به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۰۹ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب : ۱۰۰۰۶۳
وزیر دادگستری مصر: حکم‌ اجرا نشود از سمتم کنار خواهم رفت

به زودی حکم اعدام مرسی اجرا می‌شود

گروه بین‌الملل: گفت‌وگوی تلوزیونی وزیر دادگستری مصر در خصوص اعدام محمد مرسی، اولین رئیس جمهور این کشور، موجی از نارضایتی‌ها را در این کشور به پا کرد و مخالفان با این اظهارات خواهان برکناری و محاکمه وزیر شدند.
به زودی حکم اعدام مرسی اجرا می‌شود
به گزارش ایسنا، وزیر دادگستری مصر در یک برنامه تلویزیونی گفته بود: به خداوند قسم که به زودی حکم اعدام محمد مرسی (رئیس جمهور برکنار شده مصر) و دیگر رهبران اخوان را اجرا خواهیم کرد و او به سرنوشت حتمی‌اش که اعدام است، خواهد رسید و اگر این حکم‌ها اجرا نشود من از سمتم کنار خواهم رفت. وی همچنین گفته بود: معتقدم که در مقابل شهدای بیگناه ما 400 هزار تروریست کافی نیست و به خدا قسم یاد می‌کنم که من شخصا آتش قلبم خاموش نخواهد شد مگر آنکه در مقابل هر شهید 10 هزار تن از اخوانی‌ها و یارانشان کشته شوند.

به دنبال این اظهارات محمد سیف الدوله از نویسندگان مصری در مطلبی در صفحه فیسبوک خود بر ضرورت برکناری الزند تاکید کرد و نوشت: برکناری و محاکمه این شخص به اتهام تحریک و تشویق به ارتکاب قتل خارج از چارچوب قانون و ایجاد فتنه‌انگیزی داخلی و تهدید صلح است. جمال حشمت از اعضای شورای اخوان و از مخالفان برجسته در خارج از مصر نیز در واکنش به این اظهارات گفت که این اظهارات و درخواست برای کشتن رهبران اخوان و اعدام رئیس جمهور منتخب و مشروع در زندان مساله‌ای است که باید به دادگاه جنایات بین‌المللی ارجاع داده شود.

عبدالموجود الدردیری، سخنگوی کمیته روابط خارجی حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی اخوان نیز گفت: درخواست ما برکناری این وزیر نیست بلکه سرنگونی این نظام است او کسی است که ریختن خون افراد را مباح اعلام می‌کند و ارزشی برای عدل و عدالت قائل نیست. ایهاب شیحه، از اسلامگرایان مخالف نیز با محکوم کردن سخنان الزند، محاکمه او را خواستار شد. احمد الزند از چهره‌های برجسته قضایی در مصر است که از ابتدای به قدرت رسیدن مرسی با او مخالف بود و در اعتراضات 30 ژوئن 2013 هم که موجب سرنگونی مرسی شد، شرکت داشت.