به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۰۷ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب : ۴۹۷۶۵
وقتی رسانه های تندرو شیپور را از سر گشادش می زنند

تلاش مذبوحانه شبکه اختاپوسی تندروها

شبکه اختاپوسی رسانه ای تندروها پس از وارونه نمایی خبرگزاری تسنیم به درج متواتر این تحلیل آبکی و فاقد وجاهت آنهم با تیترهای آنچنانی پرداخته اند تا بزعم خودشان یک رسانه حامی دولت و البته اصلاح طلب را در مقابل آرمان فلسطین و دفاع مردم غزه قرار دهند؟
تلاش مذبوحانه شبکه اختاپوسی تندروها
گروه سياسي: غزه زیر آتش و خون قرار دارد و چند هزار کیلومتر این سو تر در پایتخت خودمان جمعی سیاسی کار و سیاست زده که نام فعالین رسانه ای بر خود نهاده اند به جای برقراری همدلی و هم نوایی در محکومیت جنایت صهیونیست ها به خیال بافی و رویاپردازی دست برده و در سیاسی کاری محض و مغرضانه برداشت ها و تعبیرهای ناچسب و غیر منطقی خود را بر کاریکاتوری الصاق می کنند که در تقبیح جنگ طلبی صهیونیست ها و حامیان آنها و نیز در رثای مظلومیت فلسطینی ها نگاشته شده است.

به گزارش سايت تدبیر24 ، خبرگزاری تسنیم که ید طولایی در هجمه به رسانه های اصلاح طلب و حامی دولت دارد و رویکرد تخریبی اش بر هیچ کس پوشیده نیست و این نکته تذکر و اخطار صریح عالی ترین مقامات کشور را نیز در پی داشته است. این بار با دستمایه قرار دادن یک کاریکتور در روزنامه آرمان، در برداشتی عجیب و غیر منتظره آن را به مثابه حمله علیه مقاومت فلسطین گرفته است!!.

جالب آنکه در طرح مورد اشاره دو فرد مشغول بازی تنیس روی میز با بمب هستند و مردم فلسطین قربانی این دسیسه. یکطرف لباس آبی به عنوان نماد اسرائیل و طرف دیگر با لباس قرمز که نشان از خونخواری و عدوت دارد و نماد حامیان اسرائیل است که با بده و بستان و کمک های تسلیحاتی به اسرائیل علیه مردم فلسطین اقدام می کنند اما این خبرگزاری تندرو در رویا پردازی متوهمانه و سیاست زده خود چنین گفته که چون صحنه نبرد میان اسرائیل و حماس است پس آن فرد قرمز پوش نماد فلسطینی ها بوده و با این وصف مردم فلسطین در این تصویر قربانی جنگ طلبی حماس و اسرائیل قلمداد شده اند!!

حال از یکطرف به این دوستان باید گفت آیا معنی و مفهوم بازی و میز تنیس با میدان جنگ همخوان است و قابل انطباق که شما اینگونه برداشت می کنید و از طرف دیگر مگر نماد حماس رنگ سبز نیست و اگر طراح چنین قصدی داشته نمی توانسته از آن رنگ استفاده کند. بوضوح کاریکاتور به بازی های پشت پرده جنگ طلبان اشاره دارد اما وقتی سیاسی کاری مناط عمل قرار می گیرد و حذف رقیب سیاسی و حمله به دولت ناهمسو هدف گذاری، بدیهی است که چنین برداشت های ناچسب و صعبی هم محلی از اعراب خواهد داشت.

سوء استفاده از عناوین ارزشی امری مسبوق به سابقه توسط این طیف است اما باید پرسید آیا در این برهه و در حالیکه مردم فلسطین درگیر در جنگی نابرابر و ناجوانمردانه هستند این اعمال و رویکردها قابل توجیه بوده و آیا در شان نظام اسلامی و رسانه های معتقد و ملتزم به قانون اساسی است؟ فلسطینی ها اگر این خبر را بشنوند چه قضاوتی راجع به ما خواهند داشت؟ دایره شمول دعواهای جناحی و سیاسی تا کجا بسط داده خواهد شد؟

از سوی دیگر این دوستان که خود را اهل رسانه می خوانند با چه هدف و انگیزه ای به همصنفان خود می تازند و با غلو و وارونه نمایی قصد آسیب به رسانه های مستقل و اصلاح طلب را دارند؟ چرا در حالیکه کشور نیاز به آرامش و پرهیز از دعواهای جناحی و سیاسی دارد این اقدامات فرافکنانه و تخریبی به منصه ظهور می رسد؟ مگر نه اینست که چندی پیش رهبر معظم انقلاب در تذکری صریح و شفاف که وزیر اطلاعات نیز بدان تصریح و اشاره داشت از رسانه های وابسته به نهادهای خاص خواسته بودند که تغییر رویه داده و از خط تخریبی و التهاب آفرینی پرهیز کنند.

حال چرا همان رسانه ها یکبار دیگر تیغ از رو کشیده و علیرغم این اشارات صریح به التهاب آفرینی آنهم پیرامون موضوعی فرا ملی و مورد توجه قاطبه ملت ایران فارغ از نگرش های طیفی و سیاسی شان می کنند؟ مگر نه این است که امکان تاویل و تفسیر های متعدد از هر تصویر و اثری وجود دارد و چرا ذهن این دوستان به این سمت و سو رفته و چنین برداشت ناچسبی را مناط واکنش های خود قرار داده اند؟

شبکه اختاپوسی رسانه ای تندروها پس از وارونه نمایی خبرگزاری تسنیم به درج متواتر این تحلیل آبکی و فاقد وجاهت آنهم با تیترهای آنچنانی پرداخته اند تا بزعم خودشان یک رسانه حامی دولت و البته اصلاح طلب را در مقابل آرمان فلسطین و دفاع مردم غزه قرار دهند؟ حال بازهم باید پرسید که در پشت این اقدامات موهن چه تفکری لانه کرده است؟ آیا این پروپاگاندای سیاه در راستای منافع مردم فلسطین و کشور ماست یا آنکه نتیجه ای معکوس داشته و در راستای اختلاف افکنی در اردوگاه مقاومت است؟ هیچ ناظر منصفی نمی تواند بپذیرد که در یک رسانه حامی دولت آنهم با سابقه چندین و چند ساله عملکرد رسانه ای قصد تخریب و تضعیف مقاومت فلسطینی ها حتی از مخیله دست اندرکاران آن بگذرد.

در واقع بر خلاف آنچه که تندروها در خبرگزاری تسنیم قصد القای آن را دارند و با عناوین پر طمطراق و سوء استفاده از واژگان مورد احترام قاطبه مردم می خواهند به رسانه های حامی دولت انگ توهین و تخریب را بچسبانند و خواستار برخورد قضایی با رسانه های مستقل شوند این آنها هستند که با اقدامات موهن خود آرامش فضای سیاسی کشور و چهره بین المللی آن در دفاع از ملت مظلوم فلسطین را زیر سئوال می برند و اینجاست که باید از مدعی العموم خواست به میدان آمده و اجازه این گونه وارونه نمایی ها و سوء استفادهای مغرضانه را ندهد.