به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۱:۰۰
 
۱۲۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب : ۴۳۴۸۲
خودروها را از احمدی‌نژاد نگیرید!

تفاوت مهندس بازرگان با دكتر احمدي‌نژاد!

تفاوت مهندس بازرگان با دكتر احمدي‌نژاد!
گروه سياسي- رسانه‌ها: مهرداد خدیر در مقاله اي در عصرايران نوشت: از این خبر که محمود احمدی‌نژاد و همکاران او از بازپس دادن ده‌ها دستگاه خودرو متعلق به نهاد ریاست جمهوری یا دستگاه‌هاي زیر مجموعه آن خودداری کرده اند بار دیگر این نتیجه حاصل مي‌شود که برای تصدی مسؤولیت‌هاي کلان به مناعت و استغنایی نیاز است که از تظاهرات عادی و صوری، ضروری تر است.

مشکل احمدی‌نژاد و یاران او در اصرار بر نگاه داشتن پاره‌اي امکانات دولتی که ابتدا با اقامت در ساختمان لادن خیابان شیخ بهایی خود را نشان داد و اکنون با پس ندادن خودروهای دولتی جلوه کرده ، در این است که اینان در جامعه جایگاهی نداشتند تا به همان موقعیت بازگردند و بدون امکانات دولتی و پولی که به دست آورده اند احساس خوبی ندارند!

یک روحانی به درس و بحث و حوزه باز می‌گردد، مانند آیت الله موسوی اردبیلی، صانعی، محمد یزدی و دیگران. یک استاد دانشگاه به درس و تدریس و محیط دانشگاهی مثل محمد علی نجفی پس از وزارت آموزش و پرورش و دیگرانی که بعد از دولت اصلاحات ،کار قبلی را از سر گرفتند یا ادامه دادند.یک پزشک به مطب خود باز مي‌گردد. مانند دکتر وحید دستگردی یا دکتر فاضل. یا شخص به چنان جایگاهی دست یافته که مجال بازگشت به مرتبه قبلی نیست و در جامعه حیطه جدیدی برای او تعریف مي‌شود مانند سید محمد خاتمی.

محمود احمدی‌نژاد اما هیچ یک از اینها نبود. نه استاد قابلی بود که دوباره درس را در دانشگاه علم و صنعت از سر گیرد و تازه همه حساس مي‌شوند ببینند چه در چنته دارد؟ این که تدابیر امنیتی و حفاظتی مانع از بازگشت به محیط دانشگاه است نیز پذیرفته نیست. چرا که دکتر حداد عادل در زمان ریاست مجلس نیز تدریس کانت در دانشکده ادبیات را فرو نگذاشت. یا شهردار قالیباف، خلبانی و تدریس جغرافیای سیاسی را ترک نکرده است.

احمدی‌نژاد اما بنیه علمی نداشت منتها قبل تر دانش او محک نمي‌خورد اما چنانچه مي‌خواست برگردد ارزیابی مي‌شد. جالب این که زود مشخص شد منظور او از بازگشت به دانشگاه، همان دانشگاهی نبود که به آن مي‌بالید و به واسطه آن خود را دانشگاهی مي‌خواند که دانشگاهی بر روی کاغذ بود که با استفاده یا سوء استفاده از جایگاه ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی و بدون طی سلسله مراتب و مراحل برای خود مجوز گرفته بود و اکنون البته در محاق است.

