به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۱۲ ساعت ۱۷:۱۳
کد مطلب : ۱۰۰۳۹۶

برقراری روابط بانکی با ایتالیا و فرانسه

گروه اقتصادی: مدیرعامل بانک پاسارگاد گفت : مذاکراتی که بین بانک مرکزی ایران و بانک‌های مرکزی ایتالیا و فرانسه انجام گرفته و قراردادهایی که با شرکت‌های بیمه‌ای این دو کشور به امضا رسید مشکلات بانکی و پوشش‌های بیمه رفع شده است.
برقراری روابط بانکی با ایتالیا و فرانسه
مجید قاسمی در نشست تشریح برنامه‌های سفر بخش خصوصی و دولت به ایتالیا و فرانسه گفت: این سفر ویژگی‌های خاص خود را داشت که برخی از آنها منحصر به فرد بود. بعد از دورانی که ارتباطات خارجی و روابط اقتصادی خارجی ما به نازل‌ترین رقم خود کاهش یافته بود استقبال گرمی از این هیات به عمل آمد.وی ادامه داد: بخش خصوصی در این سفر حضور بی سابقه ای داشت به گونه‌ای که هیاتی 90 نفره از بخش خصوصی همراه با رییس جمهور به این سفر آمده بود و اینکه بسیاری از تفاهم‌نامه‌ها نیز توسط بخش خصوصی امضاء شد.

 

 

مدیر عامل بانک پاسارگاد ادامه داد: نکته‌ی مهم دیگر نیز حجم و سطح تفاهم‌نامه‌هایی بود که به امضا رسید. در این سفر مذاکرات بانکی موثری با ایتالیایی ها و فرانسوی ها انجام گرفت. پس از سال های زیادی که روابط بانکی ما قطع شده بود هیاتی از بانک مرکزی ایران مذاکراتی را با بانک‌های مرکزی فرانسه و ایتالیا انجام داد که نتایج مثبتی داشت.وی افزود: بعد از مذاکراتی که انجام شد در ایتالیا برای بانک مرکزی ما حساب باز شد. بانک مرکزی ما مدت‌ها بود که سوئیفت نداشت و امکان پوشش منابع محدودی را داشته که آنهم با هزینه‌های زیادی انجام می‌گرفت، اما در حال حاضر روابط بانکی ما در فرانسه و ایتالیا عملا برقرار شده است و می‌توانیم برای واردات و صادرات به این کشورها ال سی باز کنیم.

 

 

قاسمی ادامه داد: همچنین با مذاکراتی که انجام گرفت موضوع پوشش بیمه ای حل و فصل شد. در این مذاکرات روابط بیمه ای پایداری در فرانسه و ایتالیا تعریف شد و قراردادهایی با بیمه ساچه ایتالیا و بیمه کوفست فرانسه امضا شد. در حال حاضر نگرانی برای تامین منابع مالی پروژه های مهم کشور نگرانی وجود ندارد.

مرجع : ایسنا