دوستان، مي‌گوييم: فرض كنيم حتي ايميل (تصويرهاي بالا) كه از ناحيه كارگروه فيلترينگ به بهارنيوز رسيده و پاسخ داده‌اند كه «با درخواست رفع فيلتر شما موافقت گرديد و پس از طي مراحل اداري رفع فيلتر خواهد شد» هم توسط بهارنيوز جعل شده باشد، حداقل به خود زحمت بدهند همين حالا حتي، به يكي از دوستانتان كه اينترنت ايرانسل يا رايتل دارند بپرسند آيا مي‌توانند وارد بهارنيوز شود يا نه!؟، آنگاه به ما چنين اتهام و انگي بزنند.(تكميلي: از دوشنبه شب خوشبختانه مشكل در اين دو مركز نيز برطرف شد)

3- اكثر سايت‌هاي خبري و همكار، كه بعضا در ستون اخبارشان حتي خبر «زمين‌خوردن» يا «سرماخوردگي» و به درد آمدن اندام يك بازيگر تلويزيون يا ورزشكار را هم با شرح و تفصيل و گاها گزارش تصويري منتشر مي‌كنند اما انسداد (بخوانيد فوت) يك رسانه همنوع و همكار، كه براي اغلب كاربران مرگ يك رسانه در فضاي مجازي تلقي مي‌شود (عمد يا سهوش فرقي ندارد) ارزشي معادل آن سرماخوردگي آن بازيگر و فوتباليست را هم برايشان ندارد!

به نظر مي‌رسد عادي شدن همين رفتارهاست كه رسانه‌هايمان اينقدر زمين‌گير و ناتوان شده‌اند كه حتي در سختي‌ها يكديگر نيز، عامل «سياست» و «تفاوت افكار» و ...، باعث مي‌شود، خود را به بي خبري بزنيم. فكر نمي‌كنيد همين رفتارهاست كه جامعه را به اين امر عادت داده كه اگر فرضا امشب خوابيديد و فردا صبح متوجه شديد و شديم كه همه سايت‌هاي خبري‌مان مسدود شده‌اند، آب هم از آب تكان نخواهد خورد؟ و آنگاه نبايد به خود بگوييم: حقمان همين است؟ چون «مرگ» همنوع‌ و همكار صنفي رسانه‌اي خود را حتي به اندازه خبر «سرماخوردگي» يك فعال سياسي، هنري، ورزشي و ...، نيز نمي‌دانستيم و براي آن ارزش خبري قائل نبوديم. پس «از ماست كه برماست!»...

4- اما ظاهرا برخي اندك از دوستان نيز كه بهارنيوز را يك سايت مستقل با رويكرد اصلاح‌طلبي مي‌بينند ناراحت و از موفقيت سايت در جذب مخاطب عصباني‌اند هم در اين ميان باز به ميدان آمدند. اين‌ دوستان البته هماناني  هستند كه بهارنيوز را در ابتداي سال 91 كه وارد عرصه مجازي شد و دهها مطلب و مقاله و يادداشت سايت با رويكرد اصلاح‌طلبانه و انتقادي شديد به دولت احمدي‌نژاد را نديده (و شايد هم ديده!)، بهارنيوز را متعلق به اسفنديار رحيم مشايي معرفي مي‌كردند!! اما در آستانه انتخابات سال 92 كه مواضع ثابت سايت را در حمايت از كانديداتوري آقايان «به ترتيب» خاتمي، هاشمي، عارف و در نهايت آقاي روخاني مشاهده مي‌كردند فقط سكوت اختيار نمودند.

