کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حدادعادل: مدعیان همان پیروزی فتنه‌گران هستند!

پیروزی 30-0 اصلاح‌طلبان در تهران جزئی بود!

تسنیم , 6 ارديبهشت 1395 ساعت 13:40

گروه سیاسی: سخنگوی شورای مرکزی ائتلاف اصول‌گرایان گفت: در جلسه این شورا نگرانی از دخالت آشکار مسئولان دولتی در انتخابات مطرح شد و نمونه‌های متعددی هم مطرح شد.


غلامعلی حدادعادل در جمع خبرنگاران، با اشاره به جلسه روز گذشته شورای مرکزی ائتلاف اصول‌گرایان، اظهار داشت: این جلسه در محل جامعه روحانیت مبارز تشکیل شد و 14 نفر از اعضا به ریاست آیت‌الله موحدی‌کرمانی در این جلسه حضور داشتند. وی از ادامه فعالیت شورای ائتلاف اصول‌گرایان خبر داد و افزود: در این جلسه نظر تمام اعضا بر ادامه فعالیت شورای ائتلاف اصول‌گرایان حول محور «وحدت اصولگرایان» یعنی نظر اعضای شورا این بود که با پایان انتخابات، پایان فعالیت شورای ائتلاف اصولگرایان محسوب نمی‌شود و شورا فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

سخنگوی شورای مرکزی ائتلاف اصول‌گرایان گفت: موضوع اصلی بحث در جلسه روز گذشته برگزاری مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود و اعضای شورا بر اهمیت این مرحله و تاثیر آن در شکل‌گیری و ترکیب مجلس دهم تاکید کردند و بر ضرورت حضور مردم در حوزه‌هایی که به مرحله دوم رسیده نیز مورد تاکید قرار گرفت.

حدادعادل ادامه داد: در جلسه شب گذشته شورا از عموم مردم در سطح کشور به سبب حضور در انتخابات و به دلیل رایی که به نامزدهای اصولگرا دادند، تشکر کرد و از اینکه در مرحله اول اکثریت نمایندگان مجلس از بین نامزدهای اصولگرا انتخاب شدند، شورای ائتلاف از مردم و اعتماد آنها به اصولگرایان قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه شورای ائتلاف اصولگرایان خواهان حضور کیفی مردم در مرحله دوم مجلس دهم شد، یادآور شد: تا در این مرحله نیز مردم با انتخاب اصولگرایان بتوانند مجلسی در مسیر اهداف امام و رهبری داشته باشند، یادآور شد: در این جلسه از نامزدهای اصولگرایی که به مرحله دوم انتخابات نرسیدند درخواست شد تا از طرفداران خود بخواهند در مرحله دوم به نامزد اصولگرایی که مطرح شده است، رای بدهند.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگران اظهار داشت: در جلسه شورای ائتلاف اصولگرایان خواسته شده که همه اصولگرایانی که در مرحله اول با همدیگر رقابت داشتند با امکانات تبلیغی و طرفداران خود را برای نامزد اصولگرایی که به دور دوم راه یافته است به کار گیرند. همچنین در این جلسه از مردم خواسته شد به نامزدهایی رای دهند که قصدشان حل مشکلات واقعی مردم است.

حدادعادل ادامه داد:‌در جلسه شورا از مردم خواسته شد به کسانی که می‌خواهند مسائل واقعی و مشکلات اقتصادی مردم را در حاشیه و تحت‌الشعاع قرار دهند، رای ندهند و تاکید شد که مردم سعی کنند براساس شناخت دقیق از اشخاص نامزدها رای دهند و در رایی که به نامزدها می‌دهند سابقه نامزدها را بررسی کرده و جریانات سیاسی که از نامزدها پشتیبانی می‌کنند، توجه کنند.

وی تصریح کرد: مردم حافظه سیاسی خود را به کار گرفته و بدانند کسانی که امروز ادعای پیروزی در انتخابات 7 اسفند را کرده‌اند و دم از قانون می‌زنند، همان کسانی هستند که در انتخابات سال 88 پا روی قانون گذاشته و عده‌ای را به تخریب اماکن عمومی دعوت و تشویق کردند و رعایت قانون را نکردند و فتنه به پا کردند؛ آنها حالا چهره عوض کرده و نقاب قانونمداری به صورت زده‌اند.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگران تاکید کرد: در جلسه شورای ائتلاف اصولگرایان این اظهار نگرانی از دخالت آشکار مسئولان دولتی در انتخابات مطرح شد و نمونه‌های متعددی ذکر شد و از اینکه برخی مسئولان باید بیطرفی خود را در اجرای انتخابات نشان دهند، آشکارا گرایش خود را به یک جریان سیاسی اعلام کرده و در مجامع مردم را به رای دادن به نامزد یک جریان خاص دعوت می‌کنند و مسئولان استانی را تشویق می‌کنند که امکانات را در اختیار نامزدهای خاصی بگذارند.