یک استاد دانشگاه پس از مسوولیت دولتی تدریس را از سر مي‌گیرد و روحانی نیز تبلیغ را. تاجر به کسب و کارخود باز مي‌گردد و نظامی هم به محل خدمت. احمدی‌نژاد اما نمي‌دانست به کجا بازگردد. به شرکت آتی ساز که کار دولتی را در آن شروع کرده بود؟ به دانشگاه علم وصنعت که با حمایت حمید بهبهانی جایی در آن پیدا کرده بود اما اکنون کار در آن مستلزم اطلاعاتی است که اگر هم مي‌داشت طی 8 سال به روز نشده است؟ به جمعیت ایثارگران و جامعه اسلامی مهندسین که عضو شورای مرکزی آنها بود اما عملا کنار گذاشته شد؟ به کجا باید برمی گشت؟

اصول گرایان البته با پایان یک دولت از این نهاد به آن نهاد مي‌روند. هیچ جا نباشد صدا و سیما هست. علی کردان در خاطرات خود گفته بود پس از دوم خرداد 76 نزدیک به چهار هزار نفر از نیروهای همسو را به این سازمان آورد و جایی مشغول کرد. احمدی‌نژاد اما از این دایره هم بیرون زده بود.

اما مگر آیا همه باید سمت و منصب داشته باشند و آیا احمدی‌نژاد نمي‌تواند در گوشه‌اي از این سرزمین زندگی کند مثل همه مردم دیگر؟ مگر در روز آخر و در گزارش تلویزیونی 11 مرداد 1392 نگفت: «حاضر است جوی خیابان‌ها را تمیز کند» ؟ چرا حالا به کمتر از دانشگاه خصوصی و اتومبیل تشریفاتی و منطقه ولنجک در گران ترین نقطه تهران رضایت نمي‌دهد؟ مشکل اما در او نیست. مشکل متوجه اصول گرایانی است که او را دچار این احساس کاذب کرده اند تا نتواند خودش باشد. این وضعیت را بازیگران سریال‌هاي تاریخی هم پیدا مي‌کنند. چندان که خروج آنان از آن نقش سال‌ها زمان مي‌برد.

می گویند آنتونی کویین هم با همه حرفه‌اي گری در نقش حمزه عموی پیامبر گرامی ما فرو رفته بود و آن هیات و هیبت را دوست مي‌داشت و تا مدتی ظاهر خود را تغییر نمي‌داد. در ایران یادمان هست که داریوش ارجمند با نقش مالک اشتر زندگی مي‌کرد و چهره ظاهری او تغییر کرده بود. یا فریبرزعرب نیا که پس از 5 سال بازی در نقش مختار تقفی روحیه دیگری پیدا کرده بود که در قالب عصیان در مقابل کارگردان فیلم «چ» خود را نشان داد. احمدی‌نژاد به بازیگری مي‌ماند که هر چه به او مي‌گویند دوربین‌ها خاموش شده و از حس بیرون بیا، نمي‌آید! او عنوان «رییس‌جمهور سابق» را نیز یک منصب مي‌داند.

رفتار او در پس ندادن خودروهای دولتی را مي‌توان با کاری که مهندس بازرگان در روز 14 آبان 1358ودر فردای استعفا از نخست وزیری انجام داد مقایسه کنیم. به دفتر نخست‌وزیری رفت و وسایل شخصی را برداشت و چکی را تحویل حسابداری داد. از او پرسیدند: بابت چه؟ پاسخ داد: بابت ناهارهای غیر مرتبط با کار نخست‌وزیری. چون در ایام نخست‌وزیری با برخی از دوستان سابق در دفتر نخست وزیر ناهار خورده بود در حالی که جلسه کاری و اداری نبوده و به روابط شخصی مربوط بوده است. این یک ادعا نیست. در اسناد نخست‌وزیری ثبت شده و شاهدان متعدد دارد. امروز اما باید آدم بفرستند و بگویند: آقاجان! ماشین‌ها را پس بده!


روزی که دکتر ایرج فاضل وزیر بهداشت دولت سازندگی را مجلس وقت استیضاح کرد و مجلس به استیضاح او رای مثبت داد و در نتیجه از وزارت افتاد صمیمانه تشکر کرد. او گفت: من به امر آقای هاشمی آمده بودم و در این مدت از کار جراحی و لذت و درآمد آن نیز محروم شده بودم و فرصت کمتری برای کار علمی و عملی داشتم . شما به من لطف و خدمت کردید. او مجامله نمي‌کرد. مثال ملموس و امروز آن وزیر کنونی بهداشت است که اگر همه وقت خود را صرف تخصص خود کند درآمد و آسایش بیشتری دارد.