براي مثال فردي به نام آقاي هيوا ... در كامنتي زير خبر ايسنا در باره مسدود شدن بهارنيوز نوشت: وقتي بهار نيوز شروع به کار کرد بطور غير مستقيم خودشو چسبوند به روزنامه بهار. اصلا چون مشي اين سايت همون مشي روزنامه بهار يعني حمايت از عارف بود با اسم بهار وارد عرصه رسانه شد. هر بار هم که رسانه‌هاي داخلي و خارجي به اشتباه گفتند که بهارنيوز مربوط به روزنامه بهار هستش اين سايت به هيچ وجه تکذيب نکرد. از همين طريق خودشو خيلي کشيد بالا. سئوي سايت بعد از بهارنيوز بود تو گوگل و خيلي از اين روند بهره برد. اما الان که روزنامه بهار گير کرده و دارن فيلتر ميشن تاکيد مي‌کنند که ربطي به روزنامه بهار ندارن..... (و چند جمله شعاري ديگر)

به امثال اين دوستان هم فقط بگوييم:
اولا موقعي كه بهارنيوز شروع به كار كرد (چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۰)، روزنامه بهار در توقيف بود و منتشر نمي‌شد. ضمن اينكه چه اشكال دارد كه يك روزنامه داشته باشيم به نام بهار و يك سايت خبري به نام بهارنيوز؟ مثلا آيا «روزنامه جمهوري اسلامي» و «خبرگزاري جمهوري اسلامي» كه كاملا مستقل از يكديگر بوده و دو شخصيت حقوقي جدا از هم دارند، بايد مورد اتهام قرار بگيرند كه هركدام قصد سواستفاده از نام مشابه يكديگر دارند؟
ثانيا: اينجا را كليك كنيد تا با يكي از بخش‌هاي ثابت و هميشگي سايت آن هم صفحه اول مواجه شويد كه در زير تيتر صفحه صراحتا آمده است: «بهارنيوز سايتي مستقل بوده و به روزنامه وزين «بهار» ارتباط ندارد»...
اندكي تامل داشته باشيم؛ دوستان! فعلا ايام به كام. خداحافظ!

میرحسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۰ ۲۳:۲۳
بهار نیوز عزیز از جمله سایتهایی هستی که مرتبا هر ساعت اخبارت را چک می کنم تحلیلهای عالی و اخبار درست
از تحریریه و مسئول سایت سپاسگزارم
خیلی ناراحت نباش سایت رئیس جمهور محبوبمان محمد خاتمی هنوز هم فیلتره (180879)
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۰۰:۰۶
يعنى تولد ٢ سالگيت نزديكه ! ازالان بهار جونم تولدت مبارك عاشق خبرهاى نابتم موفق باشى به همه ميگم اول بهار روچك كنيد بعد سايت هاى ديگه ! يه دونه اى! واسه نمونه اى (180914)
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۰۰:۱۴
کجا نزدیکه؟؟؟ زده 10 اسفند؟ (180917)
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۰۰:۰۹
اميدواريم ديگه از بهار نترسن و فيلترش نكن!! اخه مگه بهار به اين ماهى ترس داره ؟ بي كارينا؟ (180915)
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۰۹:۵۲
بهار من هم فیلتر شد ولی ایول سایفون (180984)
فرشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۰ ۲۳:۲۶
بهار جان این نیز بگذرد... (180882)
۱۳۹۲/۰۹/۱۰ ۲۳:۲۶
تا کور شود هرآنکه نتواند (موفقیت بهار) دید..... (180884)
معمـــــار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۰ ۲۳:۳۹
بهار والله ما که قبولت داریم. البته لازمه اما کافی ....؟ (180891)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۰ ۲۳:۴۰
مرگ یک سایت خبری وقتیه که برای نجات از فیلترینگ خودسانسوری کنه. بهار نیوز ملت ما اکثرش فیلتر شکن دارن با فیلتر شدن رسانه نمی میره. فقط یه تمهیدی کنید که اگه خدای نکرده زبونم لال دوباره سهوا یا عمدا فیلتر شدین با فیلتر شکن بشه به سایتتون دسترسی پیدا کرد.
..............................................
بهارنيوز: معمولا وقتي سرور سايتي در داخل كشورمان باشد (مثل بهارنيوز) در صورت مسدود شدن، ‌vpn هم جواب نمي‌دهد و لاجرم بايد سرور به خارج كشور انتقال يابد و چون ما مي‌خواهيم در چهارچوب قانوني كشور خودمان فعاليت داشته باشيم، همين راه قانوني را ادامه خواهيم داد و صرفا تلاش خواهيم كرد مشكل موجود را با همكاري مسئولان مربوطه برطرف نماييم. (180893)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۰ ۲۳:۴۲
بهار نیوز عزیز دوستت داریم واز نوع سیاستی که در پیش گرفتی حمایت می کنیم . اگر هر کدوم از دوستان که موافقند مثبت بزارن. (180895)
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۰ ۲۳:۵۲
با عرض سلام و ارادت خدمت دوستان عزیز در سایت خوب و پربار بهار نیوز. انصافا سایت شما از هر لحاظ بهاریه. من به سهم خود از تلاش شما عزیزان سپاسگزاری می کنم. رویه کاری شما صادقانه بوده است. امیدوارم مشکلات حل شود... (180903)
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۰۰:۰۴
یار و غمخوار همیشگیمان بهار نیوز عزیز .(بعد از عزم و اراده دادار یکتا ).عزت و بزرگی و در مقابل خفت و خواری همه انسانها و جماعات و آنچیزهایی که آدمیان بر آن فرمانروایی میکنند فقط به دست خود آنان میباشد.درست است که عزت و پذیرفته بودن از نعمات بزرگی است که به حمد ایزد یکتا شما با گفتار و نوشته هایتان و صداقت همیشگی از آن بهره برده اید .و این بزرگترین نعمتی است که شما در این مدت کوتاه تعداد بیشماری طرفدار بیدار و هوشیار دارید. بگذارید منفورین هم دلخوش باشند که با تهمت و افترا و پشتیبانی از اندک انسان نماهای ضد انسان وضد آزادی و استقلال بلکه به نام و نانی برسند که خوشبختانه همه آنها در زمانی کوتاه دستشان رو شده و رسوای علی الخصوص واقع بینان و دانایان میشوند
تا سیه روی شود هر که در او غش باشد. موفق و سلامت باشید (180911)
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۰۰:۲۳
بهار نیوز نظر مخالفین هم رو که نمی ذاری انکار که فیلتر کردی تو اول برو فیلتر خودتو رفع کن بعد درخواست رفع فیلتری کن (180924)
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۰۳:۵۲
نه دیگه نشد.ببین عزیز انصاف رو همیشه چراغ راهت کن !انصافابهار اینجور که بخوای بگی همیشه نظر مخالف رو سانسور میکنه درست نیس.
تو اگه اینو میگی سانسور پس اسم کاری که باشگاه خبرنگاران میکنه رو چی میذاری؟!!! (180952)
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۰۸:۵۵