حداد عادل گفت: شورای ائتلاف اصولگرایان از مقامات وزارت کشور، دولت و شورای نگهبان خواست نسبت به این موارد تخلف بی‌اعتنا نباشند. وی ادامه داد: این موارد تخلفی به صورت متعدد در سطح کشور گزارش داده شد و نمونه‌های آشکار و پنهانی از دخالت مقامات دولتی در انتخابات مرحله اول وجود داشته که مقدمه‌ای برای دخالت صریح‌تر در مرحله دوم شده است. در جلسه شورای ائتلاف اصولگرایان تصریح شد مجلسی که نمایندگانش با دخالت و حمایت دولت انتخاب شوند، نمی‌تواند مجلس مستقلی باشد و از حقوق مردم دفاع کند. چنین مجلسی از تفکر انقلابی و روحیه جهادی به دور می‌باشد و دنباله‌رو دولت‌های بی‌اراده خواهد شد.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگران افزود: در جلسه شب گذشته یادآوری شد که برخی جریانات سیاسی که در گذشته برخی نمایندگان طرفدار دولت را به طعنه «وکیل‌الدوله» می‌نامیدند، امروز خودشان برای رای آوردن به وکیل‌الدوله شدن افتخار کرده و دخالت برخی مسئولان این روند نادرست را تشدید می‌کند.

حداد عادل در پاسخ به پرسشی در خصوص چگونگی تشکیل فراکسیون اصولگرایان در مجلس دهم گفت: فراکسیون اصولگرایان بعد از مرحله اول جلساتی داشتند و هیئت مدیره موقت 7 نفره انتخاب شده است که وظیفه آنها مدیریت اصولگرایان منتخب در مرحله گذاری که فاصله با تشکیل مجلس دهم است، بود و بعد از تشکیل رسمی مجلس و مشخص شدن ترکیب نهایی، فراکسیون اصولگرایان سازوکار نهایی خود را با رای اصولگرایان پیدا خواهد کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که برنامه‌ای برای تشکیل فراکسیون رهروان دارید، گفت: یکی از مسائل مهم در آغاز مجلس دهم، انتخاب رئیس مجلس است که طبعا یکی از دو گزینه آقایان لاریجانی و عارف مطرح خواهند شد و مورد نظر هستند و نتیجه تابع ترکیب مجلس دهم خواهد بود و بعید است که الگوی مجلس دهم در تشکیل فراکسیون‌ها در مجلس دهم قابل تقلید و تکرار باشد.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگران از ارائه گزارش سفر چهره‌های اصولگرا به استانها در جلسه شورای ائتلاف اصولگرایان خبر داد و خاطرنشان کرد: در جلسه روز گذشته گزارشی از سفر چهره‌های اصولگرا به استانها ارائه شد و این چهره‌ها بیشتر به حوزه‌هایی که نمایندگان اصولگرا به دور دوم رسیده‌اند، سفر کرده و در جلسات سخنرانی و توجیه مردم حضور داشتند.

حداد عادل با اشاره به فضاسازی جریان رقیب در مرحله دوم انتخابات مجلس گفت: عده‌ای پیام داده و به گونه‌ای وانمود می‌کنند که انگار در انتخابات 7 اسفند اصلاح‌طلبان پیروزی قاطعی داشتند و مجددا می‌خواهند در روز 10 اردیبهشت نیز همان پیروزی را تکرار کنند. برخی تهران را برابر همه ایران می‌دانند و ما باید تاکید کنیم ایران فقط تهران نیست و در تهران نیز با یک تفاوتی جزئی به پیروزی رسیدند. وی در پایان یادآور شد: امروز آقایان می‌گویند که ما در مرحله اول انتخابات پیروز شده‌ایم و از مردم می‌خواهیم که این پیروزی را در مرحله دوم به پایان برساند.


کد مطلب: 105872

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/105872/پیروزی-30-0-اصلاح-طلبان-تهران-جزئی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir