به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۰۱ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۱۰۵۵۰۱
پایان مهلت 3 روزه صدر به رهبران عراقی

تحصن معترضان عراقی در منطقه خضراء

گروه بین الملل: همزمان با ادامه تنش‌های سیاسی در عراق که بر سر تشکیل دولت جدید و هیات رئیسه پارلمان تشدید شده است، صدها تن از حامیان جریان صدر بار دیگر در یکی از ورودی‌های منطقه الخضرا در بغداد تجمع کردند.
تحصن معترضان عراقی در منطقه خضراء
به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، تظاهرکنندگان با تجمع در یکی از ورودهای منطقه الخضراء در بغداد که مقرهای دولتی و سفارتخانه‌های کشورهای خارجی از جمله آمریکا در این منطقه قرار دارد، خشم خود از شکست رهبران سیاسی و نمایندگان پارلمان را در حل بحران اعلام کردند.

تظاهرکنندگان همچنین تهدید کردند که به منطقه الخضراء حمله می‌کنند. همزمان با پایان مهلت مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق به روسای سه‌گانه این کشور برای تشکیل دولتی تکنوکرات و افراد متخصص، پارلمان عراق برای سومین بار اعلام کرد که نشستش درخصوص حل بحران سیاسی موجود و تشکیل دولتی جدید شکست خورده است.

تظاهرات حامیان جریان صدر پس از آن برگزار شد که سلیم الجبوری رییس پارلمان عراق اعلام کرد جلسات پارلمان تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق در آمده، همچنین شماری از نمایندگان پارلمان عراق که در صحن پارلمان تحصن کرده‌اند، اعلام کردند که جلسه بعدی فردا پنجشنبه برگزار می‌شود.

در همین حال برخی منابع اعلام کردند اختلافات در داخل پارلمان عراق درخصوص شخصیتی که ریاست موقت پارلمان را به دست بگیرد، باعث شد جلسه پارلمان تشکیل نشده و به زمانی دیگر موکول شود. علاوه بر این سخنگوی دفتر ریاست جمهوری عراق اعلام کرد که فواد معصوم رییس جمهوری عراق از اعضای پارلمان خواسته که ظهر امروز چهارشنبه نشستی را با هدف مهار پیامدهای اوضاع پارلمان برگزار کنند.

این درخواست پس از نشست رییس جمهور عراق با شماری از نمایندگان معترض در داخل پارلمان صورت گرفت. در این نشست حاضران درباره مساله برکناری هیات رئیسه پارلمان عراق گفت‌وگو کردند. طرف‌های درگیر در عراق تلاش می‌کنند تا با حل بحران سیاسی موجود عرصه را برای تشکیل دولت جدید فراهم کنند و انتظار می‌رود که حیدرالعبادی نخست وزیر عراق در صورت حل بحران، کابینه جدیدی را ارائه دهد. عراق از چند ماه پیش شاهد بحران سیاسی شدید درخصوص تشکیل دولت جدیدی است که العبادی می‌کوشد چهره‌هایی مستقل و تکنوکرات را به جای وزیران وابسته به احزاب سیاسی ارائه دهد.
مرجع : ایسنا