کسی را باید به منصبی گماشت که به آن وابسته نباشد و بدون آن نیز اعتبار و اشتهار داشته باشد. راز پاره‌اي فساد‌هاي مالی هم در این است که شخص پس از دوران صاحب منصبی نمي‌تواند به جای قبلی بازگردد چون جای ویژه‌اي نبوده و تخصص و مهارت و نفوذی هم ندارد. بنا براین درصدد جمع آوری ثروت و سرمایه برمی آید تا بتواند با این پول، نداشته‌هاي دیگر خود را جبران کند.

اگر دل احمدی‌نژاد به این اتومبیل‌ها خوش است و با آنها سرگرم مي‌شود و احساس مي‌کند شخصیتی به دست مي‌آورد بگذارید باشد. اگر دوست دارد چند خودرو دنبال او راه بیفتند و آژیر بکشند بگذارید راه بیفتند. او نه خاتمی است که پس از ریاست جمهوری و برای اختصاص دفتر کار، بیت امام برایش آغوش بگشاید و نه ناطق نوری که حوزه علمیه‌اي در لواسانات به راه اندازد. نه بازرگان است که پول ناهار با دوستان خود را به خزانه بازگرداند و نه قالیباف که خلبانی را رها نکند.

نمی خواهم بگویم که او هیچ کس نیست. او البته محمود احمدی‌نژاد است. کسی که 700 میلیارد دلار ثروت ملت ایران را در اختیار داشت. اگر هم کوچک نبود اما مي‌خواست همه ما را کوچک کند و دنیا برای او در همان 10 نفر حواریون او خلاصه مي‌شد. پس اگر با قطاری از اتومبیل‌هاي دولتی به بزرگی مي‌رسد بگذار برسد. هر چه باشد بخشی از تاریخ ما و عمر ما با آرزوهای برآورده شده و نشده او گره خورده است. گوش کنید! صدای آژیر مي‌آید. شاید کاروان خودروهای احمدی‌نژاد به حرکت درآمده است...

بنده خدا
United States
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۶:۰۰
بزودی اسناد اینکه . . . . بوده و فقط برای فلج کردن کشور آمده بوده فاش خواهد شد . او را بادیگران مقایسه نکنید (231042)
مونا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۸:۱۸
ای بابا نزن این حرفا رو بهار جون! آخه محموت و بازرگان با هم چه نسبتی دارند . . . . مثل اینکه یه روز بنویسی تفاوت خورشید و نخود! (231113)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۸:۳۳
فقط لحظه به لحظه مناظره احمدی نژاد و میر حسین رو مرور کنید.. .. .. من دلواپس این نیستم که دزد درجامعه وجود دارد،دلواپس اینم که در لباس پاک بودن و جمله پاک بودن دولت تاریخ ایران، جان، مال، ثروت، سرمایه و نیروی جوانی را از این کشور گرفتند (231119)
آنتی محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۹:۳۳
هر چه باشد بخشی از تاریخ ما و عمر ما با آرزوهای برآورده شده و نشده او گره خورده است. گوش کنید! صدای آژیر مي‌آید. شاید کاروان خودروهای احمدی‌نژاد به حرکت درآمده است... (231147)
بیچاره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۹:۴۱
کاش معلوم شود از کجا ماموریت داشته اند که اختلاس را کمک کنند و مملکت را بیچاره و دین زدایی کنند (231154)
مهندس مهدی بازرگان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۶:۰۷
بازرگان کجا و ..... کجا !!!
بازرگان هر چه از تاریخ بگذرد بزرگتر می شود
قیاس نا متعارفی است (231043)
شاهگوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۷:۵۷
متاسفم که اینجوری به مهندس بازرگان توهین می کنید! این دو قابل مقایسه نیستند!!!!!!!!!!!!!!!!!! (231103)
على
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۸:۱۱
و هر چه از تاريخ بگذرد رسوايى هاى بيشترى از دولت احمدى نژاد نمايان ميگردد (231111)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۶:۰۷
واقعا عوام فریبید چند تا خودروی دولتی رامقایسه کنید با هزاران هکتار زمینی که امثال هاشمی رفسنجانی بابت دانشگاه موروثی آزاد از دولت گرفته اند یا مقایسه کنید با ثروت میلیاردی وزرای روحانی .البته اگر نگویید اینها همه از قبل پولدار بودند. (231044)
روح ا...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۷:۵۹
شما هم مثل سرورتان احمدی نژاد داری حرف بدون سند می زنی و تهمت می زنی. اگر حرف شما درست بود احمدی نژاد مثل فیلم .... یا اسناد زمین خواری .... همه اسناد را رو کرده بود. کسی که به مدرک تحصیلی زهرا رهنورد ایراد میگیره (ولی جعل سند کردان رو از کنارش می گذره) بعید می دونم سندی داشته باشه از رفسنجانی و داد و بیداد نکنه. شما هم مثل همون ..... دروغ میگید و لیست هم حتما تو جیبتونه!!!!؟ (231104)
نسل اولی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۹:۴۵
وقتی احمدی نژاد نبود رهنورد کتا ب های سیاسی می نوشت ( همگام با هجرت موسی و ... )
البته برای دوستان محمود مدرک فقط کاغذ پاره بود (231155)
محمد
United States
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۹:۰۲
نه خدا وکیلی ثروت آقای محصولی که فرمودند این ثروت متعلق به امام زمان عج است و هنگام ظهور ایشان من این ثروت را به ایشان تحویل میدهم چی ؟؟؟ یا عملکرد بسیار جالب توجه معاون اول ایشان !!! (231134)
عرفان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۲۱:۳۹
جالبه همین آقای محصولی دلواپس هم هستند!!!!!!!!!!!! (231177)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۲۳:۰۶
دوست گرامی اکثر اموال و زمین های دانشگاه ازاد از محل شهریه دانشجویان تامین شده است و دانشگاه ازاد متعلق به شخص خاصی از جمله اقای هاشمی نیست. اقای هاشمی از موسسین دانشگاه بوده و در حال حاضر ریاست هیات امنای دانشگاه را بر عهده دارند. ایشان دانشگاه ازاد را از کسی به ارث!!!! نبرده اند و برای کس دیگری هم به ارث!!! نخواهند گذاشت. (231196)
ک-پ
United States
۱۳۹۳/۰۳/۰۹ ۱۸:۴۷
آفرین ! کلمه مقایسه هم از این مقایسه شرم می کند !شادروان بازرگان در گرانبهای جاودان و احمدی نژاد . . . (231367)
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۶:۰۹
عالی بود (231045)
حبيب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۶:۱۰
احسنت به آقاي خدير. واقعا چرا اين جماعت محاكمه نمي‌شوند؟ (231046)
اهل کاشانم
United States
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۶:۱۹
و باید آفرین گفت به بصیرت کسانی که از همان اوّل شخصیت این فرد را شناخته بودند و هشدار داده بودند . . . ولی . . . (231048)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۶:۲۷
آقای نویسنده بدبختو با خاک یکسان کردی. چه قلمی داری عزیز ! (231052)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۶:۲۸
واقعا این مقایسه شما توهین بزرگی به شخصیت مهندس بازرگان بود.
ایشون درس آزادگی رو به تمام دنیا و ایران داد.
اما احمدی نژاد درس . . .
اسم علی کردان رو دیدم یاد این شعر "نیما دهقانی" افتادم تو همایش "موج سوم":

