به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۱۰ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب : ۱۰۶۱۱۶
با کمک طراحان ایتالیایی

بشقاب‌پرنده‌ مسکونی در اقیانوس‌ شناور می‌شوند

گروه فناوری: بزودی منازل بشقاب پرنده در اقیانوس‌ها شناور خواهند شد.
شرکت قایق‌سازی ایتالیایی Jet Capsule روشی برای زندگی در آب ارائه کرده است. این منازل شناور با انرژی تجدیدپذیر کار می‌کنند.
طراحان منازل بشقاب پرنده‌ای پیرپائولو لازارینی و لوکا سولا در این رابطه اظهار کردند: شما به راحتی می‌توانید در این منازل شناور زندگی و در تمام دنیا با منزل خود حرکت کنید.
 
فضای این منازل 322فوت بوده و فضای نعلبکی مانند آن شامل آشپزخانه، اتاق نشیمن و قسمت تحتانی سرویس بهداشتی و اتاق خواب است. پنجره‌های بزرگ آن نیز منظره زیرآب را به خوبی به نمایش گذاشته است.
 


انرژی خورشیدی، باد و آب نیروی عملکردهای مختلف این کپسول را تامین می‌کنند. موتور هیدروجتی که در انتهای آن قرار گرفته است نیروی پانل‌های خورشیدی سقفی را به داخل منزل انتقال می‌دهد. در منزل نیز توربین‌های آبی و بادی نیروی اضافی را تامین می‌کنند. همچنین ژنراتور آبی آب آشامیدنی را از آب باران جمع‌آوری می‌کند. حلقه‌های اطراف و عرشه این بشقاب نیز باغچه سبزیجات است.
 


نهایت سرعت این بشقاب‌پرنده چهار مایل در هر ساعت است. البته ترس از هوای طوفانی و موج‌های متلاطم وجود دارد، اما نگران نباشید سیستم لنگرگاهی ارتجاعی این منزل شما را در هر آب‌و‌هوایی ثابت نگه می‌دارد.  این شرکت نمونه اولیه را تهیه کرده است و قیمت مدل‌های ارائه شده در بازار 200هزار دلار خواهد بود.
مرجع : ایسنا