به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۰۶ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب : ۱۰۵۸۴۲
مدیرعامل سازمان بوستان های شهر تهران خبر داد

برخورد قانونی با مسببان قطع درختان شهرک والفجر

گروه جامعه: مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با تاکید بر حساسیت این سازمان در حفظ و نگهداری از فضای سبز، گفت: با مسببان قطع درختان شهرک والفجر برخورد قانونی شد.
برخورد قانونی با مسببان قطع درختان شهرک والفجر

علی محمد مختاری گفت: شبانه 100 اصله نهال در شهرک والفجر توسط یک شرکت درآورده شده بود که به محض اطلاع فورا کارشناسان به محل فرستاده شدند و پرونده با قید فوریت به کمیسیون ماده 7 فرستاده و جلسه کمیسیون تشکیل شد نهایتا نیز با قید فوریت تصمیمات لازم اتخاذ شد. البته مالک بعد از اینکه متوجه پیگیری شهرداری شد شبانه و سریعا در محل 100 اصله نهال به عنوان جایگزین غرس کرد اما باتوجه به اینکه انتقال درخت غیرقانونی انجام شده بود این تخلف تحت پیگرد قانونی قرار گرفت و شکایت توسط شهرداری انجام شد. وی تاکید کرد: هیچ کس مجاز نیست بدون مجوز حتی نسبت به جابجایی یک درخت اقدام کند، در لایحه حفظ و گسترش فضای سبز این موضوعات به صراحت مورد تاکید قرار گرفته است و فردی که فضای سبز را تخریب و یا از بین ببرد از طریق مراجع قضایی تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد.

 

وی ادامه داد: در مواردی که درخت در محل زیربنا قرار می گیرد در فصل زمستان که فصل خواب درختان است، جا به جا می شود تا هیچ گونه آسیبی به درخت وارد نشود. نظارت شهرداری در این حوزه قوی و پیگیرانه است ولی گاهی برخی افراد سودجو هستند که سعی در تخریب باغات دارند اما شهرداری تا پیش از کسب مجوز نمی تواند وارد ملک شود ممکن است در این زمان مالک در محوطه محصور اقدام به تخریب فضای سبز کند. مختاری با تاکید بر وظیفه نظارتی شهرداری افزود: شهرداری مناطق 22 گانه نظارت کامل دارند و هرگونه تخریبی فورا تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد. در حال حاضر 60 پرونده در حوزه تخریب باغات از طریق مراجع قضایی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است.

مرجع : ایسنا