به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۳۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۱۷ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : ۱۰۰۷۳۲

وقتی کرباسچی گریه کرد!

گروه سیاسی: نخستین کنگره حزب کارگزاران سازندگی ایران با حواشی مختلفی همراه بود؛ از جمله سخنانی از سوی کرباسچی که تأثر و بغض وی را در پی داشت.
وقتی کرباسچی گریه کرد!
در زیر، برخی حواشی این کنگره که روز پنجشنبه برگزار شده بود، آمده است:

 

* به گفته برگزارکنندگان، در راستای حفظ نظم تشکیلاتی و حزبی، این کنگره صرفاً با حضور اعضای رسمی حزب کارگزاران سازندگی ایران برگزار شد و مهمانان تنها با ارائه کارت شناسایی، می‌توانستند کارت ورود با سالن را دریافت کنند.

 

* بر روی هرکدام از کارت‌های ورود به سالن، یک بارکد مشخص برای هر فرد تعبیه شده بود که ورود و خروج‌ها را کنترل می‌کرد و رأی‌گیری برای انتخاب اعضای شورای مرکزی حزب نیز با استفاده از همین بارکدها بصورت الکترونیکی انجام شد که در این ایام که بین وزارت کشور و شورای نگهبان بر سر الکترونیک بودن یا نبودن انتخابات اسفندماه اختلاف نظر وجود دارد، نکته جالب توجهی به نظر می‌رسد.

 

* در آغاز مراسم، قرآن توسط یک قاری اهل سنت قرائت شد و نمایندگانی از اقلیت‌های دینی و مذهبی مختلف از جمله تعدادی از ارامنه در کنگره حضور داشتند.

 

* در زمان تصویب سند مواضع حزب کارگزاران، حسین مرعشی و محمد قوچانی در جایگاه هیأت رئیسه قرار گرفتند تا درباره هر بند (گفتار) از این سند توضیحاتی ارائه کنند. قرار شد درهر مورد، یک موافق و یک مخالف صحبت نیز صحبت کند و سپس رأی‌گیری شود. بر سر تصویب برخی از گفتارها بحث‌های جدی میان اعضا در گرفت بطوریکه کار تصویب سند، در مدت‌زمانی بیش از فرصتِ از پیش تعیین‌شده طول کشید.

 

* در پایان، تمامی اعضای حزب که از تمامی استان‌ها در کنگره شرکت کرده بودند، در کنار یکدیگر عکس یادگاری انداختند.

 

* یکی از نکات جالب توجه این کنگره، بخش پایانی آن یعنی سخنرانی غلامحسین کرباسچی، دبیرکل این حزب، بود. او برخلاف سخنرانی صبح خود که به مسائل سیاسی روز اشاره کرده بود، این‌بار بیشتر درباره تقوای الهی و لزوم توجه تمامی اعضا به در نظر گرفتن رضای خدا در همه امور سیاسی و اجرایی سخن گفت؛ سخنانی که برای لحظاتی موجب اشک ریختن خود کرباسچی شد.

 

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه "باید در کنار مواضع سیاسی، فرهنگ اعتقادی را ریشه‌دار کنیم"، گفت: انتخابات خیلی مهم است اما اگر همه ما را هم رد کردند، باید به این فکر کنیم که وظیفه شرعی‌مان در انتخابات چیست و مصلحت نظام و انقلاب و مردم چه حکم می‌کند. اگر یاد خدا همراه ما باشد از لغزش‌ها نجات پیدا خواهیم کرد.

 

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در خلال صحبت‌های خود چند بار تکرار کرد که در همه امور باید یاد خدا را در نظر داشته باشیم که همین تاکیدات چندباره، بغض و گریه وی را به دنبال داشت.

مرجع : پارسینه