به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۰۱ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب : ۱۰۵۵۱۴

بزرگداشتی برای ویلیام شکسپیر در تهران

گروه فرهنگی: مؤسسه‌ی هنری «تماشاگان» شنبه (4 اردیبهشت) همزمان با چهارصدمین سالروز درگذشت ویلیام شکسپیر، برای این نمایشنامه‌نویس بلند آوازه بزرگداشتی با حضور اهالی تئاتر برگزار می‌کند.
بزرگداشتی برای ویلیام شکسپیر در تهران
در این مراسم که در تقویم جهانی برنامه‌های چهارصدمین سال درگذشت شکسپیر نیز ثبت شده است، هنرمندانی از جمله یاسر خاسب، میکائیل شهرستانی، حسین رحیمی (گروه پاپیون) و... قطعاتی را اجرا خواهند کرد و گروه نمایشی «کله‌پوک‌ها» نیز اجرای موسیقی این برنامه را به عهده دارد. قطب‌الدین صادقی کارگردان و مدرس تئاتر که اجرای «هملت» شکسپیر را نیز در کارنامه‌ی هنری خود دارد، دبیر افتخاری این مراسم است و در این مراسم سخنرانی نمی‌کند؛ اجرای مراسم نیز بر عهده‌ی اردشیر صالح‌پور (مدرس و پژوهشگر تئاتر) خواهد بود.

تقدیر از مترجمان آثار ویلیام شکسپیر، چند سخنرانی علمی و نیز انتشار بروشوری حاوی آثار ترجمه شده، ترجمه نشده و معرفی مترجمان آثار شکسپیر، از دیگر برنامه‌های این مراسم بزرگداشت است. این مراسم ساعت 20 روز شنبه (چهارم اردیبهشت) در تماشاخانه‌ی «تئاتر مستقل تهران» واقع در ضلع شرقی چهارراه ولی عصر، خیابان رازی، نبش کوچه زند وکیل برگزار می‌شود. مؤسسه‌ی هنری «تماشاگان» به مدیریت رحمت امینی که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده است، در نوروز 95 نیز به مناسبت روز جهانی تئاتر جشنی برگزار کرده بود.
مرجع : ایسنا