به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۷:۲۵
 
۷۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۰۵ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : ۹۵۳۸۴
هشت سال با دولت پاک‌دستی و پاک‌دستان!

همین‌که دولت عوض شد من دزد شدم؟ يعني چه؟

همین‌که دولت عوض شد من دزد شدم؟ يعني چه؟
مسعود بزم آرا

گروه سياسي: شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی روزهای پر رفت و آمدی را سپری مي‌کند. پرونده فساد بزرگ اقتصادی در این شعبه در حال بررسی است. صلواتی بر کرسی قضاوت و بابک زنجانی در جایگاه متهم دو نقش اصلی این نمایش را ایفا مي‌کنند. نمایشی با 50000 صفحه که نگارش آن هشت سال طول کشید.

رانت خواری، کلاهبرداری، جعل اسناد و پولشویی تنها بخشی کوچک از بی شمار اتهاماتی است که بازیگر اصلی این نمایش در دادگاه با آنها روبروست. این حجم گسترده از فساد نتیجه عملکرد دولتمردانی است که ندای پاک دستی سر مي‌دادند و خود را مبرا از هرگونه خطا، درون هاله مقدسی نورانی مي‌دیدند. اما افسوس! که نه آن دست ها پاک بودند و نه آن هاله نورانی، مقدس. آن دست ها، چنگال غارتگرانی بود که برای تاراج دارایی ملتی مظلوم تیز شده بود و آن هاله نورانی تنها نقابی بود از جنس تزویر، برای پنهان ساختن اهداف متوهمانه‌شان.

بابک زنجانی ثمره همان سالهاست. همان دورانی که بی تدبیری بر کشور حاکم شده بود. همان ایامی که کمر پدر پیر خانواده زیر فشارهای سنگین اقتصادی خمیده شد. همان روزهایی که سیاست های غلط دولت لطمات جبران ناپذیری به سیستم اقتصادی کشور زد و آن را تا مرز سقوط کشانید.
اوضاع بی سر و سامان آن روزها اما برای همه بدیمن نبود. فرصتی مناسب بود برای سوءاستفاده و فرصت طلبی ”ب.ز” ها.

“ب.ز“ ها همه جا بودند. روزی در وزارت نفت، روزی در بانک مرکزی و روزی دیگر در سازمان تامین اجتماعی. و نتیجه جولانشان در بدنه دولت چیزی نبود جز رقم خوردن رکوردهای 25 هزار میلیاردی،3 هزار میلیاردی و....مبالغ هنگفتی که مي‌توانست صرف عمران و آبادی کشور شود اما سر از حساب های بانکی ”ب.ز” ها، ”س.م” ها و ”م.خ” ها درآورد. اینک ایام بکام چپاولگران به سر آمده و نقاب از چهره ها برداشته شده است. ادعاهای پوشالی نقش بر آب گشته و همگان فهمیده اند که چقدر کثیف است، دستانی که روزی پاک نشان داده مي‌شد.

حال نوبت روشن شدن حقایق است. مفسد فی الارض خواندن و اجرای سریع حکم اعدام دوای این درد نیست. از قوه قضاییه بعنوان نماد عدالت ورزی نظام انتظار مي‌رود که موشکافانه به بررسی این پرونده دویست جلدی بپردازد، تک تک عوامل دخیل در این فساد کلان را شناسایی نماید و بدون هراس از تهدیدهای متهم (که گاه لسانی و گاه با دسته بندی های معنادار برگه های دفاعیات انجام مي‌شود )، دست های پشت پرده و نامرئی دخیل در این ماجرا - چه افراد دانه درشت باشند و چه ارگان های نظامی یا غیر نظامی - را رو کند و ماهیت آنان را آشکار سازد.

در جریان یکی از جلسات دادگاه متهم نفتی، بابک زنجانی جمله ای به زبان آورد: ”همین که دولت عوض شد من دزد شدم؟” چه چیز از این جمله مي‌توان برداشت کرد ؟ آیا تمامی این رانت ها، فسادها و کلاهبرداری ها در آن زمان مورد تایید بوده که متهم برای دفاع از خود چنین جمله ای به زبان آورده است؟ “اگر قوه مجریه فاسد شود، اگر دولت فاسد شود و اگر رئیس جمهور فاسد شود کار سخت مي‌شود.” و چقدر کار سخت بود آن هشت سال!