من که ده بار علیه روحانی و عارف کامنت دادم منتشر کردن.شما احتمالا مخالفتت وسیع تر از این حرفا بوده!که انتشار این کامنت باعث فیلتر سایت میشه! (180972)
eli
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۰۳:۲۷
این اقلیت عادت و روحیه و ... همینه از ازل تا ابد.کم لطفیه اگه نگم بهترین سایت خبریه که واقعیات کشورو منعکس میکنه و مخاطباشو نه حالی حساب نمیکنه.دس مریزاد به همتون (180951)
نبي ابادي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۰۸:۲۲
بسيارچشم به راهتان بوديم که دوباره برگرديد واينک که ديده به ديدارتان تازه گرديد شادمانيم و اميدواريم که پيوسته ماندگار مانيد (180965)
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۰۸:۳۸
در رابطه با مورد 2 به آقایان عرض می کنم که چرا فضا را به گونه ای کردید که فیلتر شدن یک سایت باعث بالا رفتن مخاطب آن شود که حالا بهارنیوز به قول شما بخواهد به چنین حربه ای دست بزند! (180969)
منصوری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۰۸:۴۸
آمد بهار عاشقان تا خاکدان بستان شود
آمد ندای آسمان تا مرغ جان پران شود (180971)
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۰۸:۵۹
بهارجان این روزا بدجوری تو مخمصه افتادی که یا مطالب را بدون درج نظر می گذاری ویا اینکه به شدت سانسور می کنی که بهت حق میدیم ولی بدان که محبوبیت سایت علاوه بر مطالب ارائه شده بخاطر اظهار نظرها و اطلاع دوستان از نظرات یکدیگر و بدست آوردن مطلب از آنها می باشد که با جمع شدن یا محدود شدن آن مطمئن باش بسیاری از مخاطبان طالب خود را از دست خواهی داد که برای این موضوع فکر و برنامه خاص لازم است . (180973)
آرش
Malaysia
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۰۹:۲۲
من خارج از ایران هستم و روزی یکبار حتمن به سایت شما سر میزنم. اگر نگویم بهترین سایت خبری است دست کم یکی از بهترین هاست. موفق و پیروز باشید. (180976)
پرسپولیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۰۹:۵۱
بهار عزیز تو متفاوتی..تو یک انتخاب خوب هستی برای بازدید از سایتها چون حقیقتها رو مینویسی.. (180983)
کوشان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۰۹:۵۵
همیشه سبز و مانا باشید. این سایت صداقت خود را ثابت کرده و به همین علت مورد اقبالِ قشری فرهیخته از مردم کشور است که دلسوزانه برای اعتلای کشورشان تلاش می کنند. سطح بالای تحلیلها و مقالات این سایت، موجب افزایش مخاطبینش شده و ارتباطی به روزنامه وزین بهار و نیز مدعیان دروغینِ "زنده باد بهار!" و حلقه انحرافی ندارد. (180985)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۱۰:۴۱
كاملا مشخصه كه اين عدم دستيابي به سايت اتفاق نبوده!!با توجه به منفي هايي كه پاي كامنتهاي دوستان ميخوره كاملا مشخصه كه افراطيها اومدن ودلي از عزا دراوردن...تا حالا سابقه نداشته طرفداران اصلاحات در بهار بالاي 30تا منفي بخورن (180994)
حبيب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۱۰:۵۷
كدوم كامنت 30 تا منفي خورده نكنه چشم ما نمي بينه؟ (180995)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ۱۱:۳۷
دقيقا معلومه كه چشم شما نميبينه!!منظور در كامنتهايي است كه زير خبرها مي گذارندنه اينجا!! (182173)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۱۸:۰۰
درود بر بهار نیوزی ها و دست اندرکاران زحمتکش بهار نیوز .

من مشتری ثابت و پروپاقرص بهار نیوز هستم و حداقل روزانه 5 بار بهار نیوز رو مطالعه می کنم و تقریبا از هیچ خبری در بهار نیوز نمی گذرم . حفظ استقلال و منطق و حمایت از حق و بازگو کردن واقعیات و مشکلات و صداقت و احترام به مخاطب یکی از دلایل برتری سایت محبوبی چون بهار نیوز است .

این روزها هم که گویا با مشکلاتی مواجه بودید از طریق اینترنت مخابرات استان تهران و گیلان و مبین نت به سایت میامدم و هرگز شاهد هیچ مشکلی نبودم .

امیدوارم همیشه پاینده و برقرار باشید و استوار تر و سریعتر از گذشته اطلاع رسانی کنید . (181100)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۱۸:۰۱
بهار نیوز بهار وجود ماست. مشی و مرام تان را می ستاییم.درود! (181101)
سینا از شیراز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۱۸:۳۰
از رفع مشکل ، خیلی خوشحال شدم . راستش من مرتب به این سایت سر می زنم و مطالب خوب تون رو می خونم. خیلی ناراحت بودم که نکنه فیلتر بشید. به هر حال...
.
.
.
قنواتی مچکریم! (181105)