یه دانشگاه زده آکسفورد اینجا ..... که مدرک میده مفتی ده تا ده تا
به زیرک ها ، به دانشجوی باهوش ...... مگه کردان نبود ؛ خب اونم روش! (231053)
دوستدار حق و حقیقت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۶:۳۸
آفرین عالی بود. (231059)
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۶:۳۸
ممنون واقعا لذت بردم از این مقاله (231060)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۶:۳۸
بسیار عالی بود. واقعا ملتی که قدر بازرگان ها را نداند عاقبتش احمدی نژادهاست! (231061)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۶:۳۹
واقعیتها این نیست . احمدی نژاد وسیله ای بود برای اهداف یک عده و حالا هم نمی گذارند به راحتی زندگی خود را داشته باشد. احمدی نژاد دولتی بود برای انجام انچه باید میشد و محبوبیت کهنه سیاستمداران ایران.
باور کنید او را بازی دادند ، خودش هم ناراحت است الان ولی سایرین بجای اینکه در چهارساله دوم دست دوستی به طرفش دراز کنند کوبیدندش و در عوض یکعده سودجو اطرافش را گرفتند
وقتی شما به گوشه رینگ ببرند به هر چیزی دست میبری تا بلکه نجات یابی (231062)
رضا
United States
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۲۲:۳۴
ببخشید شما تا دیروز طلبکار نبودی؟ (231186)
ارش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۶:۴۰
دمت گرم دمت گرم دمت گرم.اگه شما چند تا سایت درست و حسابی هم نبودین ما مجبور بودیم بریم . . . رجا فارس صراط و بی باک رو بخونیم.خیلی حال کردم با این مطلب واقعا دمتون گرم. (231063)
خلیلی
Netherlands
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۶:۴۱
من طرفدار احمدی نژاد نبوده ونیستم اما پایین آوردن شان رییس جمهور سابق در حد چند اتومبیل ومجوز تاسیس دانشگاه هم نادرست است. شما می توانید با نقد منصفانه احمدی نژاد،وزانت واعتبار سایت خود را حفظ کنیدو گرنه این جور مقالات قبل از آنکه به او ضرری برساند موجب خدشه دار شدن جایگاه سایت بهار می شود. (231064)
حسين تبريزي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۷:۵۷
يعني ميفرماييد 26 ماشين چيزي نيست؟ وقتي از شان مولا اميرالمومنين صحبت ميشه ، گفته ميشه آن بزرگ مرد شمع بيت المال رو براي كار شخصي خاموش ميكرد بايد گفت تا حاكمان رفتار علوي رو ياد بگيرند و با رفتار طاغوتيان مستبد هم آشنا بشند. عكسش هم صادقه وقتي كسي دزدي ميكنه شاني نداره وبايد گفت .
البته محمود شما كارهاي يزرگتري هم زياد داشت 700 ميليارد دلار كم بود . چقدر باشه شما راضي ميشيد كه آن دولت اسلامي ملي قانوني انساني و... رفتار نكرد و رفت ؟ (231101)
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۸:۵۳
خوشتیپ پس ندادن ماشین دولتی در حالی که مردم نون شب ندارن جرم نیست؟
همین شماها بودید که ملت رو به این روز انداختید. (231128)
توفیق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۶:۵۵
آفرین به آقای خدیر (231067)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۶:۵۶
احمدی نژاد است دیگر!!! رئیس پاکترین دولت تاریخ!!! با وجود اینکه دوره ریاستش بر پاکترین دولت به سر آمده اما باز پاکی و پاک بودنش کماکان مستمر و پابرجاست!!!!!!!!!!! (231069)
aomidia
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۷:۰۷
مطالبی جالبی بود حقیقتی است فراموش نا شدنی خداوند پدر ومادر نگارنده را مور رحمت خود قرار بدهد انشا الله که سالمند العالمو بلا عمل کالشجرو بلا ثمر (231076)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۷:۱۴
اقا مهرداد الهی قلمت خشک نشود ولی با عرض معذرت اون مه مه لو لو برد (231080)
جعفرفراهانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۷:۲۵
ازتمام دست اندرکاران خبرفارسی خواهش میکنم این نوع اطلاعاتی که به این اقا مربوط میشود خبررسانی کنند باشدکه مردم لااقل ازاین به بعد دررای دادن مطالعه کرده ودقت لازم انجام دهند (231082)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۷:۴۳
مقاله بسیار فوق العاده ای بود. سپاس از نویسندهٔ گرامی (231091)
شهروند دهلرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۷:۵۰
برخی عقده دیده شدن دارند اگرچه در قفس شیشه ای باشند! (231096)
شهروند دهلرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۷:۵۳
وقتی این قبیل حرفها را میشنوم یا میخوانم دلم برای خودمان ( مردم ایران ) میسوزد که قدر چه افرادی را ندانستیم و چه کسانی بر ما ریاست کردند! (231098)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۷:۵۷
احمدی نژاد و تفکر و سلایق او گوشه ای از ذهنیت مردم ایران است بیایید فراموش نکنیم تاریخ 8 سال گذشته را تا تکرار نشود در قالب شخص دیگری .

