به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۱/۰۲ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۱۰۳۷۸۵
وزیر کشور ترکیه: حمله استانبول کار داعش بود

اردوغان: ترکیه تسلیم ترور نخواهد شد

گروه بین الملل: رییس جمهوری ترکیه پس از حمله انتحاری در استانبول اعلام کرد: ترکیه هرگز تسلیم برنامه ترور نخواهد شد.
اردوغان: ترکیه تسلیم ترور نخواهد شد
به نوشته روزنامه‌ حریت، رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه همچنین تسلیت خود را به حسن روحانی، رییس جمهور ایران و روون ریولین، رییس رژیم صهیونیستی به خاطر مرگ شهروندان ایرانی و اسرائیلی در حمله انتحاری روز شنبه در استانبول ارائه کرد. اردوغان در پیام تسلیت خود به ریولین گفت: از شنیدن مرگ این سه شهروند اسرائیلی و زخمی شدن 10 تن دیگر از آنها در حمله استانبول بسیار ناراحت شدم. من از صمیم قلب به ملت اسرائیل و خانواده‌ شهروندان اسرائیلی که عزیزان خود را در این حمله خیانت آمیز از دست داده‌اند تسلیت می‌گویم. این در حالی است که این افراد برای دیدن کشور ما و آشنایی بیشتر با فرهنگ‌مان به استانبول آمده بودند و امیدوارم که زخمی شدگان هر‌ چه‌ سریع‌تر بهبود یابند.

اردوغان در پیام تسلیت خود به حسن روحانی گفت: به خاطر مرگ یک شهروند ایرانی و زخمی شدن سه تن دیگر از آنها بسیار غمگین هستم. من تسلیت خود را از صمیم قلب از طرف کشور و خودم به ملت دوست ایران به ویژه‌ خانواده‌ و بستگان این افراد اعلام می‌کنم. امیدوارم که زخمی شدگان هر‌ چه‌ سریع‌تر بهبود یابند. این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در آغاز نشست کابینه گفت: تروریسم، مرگ و تخریب در سراسر جهان به وجود می‌آورد.

در همین ارتباط وزیر کشور ترکیه ضمن اعلام اینکه مسئول انفجار در مرکز خرید استانبول یکی از اعضای داعش بوده، از افزایش تدابیر امنیتی خبر داد. به گزارش  شبکه ای.بی.سی نیوز، افکان آلا، وزیر کشور ترکیه گفت: در حال حاضر اطمینان پیدا کرده‌ایم که محمد اوزترک، متولد ۱۹۹۲در شهر غازی‌آنتپ مسئول حمله روز شنبه در استانبول است و متوجه شدیم که او عضو داعش است.

افکان در جریان یک کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت: تدابیر امنیتی مورد بررسی مجدد قرار گرفته و در هفت استان ترکیه مقررات منع رفت و آمد برقرار شده است. وی افزود: به دنبال حمله روز شنبه در استانبول، تدابیر امنیتی را برای فستیوال نوروزی افزایش داده‌ایم. ترکیه یکی از اعضای ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا است و پایگاه هوایی خود را برای حمله به مواضع این تروریست‌ها در عراق و سوریه در اختیار هواپیماهای این ائتلاف قرار داده است. در انفجار روز شنبه (۲۹ اسفند) در نزدیکی میدان تقسیم استانبول یک ایرانی و سه اسرائیلی کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند که گفته می‌شود چند ایرانی در میان آنها هستند.
مرجع : ایسنا