کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دراين‌8سال همه انجمن‌هاي‌اسلامی را منحل كردند

مطهری: فضای امنیتی دانشگاه‌ها باید اصلاح شود

دکتر توفیقی مدیری توانمند و مناسب وزارت است

25 شهريور 1392 ساعت 8:29

گروه سياسي: نماینده تهران در مجلس اظهار کرد: روال در هشت سال گذشته بر این بود که حتي به انجمن‌هاي اسلامی دانشجویان مجوز تاسیس و فعالیت داده نمي‌شد و بسیاری از تشکل‌هاي انجمن اسلامی دانشجویان منحل شدند.


علی مطهری در گفتگو با شبکه ایران پیرامون وضعیت سیاسی و اجتماعی دانشگاه‌ها در هشت ساله گذشته اظهار کرد: به نظر من مهم ترین انتقادی که مي‌توان مطرح کرد به فضای سیاسی دانشگاه بر مي‌گردد. متاسفانه در هشت سال گذشته در دانشگاه‌ها یک فضای امنیتی پیدا شده بود که دانشجویان برای اظهار نظر پیرامون مسائل مختلف اجتماعی سیاسی آزادی کاملی نداشتند و اگر در مقطعی اعتراضی داشتند یا نسبت به اتفاقی پرسشگر بودند، یا اگر قصد داشتند مراسمی برگزار کنند که جنبه انتقادی داشت به کمیته انظباطی احضار مي‌شدند و مشکلاتی برای آنان بوجود مي‌آمد. وی در ادامه گفتگو افزود: به نظر من این فضای بسته و امنیتی باید اصلاح شود.

نماینده تهران در مجلس با اشاره به اینکه تشکل‌هاي دانشجویی در هشت سال گدشته دچار رکود شدند و بعضا با فعالیت‌هاي آنان مخالفت به عمل مي‌آمد اظهار کرد: روال در هشت سال گذشته بر این بود که به انجمن اسلامی دانشجویان مجوز تاسیس و فعالیت داده نمي‌شد و بسیاری از تشکل‌هاي انجمن اسلامی دانشجویان منحل شدند. شاید در حال حاضر فقط انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران مشغول به فعالیت باشد ولی سایر انجمن‌هاي اسلامی در دانشگاه‌هاي مختلف کشور با مشکل مواجه هستند.

فرزند استاد شهید مرتضی مطهری در ادامه افزود: متاسفانه تشکل‌هاي دانشجویی به شدت تحت نظارت بودند. به هر حال بسته بودن فضای سیاسی کشور شامل حال آنان هم مي‌شد. مطهری درباره معرفی دکتر توفیقی به عنوان وزیر علوم تحقیقات و فناوری واکنش نمایندگان مجلس به این مسئله گفت: من نمي‌توانم درباره واکنش مجلس به معرفی دکتر توفیقی اظهار نظری کنم ولی نظر شخص خودم نسبت به آقای توفیقی مثبت است و در مجموع آقای دکتر توفیقی را مدیری توانمند و مناسب برای پذیرش این مسئولیت مهم مي‌دانم.

استاد دانشگاه تهران در واکنش به اعتراض 100 نفر از اساتید دانشگاه‌ها اظهار کرد: اعتراضات این اساتید مي‌بایست مورد بررسی قرار بگیرد. چنانچه این اساتید از جنبه سیاسی از ادامه فعالیت علمی منع شده‌اند و حق شان پایمال شده است باید به کار خود برگردند. ولی چنانچه دچار رکود علمی شده باشند مسئله فرق مي‌کند. افرادی که صرفا به خاطر دیدگاه‌هاي سیاسی یا اظهار نظر‌هاي متفاوت و بیان انتقاد اخراج شده باشند طبیعی است که باید به کار خود باز گردند.


کد مطلب: 16168

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/interview/16168/مطهری-فضای-امنیتی-دانشگاه-ها-باید-اصلاح-شود

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir