به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۲۱ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۱۰۶۹۸۵
حمزه بن‌لادن: نبرد سوریه به آزادی قدس ختم می شود

پسر بن‌لادن در سوریه اعلام «جهاد» کرد!

گروه بین الملل: پسر سرکرده سابق القاعده از افراط گرایان در سوریه خواست تا متحد شوند. وی مدعی شد که مبارزه در این کشور جنگ‌زده راه را برای «آزادی فلسطین» هموار می‌کند!
پسر بن‌لادن در سوریه اعلام «جهاد» کرد!
به گزارش خبرگزاری فرانسه، حمزه بن لادن، پسر 23 ساله رهبر سابق القاعده در پیامی صوتی گفت: «امت اسلامی باید بر روی "جهاد" در سوریه متمرکز و رده‌های مختلف "مجاهدین" در آنجا متحد شوند. دیگر هیچ بهانه‌ای برای کسانی که بر اختلاف و مناقشه تاکید دارند، آن هم در شرایطی که جهان علیه مسلمانان بسیج شده، وجود ندارد.»

پیام پسر اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده مشخص نیست چه زمانی بیان شده و پس از آن منتشر شد که ایمن الظواهری، رهبر کنونی القاعده از افراطگرایان خواست تا در سوریه متحد شوند. الظواهری روز شنبه در پیامی صوتی گفته بود: «امروز مساله اتحاد مساله مرگ و زندگی است. شما می‌توانید انتخاب کنید که با اتحاد به عنوان مسلمان باشرف زندگی کنید و یا اینکه جدال کنید و به دنبال تفرقه باشید و یک به یک کشته شوید.»

پسر بن لادن گفت که سوریه «بهترین میدان نبرد» است که به «آزادی قدس» ختم می‌شود! وی افزود: «راه آزادسازی فلسطین امروز در مقایسه با قبل از آغاز "انقلاب مبارک سوریه" بسیار کوتاه‌تر شده است.» مقام‌های اطلاعاتی آمریکا می‌گویند که حمزه پسر مورد علاقه مغزمتفکر حملات 11 سپتامبر بود که وی را برای گرفتن رهبری القاعده آماده می‌کرد.
مرجع : ایسنا