پایگاه خبری بهار نیوز 29 شهريور 1399 ساعت 13:32 https://www.baharnews.ir/news/232378/۱۶خوراکی-جایگزین-قرص-ها-ومکمل-های-کلسیم -------------------------------------------------- عنوان : ۱۶خوراکی جایگزین قرص‌ها ومکمل‌های کلسیم -------------------------------------------------- متن : گروه علمی: امروزه کمبود "کلسیم" و عوارض بعدی آن در قالب بروز بیماری‌های مختلف، در جوامع مختلف شیوعی گسترده دارد و بسیاری از مردم بدون توجه به رژیم غذایی روزانه خود برای رفع کمبود کلسیم به مصرف قرص‌ها و مکمل‌های کلسیم روی آورده‌اند غافل از اینکه مصرف خودسرانه این قرص‌ها، می‌تواند عوارض و ضایعات مختلفی از جمله عوارض کبدی به‌دنبال داشته باشد.در ادامه شما با برخی خوراکی‌های طبیعی که می‌تواند میزان مورد نیاز کلسیم بدن را تأمین و تضمین کند، آشنا می‌شوید: ــ خوراک حریره بادام هفته‌ای یک وعده ــ خوراک کالجوش کشک هفته‌ای یک وعده ــ خوراک کشک بادنجان هفته‌ای یک وعده ــ مخلوط پودرشده سنگ نمک + پودر پوسته تخم‌مرغ به‌جای نمک بازار ــ خوراک فرنی یک پیاله + پودر سنجد ۱ قاشق غذاخوری ــ نوشیدن یک لیوان آب کرفس (در بانوان با نظر طبیب مصرف شود) ــ خوراک ماست چکیده + پودر نعناغ خشک ــ جویدن صمغ سقز به‌صورت آدامس ــ خوردن گز کاملاً طبیعی به‌صورت انگشت‌پیچ ــ نوشیدن یک استکان عرق طارونه + تخم‌شربتی ــ نوشیدن یک استکان عرق مخلصه + تخم بالنگو ــ خوردن ارده + شیره انگور در وعده شام ــ خوردن عسل + سرشیر کاملاً طبیعی در وعده صبحانه ــ خوردن سویق گندم + جو + سنجد + شیر گاو ــ خوردن آش دوغ + برگ چغندر هفته‌ای یک وعده ــ خوردن ۷ عدد بادام درختی + ۱۴ عدد تخم سیاهدانه ــ پرهیز از مصرف قند، شکر، چای، نوشابه‌ها.