به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۰:۰۰
 
۳۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۱۷ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب : ۱۰۰۷۱۵
عبدی: شايد عصبانی بودم!

رپرتاژ ويژه روزنامه براي آقاي عقلانيت!

رپرتاژ ويژه روزنامه براي آقاي عقلانيت!
گروه سياسي: روزنامه شرق در شماره امروز خود عكس صفحه اول و حدود يك صفحه‌اش را به توجيهات و اظهارات تكراري عباس عبدي (از دانشجويان ماجراي سفارت آمريكا) بر عليه آيت الله هاشمي اختصاص داد. عبدي كه همواره و در طول دو دهه اخير، عليه اصلاح‌طلبان، مواضع همسو با افراطيون اصولگرا گرفته و در بزنگاه هاي انتخاباتي همسو با اقتدارگرايان وارد عمل مي شود، اخيرا به شدت آقاي هاشمي را به خاطر دفاعش از سيدحسن نكوهش كرد و بار ديگر به او تاخت. عبدي كه در دهه 70 در كنار افراد ديگري همچون اكبر گنجي شديدترين حملات را عليه هاشمي كرده و او را عاليجناب سرخ‌پوش و خاكستري... ناميدند حالا در توجيه اظهارات جديدش عليه هاشمي، گفته است شايد عصباني بودم و مي‌پذيرد كه بخشي از انتقادش به هاشمي وارد نيست!

پيشنهاد‌كننده تز خروج از حاكميت به اصلاح‌طلبان! كه همواره در اظهارات و نوشته‌هايش از واژه «عقلانيت»! استفاده مي‌برد و از اين طريق سعي دارد تحليل‌هاي خود را عقلاني و مخاطبان و ديگران را مقابل عقلانيت قرار دهد در حالي همچنان از موضع تكبر و حق به جانب صحبت مي‌كند كه هنوز به يك ابهام بزرگ و كليدي كه در متن اخير دكتر ناصر مهدوي (اينجا) نيز به آن اشاره شده پاسخ نداده است: «فرمایشات روز گذشته شما مرا به یاد روزهایی انداخت که با افتخار از بالای سفارت سابق امریکا به مردم نگاه می کردید و احساس قهرمانانه هم داشتید، اما دیدید که با همین حس مبارکتان چه بلایی بر سر این مردم بی‌نوا آمد. بار دیگر از بالای دیوار بلند به مردم نگاه نکنید، لطفا.»

جا داشت روزنامه شرق در اين رپرتاژ ويژه! خود براي انعكاس توجيهات تكراري و خسته‌كننده عبدي (كه بارها و بارها با استفاده از رانت رسانه‌اي، براي توجيه يك جمله يا حرف خود عكس اول برخي روزنامه‌هاي دوستانش! مي‌شود)، حداقل سئوال و نقد امثال مهدوي را از او جويا مي‌شد تا گزارش اختصاصي و ويژه‌اش، كمي حرفه‌اي‌تر نشان مي‌داد!

حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۷ ۰۹:۳۳
خواهشا شما عاقل باشید نزدیک انتخابات!!! (330589)
مردمی
Romania
۱۳۹۴/۱۱/۱۷ ۰۹:۴۲
در طول تاریخ انقلاب و حتی تاریخ معاصر همواره بزرگترین ضربه ها و بیشترین آسیبها از جانب افراد خود بزرگ بین بوده است . افرادی که بعد دو سه تا به به و چه چه بجای مصلحت مردم بدنبال کسب ادامه همان به به و چه چه بوده اند حالا این به به و چه چه حتی اگر از جناح رقیب یا حتی دشمن هم باشد فرق نمی کند . امثال آقای عبدی چیزی نیستند جز تکرار بی عقلی مثلا روشنفکران در ظواهر متفاوت ... (330590)
sj
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۷ ۱۰:۱۸
با سلام.به نظرم نقد آقای عبدی در مورد حرفهای آقای هاشمی کاملا منطقی و درست است.هیچ وقت نباید هدف وسیله را توجیه کنه.اقدام اقای هاشمی در دفاع از سید حسن خمینی کاملا درسته ولی دلایلی که گفتن درست نیست.اینکه به دلیل نوه ی امام بودن باید صلاحیتش تایید بشه کاملا مخالف منش اصلاح طلبان است.اصلاحات میکوشه که با رانت مبارزه کنه.اصلاحات باید از سید حسن حمایت کنه ولی با دلایل منطقی نه عامه پسند.با تشکر (330591)
محمد علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۷ ۱۲:۰۹
خیلی جالبه کلی حرف بی پایه واساس می زنه بعد میگه شاید توجه کنید شاید عصبانی بوده طفلکی حال خودش را هم نمی فهمه اقای به ظاهر عقلانیت (330595)
masoud
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۷ ۱۳:۴۵
آقا ول کنيد اينارو بزرگترين ضربه رو به اصلاحات و شخص آقاي خاتمي همين يه عده به اصطلاح اصلاح طلب زدن که بنظرم اينا اصلاح طلبان دروغين هستن. (330597)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۷ ۱۴:۳۵
من کاری به حرف های اقای عبدی ندارم... ولی شخصا به اقای هاشمی اعتقادی ندارم... ایشان هیچوقت نخواسته و نمیخواد برای اشتباهات خودش در مدیریت کشور نقشی در نظر بگیره... ایشان همواره دوست داره رییس باشه و این اصلا خوب نیست... من فکر میکنم اقای هاشمی نه تنها نمی تونه اصلاح طلب باشه بلکه حتی شبه اصلاح طلب هم نمی تونه باشه... ایشان که اینقدر دم از سیاست مداری می زنن چرا در انتخابات 84 برای حفظ وحدت، خودشون از انتخابات به نفع دکتر معین کنار نکشیدن؟ جواب مشخصه چون ایشون دوست دارن همیشه رییس باشن... (330598)
ناشناس
United States
۱۳۹۴/۱۱/۱۷ ۱۹:۳۹
به همان دلیل شما، چرا معین کنار نرفت ؟ اشکال از دور بری های کاندیداها مثل همان عبدی هم بود که همیشه مانع از ائتلاف و ا تحاد بودند . (330608)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۱۷ ۲۳:۰۵
دلیلش رو گفتم اما شما توجه نکردی... چون اقای هاشمی همیشه سعی داشتن رییس باشن... در انتخابات 92 هم با وجود کهولت سن قصد انصراف و حمایت از فرد جوان تری رو نداشتند... بلکه بدنبال ریاست برای خودشون بودن... بهتر بود ایشون مثل اقای خاتمی فکر میکردن... البته از لیبرال ها چنین انتظاری نابجاست... (330623)