به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۲۵ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب : ۱۰۱۵۴۴
تکذیب یک ادعا درباره دیدار‌سید حسن با یزدی

تکذیب ادعای دلواپسان درباره سید حسن

گروه سیاسی: در پی ادعای سایت جهان نیوز و یک کانال تلگرامی در مورد جزییات دیدار یادگار گرامی امام راحل و آیت الله حاج شیخ محمد یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری، یکی از نزدیکان بیت امام این مطلب را خلاف واقع و از ریشه دروغ دانست.
تکذیب ادعای دلواپسان درباره سید حسن
امروز رسانه ها اعلام کردند «هفته گذشته سید حسن خمینی با آیت‌الله محمد یزدی رئیس‌ مجلس خبرگان رهبری و عضو فقهای شورای نگهبان درباره عدم احراز صلاحیتش دیدار کرد.» سید حسن خمینی در هفته اخیر از سوی شورای نگهبان برای انتخابات خبرگان احراز صلاحیت نشد. درباره جزییات این دیدار سایت جهان نیوز وابسته به علی رضا زاکانی ادعا کرد که حسن خمینی در حضئور آیت الله یزدی گریه کرده است.

این سایت در ادامه آورده است: «در این ديدار وي بخشي از دلايل ردصلاحيت خود را از آيت الله يزدي جويا مي شود كه اين عضو شوراي نگهبان توضيحاتي به وي ارايه مي كند. آيت الله يزدي بعد از توضيحاتش مفصلش تأکید می‌کند که «به هیچ وجه مسائلی به جز مسائل علمی چیز دیگری مطرح نبوده و نیست.» گفته مي شود اين ديدار كاملا در فضاي عاطفي و همراه با بيان كلمات محبت آميز برگزار شده است.»

پس از انتشار این خبر یکى از نزدیکان به بیت امام به سایت جماران وابسته به بیت امام ادعای جهان نیوز درباره جزییات دیدار حسن خمینی راتکذیب کرد و گفت: «این سایت در حالى مدعی درخواست و التماس یادگار امام و سخنان حضرت آیت الله یزدى شد، که هیچ کس در آن جلسه حضور نداشته است. اینکه منبع این سایت چه بوده باید در جاى خود مورد بررسى قرار گیرد ولى لازم است در اینجا به اطلاع مردم شریف ایران برسانیم مضمون خود ساخته این خبر از ریشه دروغ است و کم نیست دروغ ها و تهمت هایی که در این ایام مدعیان دروغین و برخی افراد و سایت ها به خاطر منافع و مطامع خود و ایجاد مانع بین مردم که همان صاحبان اصلی انقلابند و فرزندان معنوی و فکری اندیشه معمار بزرگ انقلاب منتشر نموده اند.» این منبع نزدیک به سید حسن خمینی اعلام کرد: «اگر لازم باشد و حضرت آیت الله یزدى مصلحت بدانند محتواى آن جلسه و آنچه پس از آن واقع شده مى تواند بسیارى از نقاط ابهام موجود در پرونده بررسى صلاحیت علمى یادگار امام را بگشاید.»
مرجع : جماران