به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۱/۱۲ ساعت ۲۰:۰۸
کد مطلب : ۱۰۴۲۰۱

بوکوحرام 500 زن و کودک را در نیجریه ربود

گروه بين‌الملل: گروه تروریستی بوکوحرام حدود 500 زن و کودک اهل شهر داماساک در نیجریه را ربود.
بوکوحرام 500 زن و کودک را در نیجریه ربود
دیده بان حقوق بشر به نقل از ساکنان محلی اعلام کرد، گروه تروریستی بوکوحرام حدود 500 زن و کودک اهل شهر داماساک را در شمال شرقی نیجریه ربود. عملیات ربودن زنان و کودکان اهل شهر داماساک در شمال شرقی نیجریه که در 24 نوامبر( آبان) 2014 رخ داد خطیرتر از عملیات ربودن 276 دختر دبیرستانی اهل شیبوک در آوریل ( فروردین) 2014 می باشد.

دولت نیجریه در مارس( اسفند) 2015 در دوره جودلاک جاناتان رئیس جمهوری سابق، وقوع عملیات تروریستی ربودن 500 زن و کودک را نه تنها اعلام نکرد، بلکه آن را تکذیب نیز کرد. یک کارمند محلی که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری فرانسه گفت، ما از ترس خشم دولت نسبت به این عملیات تروریستی ربودن زنان و کودکان توسط بوکوحرام که به مراتب نگران کننده تر از عملیات ربودن دختران شیبوک بود، سکوت اختیار کردیم.

نیجریه خاستگاه بوکوحرام شاخه داعش در آفریقاست که در نیجر، چاد و شمال کامرون نیز فعال است. این گروه در سال 2015 با «ابوبکر بغدادی» داعشی بیعت کرد و نام خود را به ولایت غرب آفریقای دولت اسلامی تغییر داد. پنج کشور درگیر جنگ با گروه تروریستی بوکوحرام (نیجریه، چاد، کامرون، نیجر و بنین) در فوریه ( بهمن) 2015 در بیانیه پایانی نشست مشترک خود متعهد شدند برای مبارزه با این گروه تروریستی، نیرویی متشکل از 8 هزار و 700 نفر تشکیل دهند.