تاریخ یک مجموعه بهم پیوسته است بریدن تکه ای از آن اشتباه یزرگی است در فهم کل مجموعه . احمدی نژاد و بازرگان و رضا خان و .... همه یعنی ایران و جامعه ایرانی (231102)
جوان ایرانی مسلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۸:۰۰
عالی بود . بایستی آنقدر گفت تا تاریخ بفهمد نسل ما فهمید ولی چاره ای نداشت (231106)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۸:۰۵
تیترتون خیلی بده! آخه تفاوت وقتی به کار میره که قابل مقایسه باشند!! واقعاً این دونفر قابل مقایسه هستند؟!! توهین بزرگی بود به بازرگان (231108)
ج.ع
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۸:۰۷
بازرگان و احمدی نژاد؟؟؟؟؟؟!!!!!بازرگان و آن مرد!!!!!!جفا از این بزرگتر ؟؟؟؟ظلم از این بزرگتر؟؟؟بهار ترو خدا این متن رو حذف کن....چه جوری اینها رو کنار هم گذاشتی؟؟؟؟یکی بزرگ مرد مبارز مصلح و اندیشمند مسلمان .......و دیگری که 8 سال تیره و تار را در ما زنده میکند ... (231110)
یک ایرانی جواب احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۸:۳۳
این همه اختلاس میلیاردی این تاراج بیت المال این همه اهنت به شخصیتهای مملکت این همه تحریم از ندانم کاری نه از شجاعت این همه امارهای بی اساس 8سال بر این مملکت چه گذشت جز بی کفایتی شما چه دفاع می کنی . . . (231120)
عبدالله امين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۸:۴۲
اميدوارم بزودى دست عدالت گريبان وى وهمدستانش را بگيرد وبسزاى اعمالشان برساند.البته اين اقدام جبران خسارات فراوان وارده به کشور ومردم عزيزرانمى نمايز,امامرحمى خواهد بود برزخمهايکه طى هشت سال گذاشته برملت ايران گذشت. (231122)
سید عبادالله دولت خواه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۸:۵۱
بهترین مطلبی بوذ که در این مدت خواندم خداوند جزای خیر به شما بدهد. (231127)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۸:۵۳
انسانهای ضعیف یک خصلت بسیار بد دارن و اون تخریب و دروغگویی ست.برخی از ترس بازگشت احمدی نژاد از همین الان شروع به تخریب کردن.بنده خداها ترس تو دلشون افتاده که نکنه فقط همین چهار سال در قدرت باشیم.عزیزان اولا که این خودرو ها خبرش دروغِ در ضمن فرض محال بگیم درست باشه،آخه خودروهایی که نه سند به نامشونه و نه میتونن بفروشن به چه دردشون میخوره ؟فوقش میخوان چند وقتی استفاده کنن پس همین موضوع نشون میده نویسنده مریضِ و نباید عقلتونو دست چنین آدمهایی بدین.کمی فکر کنید این ماشینها به چه درد میخوره؟ (231129)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۸:۵۷
اصلا نباید این دو را باهم مقایسه کرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اصلا با هیچکس تو این..............................!!؟ (231130)
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۹:۰۲
فقط من موندم چرا مردم ما همیشه دیر دو هزاریشون میوفته!!
خیلی ها هنوز تو خواب زمستونین! (231133)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۹:۰۴
بازرگان مردخدا و صداقت بود خدایش رحمت کند او کجا این کجا................
