به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۵۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۰۱ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب : ۱۰۵۴۸۲
ترامپ: پیروزی "فراتر از پیش بینی ها" بوده است

پیروزی مهم کلینتون و ترامپ در ایالت نیویورک

گروه بین الملل: پیش بینی رسانه های آمریکایی حاکی از آن است که دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون با برتری بر رقیبان هم‌حزبی خود در انتخابات مقدماتی آمریکا در ایالت نیویورک پیروزی مهمی در مسیر کاندیداتوری حزب خود در انتخابات ریاست جمهوری ثبت کرده اند.
پیروزی مهم کلینتون و ترامپ در ایالت نیویورک
رای گیری در انتخابات مقدماتی نیویورک ساعت ۹ شب به وقت محلی پایان یافت. به گزارش بی.بی.سی، شمارش آرا هنوز کامل نیست اما نتایج نشان می دهد دونالد ترامپ، کاندیدای ریاست جمهوری پیشرو جمهوری‌خواه از سناتور تد کروز و همچنین جان کیسیک، فرماندار اوهایو پیشی خواهد گرفت و هیلاری کلینتون رقیب خود برنی سندرز، سناتور اهل ورمانت را شکست خواهد داد.

هر دو آنها اهل نیویورک هستند و با این پیروزی در موقعیت بهتری برای کسب نامزدی حزب در انتخابات سراسری که در ماه نوامبر برگزار خواهد شد قرار گرفته اند. ترامپ، که یک میلیاردر ساختمان‌ساز است، پس از این پیروزی در ساختمان موسوم به ترامپ در منهتن نیویورک گفت که این پیروزی "فراتر از پیش بینی ها" بوده.

هیلاری کلینتون که قبلا دو بار به عنوان نماینده نیویورک در سنای آمریکا انتخاب شده گفت: نیویورکی ها، شما همیشه هوای مرا داشته اید و من همیشه سعی کرده ام پشت شما را داشته باشم. امروز دوباره چنین کردیم و من از صمیم قلب سپاسگزارم. وی افزود:‌ امشب رقابت برای کسب نامزدی حزب دموکرات به خط پایان نزدیک است و پیروزی در تیررس است. هر دو کاندیدای پیشتاز در چند هفته اخیر متحمل شکست هایی شدند و از شتاب مبارزات آنها کاسته شده بود.

این مهم ترین انتخابات مرحله مقدماتی در نیویورک پس از چند دهه است چون معمولا نتیجه این رقابت ها پیش از آنکه به نیویورک برسد قطعی می شود. تیم مبارزات انتخاباتی کلینتون مدعی شده که با این پیروزی کار تمام خواهد شد و او عملا نامزد منتخب حزب است. با این حال ناظران خروج برنی سندرز در این مرحله را بعید می دانند چون او قبلا بارها شگفتی آفریده است.

هرچند او در نیویورک بازنده شد اما هفت ایالت از هشت ایالتی که پیش از نیویورک رای گیری کردند را برده بود. رای گیری روز سه شنبه با مشکلاتی همراه بود از جمله نام ۱۲۵ هزار نفر در فهرست های رای دهندگان از قلم افتاده بود.
مرجع : ایسنا