به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۲۲ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۱۰۷۰۶۵
جوانان هم عضوی از تیم اصلی هستند

باوئرمان: بازیکنان خسته‌اند و این نشانه خوبیست

گروه ورزشی: سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران از وضعیت ملی‌پوشان حاضر در اردو ابراز رضایت کرد.
باوئرمان: بازیکنان خسته‌اند و این نشانه خوبیست
دیرک باوئرمان ، سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران درباره شرایط ملی‌پوشان، اظهار کرد: هفته دوم تمرینات را پشت سر می‌گذاریم و بازیکنان خیلی سخت کار می‌کنند. همه آنها خسته شده اند و این نشانه خوبی است چرا که بازیکن باید خسته شود با این حال هفته آینده از این هم خسته‌تر خواهند شد. بازیکنان تا این مرحله خیلی خوب کار کرده‌اند و راضی هستم.

 

او ادامه داد: بعضی از این بازیکنان که در کمپ هستند، در اردوی سال قبل هم بودند اما نتوانستند به ترکیب نهایی تیم ملی برسند. بازیکنانی که در این اردو می‌بینید بسیار با استعداد هستند و توانایی‌های بالایی دارند و می‌توانند در رده‌های بالای بسکتبال بازی کنند و خودشان را نشان دهند. باید خوشحال باشیم که بازیکنانی با این قابلیت‌ها در بسکتبال ایران حضور دارند. با این حال باید توجه کنیم که ضروری است که باعث پیشرفت و رشد آنها باشیم تا در سطحی که می‌خواهیم بازی کنند.

 

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران درباره رقابت‌های غرب‌آسیا گفت: بعضی از بازیکنان جوان متعلق به تیم اصلی هستند و ما هم می‌خواهیم تیمی قوی عازم اردن کنیم چرا که به دنبال قهرمانی هستیم. پس باید با بهترین شرایط راهی رقابت‌ها شویم. اگر دیدید که چند بازیکن جوان ما در این رقابت‌ها حاضر شدند و در ترکیب اصلی به میدان رفتند تعجب نکنید؛ همان طور که گفتم آنها جزوی از تیم هستند.

 

او افزود: این نکته را در نظر داشته باشید که پیشرفت بازیکنان جوان به زمان نیاز دارد. قطعاً برای ما هم راحت‌تر بود که با بهترین‌های ایران به میدان برویم چرا که کارمان ساده‌تر می‌شد، اما حضور این بازیکنان جوان در اردو و تغییرات قطعاً کار درستی بوده و در زمان مناسبی انجام شده‌ است. کار کردن با این دو تیم دو حالت متفاوت از بسکتبال است و باید تلاش کنیم که این جوانان را به آن سطح با تجربه‌ها برسانیم.

 

باوئرمان در پاسخ به این سوال که آیا بازیکن جوانی بوده که در اردو او را شگفت زده کند؟ بیان کرد: اگر بخواهم با شما صادق باشم باید بگویم که تا اینجا بیشتر بر روی مسائل پایه کار کرده‌ایم و فرصتی نداشته‌ایم که بازی پنج به پنج انجام دهیم. به همین دلیل خیلی صحیح نیست که بخواهم درباره یک بازیکن صحبت کنم. هفته آینده در اردو برای اولین بار پنج به پنج بازی می‌کنیم و می‌توانیم درباره بازیکنان نظر بدهم. تا این مرحله از اردو باید بگویم از همه راضی‌ام.

مرجع : ایرنا