کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فقط طرف‌های سوری برای مذاکرات دعوت شده‌اند

ترکی‌الفیصل:اسد بزرگترین تروریست‌است

8 بهمن 1394 ساعت 10:24

گروه بين‌الملل: سازمان ملل تاکید کرد؛ بر خلاف ادعاهای ترکیه ، این سازمان فقط از طرف‌های سوری برای حضور در مذاکرات صلح در ژنو دعوت کرده است.


به گزارش ایسنا، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، گفته بود که اگر در مذاکرات ژنو، کردهای سوریِ حزب اتحادیه دموکراتیک دعوت شوند، ترکیه در آن شرکت نخواهد کرد، زیرا از نظر آنکارا، این حزب به حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) وابسته است که به نوبۀ خود، در فهرستِ سازمان های تروریستی جای دارد.

سخنگوی استفان دی میستورا، فرستادۀ سازمان ملل به سوریه، در پاسخ به سئوال خبرگزاری فرانسه در خصوص احتمال حضور نمایندگانی از ترکیه، روسیه، فرانسه و آمریکا به عنوان عضو ناظر در مذاکرات ژنو گفت: به هیچ وجه قصد نداریم، خارج از چارچوبِ سوری‌ها، کسی را دعوت کنیم. از سوی دیگر جهاد مقدسی، سخنگوی سابق وزارت خارجه سوریه و معارض مستقل سوری در صفحه فیس بوک خود با تایید دریافت دعوتنامه‌ای برای حضور در مذاکرات ژنو اعلام کرد که در دور نخست مذاکرات شرکت نخواهد کرد.

وی نوشته است: فرایند تشکیل هیأت مخالفان سوری، گرفتار هاله‌ای از اختلافات میان طیف‌های مختلف مخالفان سوری از یک سو و کشمکش‌ها میان کشورهای مرتبط به بحران سوریه از سوی دیگر شده که این امر در نهایت سبب تشکیل سریع هیات‌هایی شد که تا این لحظه از هماهنگی و انسجام لازم و متناسب با این امر مهم و سرنوشت ساز، برخوردار نیستند.

دی میستورا، روز سه شنبه، دعوتنامه‌هایی برای گروه‌های مخالف سوری، جهت حضور در مذاکرات ژنو فرستاد، بی آنکه مشخص کند که چند دعوتنامه و برای چه کسانی فرستاده است. سخنگوی دی میستورا در این خصوص گفت: این موضوع را پیش از آغاز نشست ژنو در روز جمعه، اعلام خواهیم کرد. گروه ریاض، هنوز به دعوتنامه دی میستورا برای شرکت در اجلاس ژنو پاسخ نداده است. دی میستورا، از سوی شورای امنیت سازمان ملل مکلف است که هیأتی از مخالفان سوری را برای مذاکره با هیأت دولت سوریه تشکیل دهد تا در روز جمعه، در ژنو، گرد هم آیند و درباره راه های برون رفت سوریه از بحران تصمیم گیری کنند.

از سوي ديگر به نوشته فارس، ترکی فیصل رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان و از اعضای متنفذ خاندان سلطنتی آل سعود در مصاحبه با فرانس 24 مدعی شد که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه بزرگترین تروریست است.


کد مطلب: 100001

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/100001/ترکی-الفیصل-اسد-بزرگترین-تروریست-است

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir