به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۲۹ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۱۰۱۸۸۰
فیلیپ هاموند مطرح کرد:

روسیه مرتکب جنایات جنگی شده است

گروه بین الملل: وزیر امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای با متهم کردن روسیه به بمباران مدارس و بیمارستان‌ها در سوریه مدعی شد روسیه احتمالا به ارتکاب "جرایم جنگی وحشتناک" در سوریه و حمله به بیمارستان پزشکان بدون مرز مقصر شناخته می‌شود.
روسیه مرتکب جنایات جنگی شده است
به نوشته روزنامه دیلی میل، فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد:‌ "مسکو باید درباره اقداماتش در سوریه که اخیرا مرتکب شده پاسخگو باشد. بمباران مدارس و بیمارستان‌ها در سوریه از سوی مسکو خلاف قوانین بین الملل است و باید مورد تحقیق قرار گیرد. کودکان و زنان درمیان قربانیان حملات جنگنده های روسی در سوریه بودند. "

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه گفت: "حملات هوایی روسیه در سوریه بیمارستان‌ها در شمال این کشور را هدف قرار داده است و می‌تواند جزئی از جنایات جنگی باشد که باید درباره‌اش تحقیق صورت گیرد. من بیم آن را دارم که دولت دمشق و روسیه همچنان به بمباران مواضع غیرنظامیان ادامه دهند با وجود آنکه توافق شده آتش‌بس در سوریه اجرا شود. روسیه باید درباره اقداماتش در سوریه پاسخگو باشد و از طریق اقداماتش نشان دهد که می‌خواهد جنگ در سوریه پایان یابد به جای آنکه به دنبال دامن زدن به این درگیری ها باشد."
مرجع : ایسنا