به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۱۴ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۱۰۶۵۰۸

صادق هدایت در قاب تلویزیون

گروه فرهنگی: در برنامه زنده «سفید»، خسرو سینایی و حبیب احمدزاده درباره صادق هدایت به گفت‌وگو می‌نشینند.
در توضیح این برنامه تلویزیونی آمده است: «در آستانه شروع به کار نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، خسروسینایی - سینماگر - و حبیب احمدزاده - نویسنده و مستندساز - به بهانه چاپ کتاب تحقیقی «گفتگو با سایه» و فارغ از جناح‌بندی‌های افراطی و تفریطی، در برنامه زنده «سفید» شبکه آموزش، درباره صادق هدایت و آثارش به بحث می‌نشینند. در این برنامه، این دو هنرمند به معرفی کتاب «گفتگو با سایه» (اثر حبیب احمدزاده) و نیز فیلمی با همین نام (که بر اساس تحقیق همین کتاب توسط خسرو سینایی درباره صادق هدایت و آثارش ساخته شده) خواهند پرداخت.

این کتاب توسط محققین و هدایت‌شناسان هر دو جناح ادبیات کشور مورد ستایش قرار گرفته و مثلا علی دهباشی مدیر مجله بخارا در باره این کتاب چنین گفته است: "کار مهم این کتاب آن است که با انصاف ویژه ای، مسائل اصلی را که تاکنون برای شناخت آثار هدایت و بویژه بوف کور از دید محققین و منتقدین بزرگ کشورمان و نیز محققان خارجی، پنهان مانده را نه فقط آشکار بلکه مهمتر آنکه، با ارائه اسناد متقن، کاملا ثابت کرده است."

و رضا امیرخانی نویسنده نیز چنین اظهار داشته:
"ما در جامعه ادبی مان متاسفانه تحقیقی اینگونه نرم و محققانه کمتر داریم و بیشتر با سایه ساختگی مان از هدایت روبرو هستیم تا سیر واقعی در افکار، آرا و آثار او. به همین دلیل، این کتاب می‌تواند یک انقلاب عظیم در نگاه همه ما به صادق هدایت ایجاد کند و بی شک آیندگان درباره این کتاب بسیار بیشتر از ما صحبت کرده و قدر آن را بیشتراز ما خواهند دانست."»

زمان پخش این برنامه زنده به تهیه کنندگی سعید بشیری چهارشنبه 15 اردیبهشت (فردا) در ساعت 22:30 از شبکه آموزش خواهد بود. این کتاب قرار است توسط انتشارات سوره مهر برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه شود.
مرجع : ایسنا