به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۱/۲۶ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : ۱۰۵۰۸۷

استقرار موشک‌های بالستیک کره شمالی

گروه بین الملل: رسانه‌های کره جنوبی امروز (پنج شنبه) اعلام کردند: ظاهرا کره شمالی یک یا دو موشک بالستیک میان برد "موسودان" در سواحل شرقی‌اش مستقر کرده است.
استقرار موشک‌های بالستیک کره شمالی
به گزارش خبرگزاری یونهاپ، منابع دولتی امروز گزارش دادند این موشک‌ها در شهر ساحلی ونسان مستقر شده‌اند. یکی از این منابع گفت: با توجه به این حقیقت احتمالا کره شمالی قصد دارد در مراسم سالروز تولد کیم ایل سونگ، بنیانگذار فقید کره شمالی موشکی را پرتاب کند.

براساس گفته این منابع دولتی، این موشک‌ها 20 روز پیش مستقر شده‌اند و کره شمالی از آن زمان تاکنون این موشک‌ها را از این منطقه خارج نکرده است. منابع دیگری به خبرگزاری یونهاپ گفتند: این موشک‌ها بر یک موشک انداز متحرک مستقر شده‌اند. خبرگزاری یونهاپ گفت: اگر کره شمالی روز جمعه موشک‌های موسودان را پرتاب کند، این نخستین پرواز آزمایشی موشک موسودان توسط پیونگ یانگ خواهد بود.

کره شمالی اوایل ژانویه سال جاری میلادی با موفقیت یک آزمایش بمب هیدروژنی انجام داد و یک ماه بعد ماهواره‌ای را در مدار قرار داد که تمامی این اقداماتش نقض قطعنامه‌های شورای امنیت محسوب می‌شود. در مارس سال جاری میلادی نیز کره شمالی چندین پرتاب راکتی کوتاه برد و میان برد انجام داد. در واکنش به این اقدامات اخیر کره شمالی کره جنوبی و آمریکا نیز مانورهای نظامی گسترده‌ای را در این منطقه برگزار کردند.
مرجع : ایسنا