تفاوت از زمین تا آسمان است (231135)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۹:۱۵
آخه برادر من چرا تن بازرگان رو تو گور می لرزونین؟ من اعتقادم این است که احمدی نژاد را نباید با هیچ فردی در تاریخ ایران مقایسه کرد . . . (231142)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۹:۳۶
آدمی که دورش را هاله گرفته را باید برا ماشینا یی که سواره خیابان اختصاصی ساخت (231149)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۹:۳۷
خواهش می کنم این آقا . . . .را به اسم دکتر واستاد دانشگاه معرفی نکنید (231151)
یک احمدی نژادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۲۰:۰۱
درود بر احمدی نژاد مرد دشمن کور کن (231159)
دلواپس آبروی ملی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۲۰:۰۲
مدیران اجمدی نژادی جز ویرانی هیچ چیز ندارند.کفاشیان را ببینید که چطور آبروی ابران را برده است. دروغ گفتن هم خصیصه همه آن تیم است باز کفاشیان می گوید کی روش دستمزد بالایی خواست و ما نداشتیم و کی روش مصاحبه می کند می گوید اصلا مذاکره ای نشد تا من پیشنهاد دستمزد بدهم.تمام این مجموعه ویرانگر باید از مدیریت بر کنار بشوند (231160)
اميد222
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۲۰:۰۸
بهار نيوزروزنامه طرفدار احمدي نژاد وگرنه اين چه مقايسه اي است (231162)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۹ ۱۸:۱۲
بهارنيوز روزنامه است! و طرفدار احمدي نژاد!! بابا تو ديگه كي هستي، دلواپس! (231358)
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۲۰:۱۱
واقعا خاتمی به این مملکت خدمت کرد ، یا همین طور بازرگان فکر کنم احمدی نژاد یک جایی اساسا حال شما را گرفته باشد. (231164)
آزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۲۰:۲۴
علاوه بر موضوع، متن بسیار قوی بود ممنون (231166)
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۲۰:۲۹
یادداشت جالبی بود... آفرین به نویسنده :) (231167)
علیرضا
Romania
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۲۰:۵۳
اینقدر دوست دارم یک مرد تو این مملکت پیدا بشه احمدی نژاد و اطرافیانش رو به پای میز محاکمه بکشه ( البته علنی ) یعنی پیدا میشه؟! (231169)
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۲۱:۳۹
میرمان این ادمو خوب شناخته بود،،،،، (231176)
بختیاری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۲۱:۵۷
دوستان اندکی تأمل باید!! شخصی که اینهمه مشکل اساسی و اصولی دارد چرا 8سال مسئولیت کشور را در اختیاری داشت؟؟ دور دوم به کنار! چرا در دور اول ریاست جمهوری با وجود آن همه چهره سرشناس چرا مردم به همچین شخصیتی اعتماد کردند؟ آیا مشکل اولیه از آگاهی و سطح فکر مردم ناشی نمیشود!!؟سران یک ملت نماینده شعور آن ملت هستند. (231183)
سولدوز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۲۲:۲۲
به یاد شعر ترکی استاد شهریار افتادم:
ترجمه:

هر دعا شیطان می کند دنیا به آن امین می گوید
شیاطین و دعایش به کنار .ما را از شر امین ها محفوظ بدار.

با وجود چنین مدیر و مدبرانی ما را به دشمنی همچون اسراییل و آمریکا نیاز نیست. (231184)