به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۱۱
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۱/۳۱ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۱۰۵۴۲۴
در آستانه دور دوم انتخابات مجلس

بیانیه شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان

گروه سیاسی: شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان با صدور بیانیه ای بر حضور مردم در دور انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.
بیانیه شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان
متن کامل این بیانیه به شرح زیر است: انقلاب اسلامی ایران، از آغاز خیزش‌های مردمی تا پیروزی، و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در همه‌ی مراحلِ تثبیت، سازندگی، و اصلاح، واجد یک عنصر اساسی و هویت‌بخش بوده که این عنصر ارزنده حضور همه‌جانبه‌ی مردم در تمامی صحنه‌ها است. عاملی اساسی که نه تنها در هیچ تحلیل و تفسیری از انقلاب و نظام ما قابل حذف نیست بلکه همواره صیانت و حراست از انقلاب اسلامی را از وظایف ذاتی خود می‌داند و انجام این وظیفه را با حضور در مقاطع مختلف و حساس به اثبات رسانده است. این حضور و دستاوردهای آن، از یک‌سو نویدبخش ایرانی مقتدر، مستقل، آباد و آزاد است و از سوی دیگر موجب تقویت مردم‌باوری و مردم‌سالاری است. مردمی که همواره با حضور خود، به آرمان‌های آزادی و عدالت‌خواهی از مشروطه تا انقلاب اسلامی پایبند بوده و در این راه از بذل جان خود نیز دریغ نداشته اند. درود خداوند بر این مردم و شهدای مسیر مقدس و حق‌جویانه باد.

امروز پس از برگزاری مرحله اول و حضور معنادار مردم و اقبال به لیست ائتلاف امید، در آستانه‌ی یکی دیگر از مقاطع مهم و سرنوشت‌ساز کشورمان قرارگرفته‌ایم. انتخابات مجلس دهم باتوجه به باقی ماندن رقابت برای تعداد قابل‌توجهی از کرسی‌ها هنوز به پایان نرسیده است. از‌این‌رو حساسیت مرحله دوم انتخابات کمتر ازمرحله اول آن نیست و حضور ارزشمند شما مردم آگاه و شریف را می‌طلبد. حضور حداکثری در این مرحله چه بسا بیش از مرحله اول نشانگر پافشاری بر برنامه‌ها، اهداف و ضرورت تغییر است، و تحقق این مطالبات درگرو حضور موثر اکثریت یکپارچه‌ی منتخبان شما برادران و خواهران، در مجلس شورای اسلامی است. اکثریتی که ضمن پیگیری برنامه‌های اعلام‌شده به مردم از سوی ائتلاف امید(برجا)، موظف است قوانین لازم در این راستا را در دستور کار قرار داده و برای اجرای صحیح و کامل مقررات دولت را در تحقق این اهداف و برنامه‌ها یاری رساند. برنامه‌هایی که برگرفته از شناسایی کاستی‌ها و نقاط قوت کار‌های پیشین و نیازهای اساسی و واقعی مردمی است.

مردم شریف ایران، بر این باور هستیم اجرای برنامه های پیش گفته درگرو همدلی و همراهی با دولت است. دولتی که درطول دو سال گذشته تلاش خود را برای از میان بردن مشکلات، و رشد و توسعه کشور به‌کارگرفته است و این مهم بر هیچ فردی پوشیده نیست. همراهی مجلس آینده با دولت محترم به مفهوم فراموش نمودن وظیفه نظارتی مجلس یا توجیه کاستی‌های احتمالی نیست. به گمان ما نظارت بر اجرای مصوبات و برنامه‌ها مغایر با همراهی با دولت نیست و حتی موجب تقویت آن خواهد شد. آنچه در اینجا نیاز به اشاره دارد تاکید بر هدف، روش، و چگونگی جهت‌گیری در نظارت است که از نظر ما نه در جهت کاهش سرعت و سنگ‌اندازی در مسیر، بلکه باید برای پیشبرد برنامه‌های کشور باشد.

ما معتقدیم با گذشت بیش از سی وهفت سال از پیروزی انقلاب اسلامی آنچه در شأن مردم است رسیدن به وضعیت بهینه و مناسب در زمینه‌های گوناگون اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و زیست‌محیطی است و باید به همه این امور جدی، برنامه‌ریزی‌شده و سریع پرداخته شود. با وجود برخی محدودیت‌ها در بعضی از زمینه‌ها، در صورت تنظیم و انجام برنامه‌ی منسجم و مبتنی بر شایستگی‌های داخلی و در سایه‌ی صلح، آرامش و امنیت این مهم دست‌یافتنی است. نام‌گذاری سال ۱۳۹۵ از سوی مقام معظم رهبری بر جدیت در اقدام و عمل افزوده، و نشانگر ضرورت توجه قاطع و سریع به نیازهای اقتصادی مردم است. از این‌رو انسجام و همدلی دولت و ملت اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. ضرورتی که با آرای شما مردم شریف، از طریق صندوق‌های رای و در روندی اعتمادساز محقق خواهد شد، انشاءالله.

باور داریم دهم اردیبهشت ماه ۹۵ برای تکمیل گام دوم در پی حضور ارزنده، پرشور، حداکثری و گرم شما عاشقان ایران اسلامی انسجام و همدلی شگفتی‌آفرین هفتم اسفند ۹۴، برای توسعه و تعالی ایران عزیز تکرار خواهد شد.

30 فروردین ۱۳۹۵
شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان
مرجع : ایلنا