شهرزاد
۱۳۹۴/۰۹/۰۵ ۱۲:۲۸
چه سخن دندان شکنی (327242)
حسینیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۹/۰۵ ۱۳:۰۵
از یوگی و دزدان ببخشید ،دوستان چه خبر؟ (327243)
رضا درودگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۹/۰۵ ۱۳:۳۳
همين كه دولت عوض شد من دزد شدم؟

بله شما قبل از دولت يازدهم دزدگیر88 بودی و پاکدست! اصلا شما دهقان فداکار بودی...
امیدوارم ب ز و ب ز ها دست از جیب خالی و سفره بی نان مردم بردارن (327244)
روح ا...
Sweden
۱۳۹۴/۰۹/۰۵ ۱۳:۴۵
از من واسه گرفتن وام ازدواج دو میلیون و یانصد هزار تومنی هزار جور ضامن خواستند، حالاچطور این همه نفت رو بدون کوچکترین ضمانتی در اختیار امثال این آقا قرار دادند!!!؟ خب معلومه کاسه ای زیر نیم کاسه است. تنهایی نخورده، اگه پولها رو نخورده بودند که بابک زنجانی حاضر نمیشد بره زندان و پولها رو بر می گردوند، مخصوصا این روزها که تحریمهای بانکی هم حذف شدند. (327246)
عالیجناب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۹/۰۵ ۱۴:۱۹
یعنی ریشه من که در دوران سازندگی و اصلاحاته هاشمی و روحانی هم که به من تشویقی دادند.
اما در پروژه جدید بناست مرا قربانی کنند (327250)
محمود هزاره (سوم) و دوستان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۹/۰۵ ۱۷:۵۰
عالیجناب!یعنی کاغذ پاره های سازمان ملل بد بود که بابک خان به کمک ما و در دوره ما مولتی میلیاردر شد؟! (327261)
اوس محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۹/۰۵ ۲۱:۳۴
عالیجناب عزیز لطفا به شعور مردم توهین نکنید. زیرا:
اولا- بر اساس اعلام رسمی بانک مرکزی بابک زنجانی هیچوقت به عنوان یک سرباز راننده رییس کل بانک مرکزی نبوده و در تمام تاریخ بانک مرکزی راننده رییس کل یک نفر از کارمندان رسمی بانک بوده است.
ثانیا - در دوران اصلاحات بابک خان فروشنده پوست گوسفند بوده که به دلیل صدور چکهای بلامحل و ورشکستگی در زندان بود.
ثالثا - آنچه که اظهر من الشمس است این است که بابک خان ورشکسته در دوران اصلاحات در زمان دولت پاکدست و مهرورز با چپاول بیت المال میلیاردر دلاری شد. (327283)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۹/۰۵ ۱۴:۳۱
احمدى نژاد مقصره (327252)
روح ا...
Sweden
۱۳۹۴/۰۹/۰۵ ۱۴:۳۸
به نظرم کسانی که نفت رو بدون هیچ تضمینی در اختیار این آقا قرار دادند نیز باید محاکمه بشوند و خسارت وارده را نیز به بیت المال پرداخت کنند. (327253)
فرهاد ذوالفقاری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۹/۰۵ ۱۴:۵۷
ب ز معلول شرایط خود است باید علت را برطرف کرد. علت تحریم های سنگینی بود که به کشور تحمیل شد و زمینه این داستانها شد. باید دقت کرد علت به طور کامل رفع شده و دوباره بر نگردد. (327254)
خخخخ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۹/۰۵ ۱۶:۱۰
نفت را بر سر سفره مردم اوردند. ولي دكل را بردند (327257)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۹/۰۵ ۱۸:۱۸
بامجازات ب زو ب ز هامشکلات مملکت حل نمیشه.نیازمندیک خانه تکانی کلی درسیستم اقتصادوروابط وقراردادهای پولی ومالی هستیم.ازتجارب کشورهایی استفاده کنیم که استفاده ناچیزی ازمالیات عمومی مردم برای تعمیرمجلس اعیان کشورشان(بریتانیا)چنان غوغایی به پاکردکه بارهاوبارهاازمردمشان معذرت وبخشش طلب کردن.ماکجاییم ودیگران کجا.این مفسدان نه اولین هستندونه آخرین خواهندبود. (327263)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۹/۰۵ ۱۹:۰۰
خدا کنه موضوع شفافیت در کشور به وضعیت خوبی برسد.
اگه در مورد کارهایی که نماینده ها در این مورد انجام دادند یه گزارشی تهیه بشه، یرای رای دادن خیلی مناسب خواهد بود.
اینطوری شاید حتی لاریجانی رای نیاورد. (327267)
سبا
Germany
۱۳۹۴/۰۹/۰۵ ۱۹:۲۳
بابک زنجانی فقط یه ویترینه چقد ساده ایم ما مردم ؟! (327270)
هاله نور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۹/۰۵ ۱۹:۲۶
بخدااین دولت پاکترین دولت تاریخ کشوره(احمدی نژاد)
اون موقع که رییس دولت بود اینو گفت وآخرین شب هم که میخواست بره وزحمتو کم کنه ازرسانه ملی شماره حساب اعلام می کرد.ازعجایب تاریخ کشوراینها بود که من /تو/او دیدیم. (327271)
مهدی
United Kingdom
۱۳۹۴/۰۹/۰۵ ۲۰:۵۲
چرا نمیگن زنجانی یه سیستم قوی در حد سوئیفت درست کرده بود و با استفاده از اون منابع رو جابجا میکرد؟.من موندم به این که میگن بانک اس سیتی امارات زنجانی جعلی بوده ولی بانک مرکزی هم در اون بانک حساب داره و هم امریکا اون بانک و تو لیست تحریمی ها آورده!!!!....مردم و احمق فرض نکنید.زنجانی اگر نبود باید گدایی میکردیم..زنجانی عده ایی از کارمندان خود را در جنوب مامور کرده بود در سال 88 که خانواده های تنگدست رو شناسایی کنند و ضمن اطلاع 200 خانواده تحت تکلف زنجانی بودن. (327277)
حسام
United Kingdom
۱۳۹۴/۰۹/۰۵ ۲۰:۵۸
چطور زنجانی زمان تحریم هنگامی که شخصی قادر به انتقال ارز نبود 17.5 میلیارد دلار برای شرکت نفت انتقال ارز صورت داده بود و تا دیروز تمام بانکها از سیستمی که زنجانی راه اندازی کرده بود استفاده میکردند و زمان قطع سوئیفت مبالغی انتقال میدادند ولی حالا زنجانی برای 2 میلیارد دلار شده کلاهبرداد و همه صحبتها و اسنادش تکذیب؟چرا تکذیب؟چون به ضرر آقاین بوده که تکذیب میکنند؟ (327279)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۹/۰۵ ۲۲:۳۲
چه بلای سر خودمان آوردیم

انشاله بفهمیم و نگذاریم با دوز و کلک به ریشمان بخندند

اگر درست بفهمیم باید به خاطر این فساد بزرگ و مهم عزای عمومی اعلام شود اما مسیر را عوض می کنند یکی از کارهاشان همین در این بحبوبه مهم گشت ارشاد است که درست است حجاب تعدادی از خانم ها در شان ایران عزیزمان نیست اما دزدی و فساد به این بزرگی جز ننگ و بی آبرویی برای تمام کسانی که در ایران زندگی می کنند ندارد

ایرانیان کجا بودید ؟؟ (327287)
پروا
Germany
۱۳۹۴/۰۹/۰۵ ۲۳:۳۸
انهایی که اسرار داشتن به مردم یارانه بدهند میخواستن درقالب یارانه اختلاس کنند وبه حساب یارانه بذارن (327301)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۹/۰۶ ۰۱:۳۸
کشور نیاز به برابری همه اقشار از هر لحاظ، مردم سالاری و قانون مداری داره... (327312)