به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۳:۳۰
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۰۴ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب : ۱۰۵۷۲۱
هشدار کری نسبت به لغو آتش‌بس در سوریه

نمی‌دانیم روسیه علیه چه کسی می‌جنگد

گروه بین‌الملل: وزیر امور خارجه آمریکا در نشستی با سردبیران روزنامه نیویورک تایمز از ارسال مهمات سنگین روسی به مواضع خارج از شهر حلب در شمال سوریه سخن گفت و نگرانی‌های جدیدی از نقض احتمالی آتش بس در این کشور مطرح کرد.
نمی‌دانیم روسیه علیه چه کسی می‌جنگد
جان کری،‌ وزیر امور خارجه آمریکا در این نشست که همزمان با مذاکرات ژنو با هدف یافتن راه حل سیاسی برای سال‌ها جنگ داخلی در سوریه انجام شد گفت که از مشارکت روسیه در تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران سوریه بسیار دلگرم شده اما مطمئن نیست که آیا ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور در هدف اعلام شده‌اش برای مبارزه با تروریسم صادق باشد.

کری گفت: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم پوتین از دولت سوریه حمایت کند ومخالفان را سرکوب کند و بگوید " این طور باید عمل کرد." واضح بگویم ما احمق نیستیم. وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا مداخلات اخیر روسیه واقعا جنگ با داعش بوده یا کمک به بشار اسد؟ گفت: هنوز نتوانسته‌ایم واقعا کشف کنیم کدامیک بوده است.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: روس‌ها باید موضع خود را در حلب تغییر دهند. چرا که اعضای جبهه النصره از گروه‌های وابسته به القاعده در کل منطقه پخش شده‌اند و این گروه به آتش بس پایبند نیست واز طرف دیگر در منطقه گروه‌های شورشی داریم که با بشار اسد مخالفند اما آتش بس را پذیرفته‌اند. این امر ثابت می‌کند که جدا کردن این افراد از آنچه که فکرش را می‌کردیم بسیار سخت‌تر است. عدم شکیبایی روس‌ها و دولت سوریه عملکردی نظیر همین تروریست‌ها و محاصره شهرها و کشتار مردم را به دنبال دارد. برای جلوگیری از آغاز مجدد درگیری‌ها ما با روس‌ها برای ایجاد سیستم نظارتی 24 ساعته موافقت کردیم. پیشنهاد کردیم یک خطوطی ترسیم شود گفتیم شما از این خطوط عبور نکنید ما نیز، به این ترتیب یک بازی جوانمردانه خواهیم داشت که نتیجه آن تا هفته‌های آینده مشخص خواهد شد.روس‌ها باید جدیت خود را نشان دهند.
مرجع : ایسنا